anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce parere aveti voi despre persoanele care omoara animale? As vrea sa stiu daca sunteti de acord cu mine. Eu cred ca omul este cea mai periculoasa fiara. Astept raspunsuri. Fundita pentru cea mai buna opinie.

Răspuns Câştigător
| UnicornulFericit a răspuns:

Buna,
Definitia mea pentru om:este o bestie, o fiara (nu toti oameni doar uni)Urasc sa aud cum mor animale parasite pe drum, cum sunt lovite de masini, cum sunt batute, lovite, chinuite si rau tratate toate acestea sunt urmare a nepasari omului pentru animale. Urasc sa aud la stiri cum un caine este aruncat de pe un pod de niste tineri care il chinuiau, urasc sa aud cum animalele din gradinile zoologige sunt rau tratate si uneori batute si omorate. Urasc sa aud cum uni oameni omoara animale pe cale de disparitie pentri faima, avere si obiecte de pret. Ii urasc pe toti oameni care fac asa ceva, urasc sa aud la stiri cum uni oameni chinuie si omoara...omul este cea mai rea BESTIE si trebui sa ne ferim de uni oameni.Si animalele fac rau dar doar cand sunt atacate, lovite, chinuite sau amenintate.
Asta e parerea mea si cred ca orice om care iubeste animalele are aceeasi parere.
Astept fundita... O ZI BUNA LA TOATA LUMEA!

16 răspunsuri:
Apache
| Apache a răspuns:

Eu am ajuns la concluzia ca desi omul este cea mai evoluata fiinta violenta si cruzimea de care dam deseori dovada, este totusi normala! multi oameni uita ca de fapt noi suntem doar niste animale, niste animale mai inteligente ca restul, dar care totusi au insincte salbatice, care inca nu au ajuns la stadiul suprem de evolutie si care procedeaza la fel ca orice animal salbatic, incearca sa supravietuiasca! in primul rand oamenii omoara animalele pentru hrana! si avadn in vedere ca suntem mai multi de 6, 5 miliarde de oameni pe planeta asta inseamna foarte multa hrana! ...sincer o idiotenie foarte mare mi se par vegetarienii, care de fapt nu au nici o problema in a manca carne, ci nu vor sa o manance fiindca au vazut cum se obtine acea carne! ( de cele mai multe ori ). Sincer asta mi se pare o mare tampenie, asta inseamnca ca renegi cea ce esti, adica un animal, un animal carnivor care are nevoie de hrana ca sa supravietuiasca!, totusi aceasta blandete si stare de vinovatie pentru animale ucise este o caracteristica a evolutiei noastre! mai sunt si persoanele care omoara animalele pentru simpla lor placere! aceste dovezi de cruzime, ne arata de fapt natura noastra salbatica, si distructiva! sincer nu ai ce sa faci! aceasta este natura omului, acesta este omul un animal salbatic, care a evoluat ceva mai bine ca restul! oamenii nu o sa mai aibe crumzime asupra animalelor de abia atunci cand evolutia o sa ii poarte spre un alt nivel, un nivel in care sa nu mai aiba instincte animalice, poate sa nu mai aiba nevoie de hrana, si un nivel in care oamenii sa traiasca in armonie cu natura! asta poate sa fie maine, sau peste un miliard de ani! cine stie! esti om si faptul ca poti fisa si iubi de face mai sus decat alte animale!

| Nicolelenaa a răspuns:

Buna
si eu am exact aceeasi parere
cateodata ma intreb de ce Dumnezeu mi-a dat un suflet atat de bun deoarece sufar foarte des din cauza aceasta
oamenii sunt niste bestii fara inima
din cauza acestor gen de persoane (care sunt din ce in ce mai multe) am pierdut cea mai draga fiinta care o aveam alaturi de mine (in afara de parinti) si pe care o iubeam nespus de mult : motanasul meu
s-a stins in bratele mele crying(((( crying(((((

deci in concluzie oamenii sunt cei mai aprigi dusmani ai animalelor

| mgtow a răspuns:

Trebe sa fie si un motiv ca "acele animale" sa moara mai ales ai dreptate omul e cel mai periculos animal dar depinde si cine ca nu toti santem la fel ci sunt oameni de treaba si nenorociti (animale blande si fiare laughing ) cam asa ar veni ipoteza

| Cσσкiє a răspuns:

Bună. Animalele sunt nişte suflete, ca şi ei. Dacă ei ar fi omorâţi, le-ar plăcea? Probabil că nu. Ar trebui să le respecte, doar... Fiecare fiinţă merită să trăiască. Am citit zilele trecute pe Descoperă că a dispărut cea mai rară pasăre din lume. Aşa a ajuns România, se ştie. Dar, măcar să nu ajungă şi ceilalţi ca noi! De ce tendinţa de ucidere şi de chinuire a animalelor e din ce în ce mai "deasă"?! sad.

| Elena_1106 a răspuns:

Nu am o parere buna despre ele. Nu imi plac genul asta de persoane. Oricum asta este si toate chestiile astea se intampla cu un scop in viata. Si animalele au un suflet si sufera si ele dar politia ar trebui sa ia masuri si presedintele.

| blue97 a răspuns:

Sunt de acord. Odata am vazut cu ochii mei cum niste baieti de la bloc omorau o pisica.Eu iubesc pisicile deci a fost... I-a dat foc la coada si a lasat-o sa alerge pana cand flacarile au cupris-o de tot.
Eu cred ca desi ne credem superiori animalelor pana la urma noi suntem barbarii noi suntem niste fiinte mult mai josnice decat ele.Animalele te vaneaza cand le e foame.Noi le putem(si o facem)omora doar din simpla distractie.Asta e clar omul e o fiara o bestie o creatura josnica care isi distruge semenii caci pana la urma suntem si noi mamifere. Oamenii nu pot intelege asa usor durerea pe care o simt animalele cu mana noastra.Desi ne credem superiori omorandu-ne semenii nu aratam decat cat suntem de primitivi si josnici.

| Sua a răspuns:

Ai perfecta dreptate

| Gosh. a răspuns:

Si eu! Am cea mai proasta parere posibila si daca as avea posibilitatea as creea cea mai cruda lege pentru acest tip de oameni.
Nu pot sa imi imaginez cum cineva ar avea un suflet atat de rece in fata unor animale.
Sunt foarte, foarte inversunata.winking

| Aysa19 a răspuns:

Buna:Xplace subiectulhappy. Euu nu stiu urasc persoanele alea le detestcrying. Ador animalelelove struck.Si chiar nu stiu dc trebuie unule perosane sa fie asa, inloc sa le protejam ca sunt fiinte vor sa se simta iubitelove struck si uneori ele iti sunt maia proape decat insasi ai tai (parinti) cel purin cutzaa meaa stie cand sunt trista si mereu mie alaturi:XO iubesc foarte mult! Asemenea "oamani" (desi oamenii e prea frumos spus) nu merita sa traiascasad nu stiu ce rau lear putea face un micut animal! Insa nu stiu ce putem face sa oprim asta! Ce credeti ca putem face?

| Erika120192 a răspuns:

Buna happy! Eu sunt de acord cu tine chiar ai dreptate! animalele nu trebuie omorate ele sunt tot niste fiinte la fel ca noi si nu cred ca ar trebui ca acele "fiare" de oameni sa le omoare.toti oameni sunt la fel! de exemplu am vazut acum vreo 2 zile un catel schiop [ saracutzu crying ] care cauta mancare si sa apropriat de cineva si acel "cineva" la alungat dand cu pietre in el. eu chair iubesc animalele

| Anileda a răspuns:

Sunt niste oameni fara suflet, normal ca sunt de acord cu tine, nu sufar oamenii care lovesc animalele.

| Stefanaaa a răspuns:

Animalele impart cu noi privilegiul de a avea suflet. Pitagora

Viata este tot viata – chiar daca este intr-o pisica, intr-un caine sau intr-om. Nu este nici o diferenta intre o pisica si un om. Ideea de diferenta este o conceptie creata de om pentru propriul sau avantaj. Sri Aurobindo

Sunt in favoarea drepturilor animalelor ca si a drepturilor omului. Aceasta este calea unui om complet. Abraham Lincoln

Cel mai mare pacat fata de animale, este nu sa le uram, ci sa ne fie indeferente. Aceasta este estenta inumanitatii. George Bernard Shaw

Cantecul din fundal este compus si cantat de dna Maria Daines special pentru cateii strazii din Romania

Pentru mai multe detalii http://www.maria-daines.com/music-30.html
CONVENTIA EUROPEANA PENTRU PROTECTIA ANIMALELOR DE COMPANIE
Strasbourg, 13 Noiembrie 1987
Principii care trebuie respectate de catre detinatorii de animale de companie
Nimeni nu trebuie sa cauzeze inutil durere, suferinte fizice sau psihice unui animal de companie.
Nimeni nu trebuie sa abandoneze un animal de companie.

Doi catei in varsta de 3-4 saptamani abandonati intr-o dimineata de martie, langa o sosea intens circulata. Fara hrana, fara adapost. Cateii isi asteapta inca mama.
Gandirea celui care i-a abandonat a fost simpla : daca au zile, traiesc – cineva acolo sus are grija de ei oricum …

Altfel, in Romania legea nu pedepseste aceste acte de cruzime impotriva animalelor. Legea pentru protectia animalelor de companie nr. 60/2004 prevede sanctionarea abandonului cu amenzi cuprinse intre 1000 si 2000 RON (aprox 300 – 600 Euro), dar legile nu sunt eficiente in a asigura protectia animalelor.

Aceasta lege este mai degraba folosita impotriva celor care adopta cainii din adaposturi, pentru a le salva de la moarte sigura. Ei platesc pentru cainii adoptati, dar unii vor fi reintorsi pe domeniul public, sterilizati, pentru ca nu toate animalele pot sa traiasca in apartamente de bloc. Hotarirea de Guvern no 955/2004 permite cainilor comunitari sa traiasca pe domeniul public, la cererea comunitatii locale. Spre deosebire de abandonul cateilor, care nu se sanctioneaza deloc, acesti caini sunt considerati abandonati si cei care i-au adoptat din adapost sunt amendati daca acei caini vor fi gasiti pe domeniul public. Astfel o lege pentru protectia animalelor nu este interpretata pentru animale si protectia lor, ci impotriva cainilor si a celor care incearca sa gaseasca solutii pentru animalele care se gasesc deja in anticamera mortii.

Detinatorul cateilor este fara indoiala multumit, problema cateilor nedoriti s-a rezolvat atat de simplu! Nu exista vreo dovada care sa-l incrimineze, autoritatile nu verifica situatia animalelor de companie si nu obliga detinatorii sa-si inregistreze animalele.

6 luni mai tarziu istoria se repeta; un alt rand de catei va fi abandonat din nou, de acelasi proprietar. Catei care se nasc spre a ajunge pe strada; ei vor avea la randul lor pui si vor contribui la numarul mare de animale fara stapan care nu gasesc niciodata un camin. Aceasta este sursa animalelor fara stapan de pe domeniul public: animalele din domeniul privat. A permite inmultirea necontrolata a animalelor de companie, stiind ca in mod sigur cele mai multe vor ajunge pe strada este in mod clar cel mai grav act de cruzime impotriva animalelor exercitat de autoritati.

Sume imense din banii publici sunt irosite doar pentru a prinde si ucide fluxul continuu de caini abandonati de catre detinatorii iresponsabili.

Autoritatile nu fac nimic pentru a preveni inmultirea necontrolata si abandonul animalelor.

Programele de sterilizare si returnare, controlul inmultirii animalelor de companie, caini si pisici, inregistrarea obligatorie a animalelor de companie intr-o baza de date la nivel national, si o lege cu prevederi stricte privind modul in care oamenii trebuie sa aiba grija de animale ar fi singura cale de a pune capat cosmarului animalelor fara stapan – cosmar deopotriva al cainilor si al oamenilor …
DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR ANIMALELOR
Preambul:
Considerand ca Viata este unica, toate fiintele avand origine comuna, diferentiindu-se in decursul evolutiei speciilor,
Considerand ca orice fiinta vie are drepturi naturale, orice animal dotat cu sistem nervos are drepturile sale specifice,
Considerand ca dispreturirea sau simpla nerecunoastere a acestor drepturi naturale provoaca grave prejudicii Naturii si conduc omul la crime impotriva animalelor,
Considerand ca o coexistenta a speciilor in lume implica recunoasterea de catre specia umana a drepturilui la existenta a celorlalte specii,
Considerand ca respectul omului fata de animale este inseparabil de respectul reciproc al oamenilor,
Se proclama urmatoarele:

Articolul 1
Toate animalele au in mod egal dreptul la existenta in cadrul echilibrului ecologic. Aceasta egalitate nu exclude diversitatea speciilor si indivizilor.

Articolul 2
Orice forma de viata animala are dreptul la respect.

Articolul 3
1. Nici un animal nu trebuie supus unor tratamente brutale sau unor acte de cruzime.
2. Daca este necesara sacrificarea unui animal ea trebuie sa fie instantanee si nedureroasa.
3. Animalul mort trebuie tratat cu decenta.

Articolul 4
1. Animalul salbatic are dreptul de a trai si de a se reproduce liber in mediul sau natural.
2. Privarea prelungita de libertate, vanatoarea si pescuitul spotiv, precum si orice folosire a aminalului salbatic in alte scopuri dacat cele vitale sunt contrare acestui drept fundamental.

Articolul 5
1. Orice animal dependent de om are dreptul la ingrijire.
2. In nici un caz el nu trebuie abandonat sau sacrificat in mod nejustificat.
3. Toate formele de crestere si utilizare a animalului trebuie sa respectefiziologia si comportamentul proprii speciei respective.
4. Expozitiile, spectocolele, filmele care folosesc animale trebuie sa le respecte demnitatea si sa nu comporte violenta.

Articolul 6
1. Experimentele pe animale care implica suferinta fizica sau psihica violeaza drepturile animalelor.
2. Metodele alternative trebuie dezvoltate si implementate sistematic.

Articolul 7
Sacrificarea oricarui animal care nu este absolut necesara, precum si orice decizie care duce la un asemenea act constituie o CRIMA.

Articolul 8
1. Orice act care pune in pericol supravietuirea unei specii salbatice precum si orice decizie care duce la un asemena act constituie o crima impotriva speciei.
2. Masacrarea animalelor salbatice, poluarea si distrugerea biotopurilor sunt considerate crime.

Articolul 9
1. Statutul legal specific al animalelor precum si drepturile lor trebuie sa fie recunoscute prin lege.
2. Protectia si salvarea animalelor trebuie reprezentate la nivelul organizatiilor guvernamentale.

Articolul 10
Educatia si instruirea publica inca din copilarie trebuie sa conduca omul la observarea, intelegerea si respectarea animalelor.


mai sus sunt drepturile animalelor in romania. Acum scriu drepturile animalelor in ochii oamenilor:


O lunga poveste de dragoste si ura, de intelegere si intoleranta, leaga omul de ceilalti reprezentanti ai regnului caruia cu onoare ii apartine: animalele. Complicata, tulbure, dramatica, adesea cu accente de cruzime, povestea drepturilor pe care le au sau nu le au animalele in ochii omului e o parte incalcita dintr-o istorie oricum stufoasa: cea a mentalitatilor.
N-avem ce face, trebuie sa incepem cu intrebarea in jurul careia s-a dus de milenii lupta pentru drepturile animalelor: sunt animalele egale cu oamenii? De raspunsul la aceasta intrebare depind multe. Daca e nu, atunci ar fi simplu. Daca e da, lucrurile ar deveni extrem de complicate. Dar, pana acum, oamenii nu s-au pus de acord. Nici macar in cadrul aceleiasi culturi nu exista consens. Cazul societatilor europene e elocvent: grupuri de protectie a animalelor se lupta sa-si impuna ideile in fata altor grupuri, cu pareri diferite. Exista versiuni moderate sau radicale ale acestor miscari, dupa cum exista si oameni care nu se implica deloc.

Organizatiile insele sunt extrem de diverse: unele militeaza in favoarea ideii de a considera animalele nu fapturi aflate in proprietatea omului sau resurse necesare atingerii unor scopuri umane, ci persoane si membri ai comunitatii, cu drepturi morale ce trebuie reglementate si protejate prin lege (Miscarea de „Eliberare" sau de „Emancipare" a Animalelor – Animal Liberation Movement). Alte organizatii accepta utilizarea animalelor de catre oameni in scopuri practice, dar se preocupa ca ele sa nu fie tratate cu cruzime si sa nu sufere inutil (miscari dedicate „bunastarii animalelor" – animal welfare). Unele organizatii aduc in prim-plan vegetarianismul si protestul impotriva utilizarii animalelor ca hrana; altele militeaza pentru interzicerea vanatorii, altele pentru impiedicarea experimentelor pe animale, iar altele impotriva comercializarii blanurilor. Diversitatea opiniilor si a modurilor de actiune reflecta complexitatea problemei.



Inainte si dupa Aristotel
A apara animalele pare o idee moderna si, deci, recenta. Cu toate acestea, propaganda in favoarea drepturilor lor este documentata ca datand inca din Antichitate. Lumea antica greaca isi avea deja „activistii" ei pentru drepturile animalelor, unii dintre ei personalitati ale vremii. Pitagora (sec. al VI-lea i.Hr.) propovaduia respectul pentru animale dintr-un motiv foarte puternic: credea in transmigratia sufletelor. Ucigand un animal, omul si-ar fi putut omori unul dintre stramosi. Pitagora era un adept al vegetarianismului si respingea utilizarea animalelor ca hrana pentru oameni si chiar ca jertfe aduse zeilor.

Totusi, cea care a prevalat in societatea vechilor greci si in culturile europene ce i-au urmat a fost nu conceptia lui Pitagora, ci a lui Aristotel (384-322 i.Hr). Autorul monumentalei Istorii a animalelor le situa pe acestea mult inapoia omului in ierarhia fiintelor vii pe scala naturae (ceea ce am numi azi scara evolutiei sau scara filogenetica); in opinia sa, animalele erau irationale, deci nu trebuiau privite si tratate in acelasi mod ca omul, fiinta rationala. Nu chiar toata lumea a fost de acord cu Aristotel; unul dintre propriii sai discipoli, Teofrast, a protestat impotriva consumului de carne, sustinand ca astfel le rapim animalelor viata in chipul cel mai nedrept… dar ce putea face Teofrast impotriva gigantului Aristotel?

Timp de peste douazeci de secole, conceptia acestuia din urma a dominat gandirea umana in Europa. Evul Mediu, desi in mare masura tributar lui Aristotel, a avut totusi ganditorii sai independenti, iar conceptia asupra animalelor a facut subiectul multor discutii docte intre invatatii vremii. Teologii, in special, s-au aplecat asupra chestiunii, dezbatand tema rationalitatii animalelor, a distantei care le separa de om si, ca o consecinta evidenta, a drepturilor si indatoririlor animalelor.

Discutiile scolastice s-au invartit in jurul intrebarii: Au sau nu au animalele suflet? Au, asemeni omului, un „principiu ganditor" si unul spiritual?
Sf. Toma din Aquino (sec. al XIII-lea), un soi de Aristotel al gandirii medievale, sustinea ca aceste principii sunt rezervate fiintei umane; ca animalul poate fi inzestrat cu cunoastere prin intermediul simturilor, cu un anume grad de inteligenta practica si e capabil de stari afective; totusi, el nu intelege notiunile abstracte; poate recunoaste, de pilda, o anumita casa, dar nu pricepe conceptul de „casa". Prin extensie, rezulta ca ideile religioase sau morale sunt inaccesibile animalelor. „Doctorul din Aquino" s-a aratat ostil proceselor intentate animalelor, de vreme ce acestea sunt incapabile de a distinge binele de rau. Totusi, destui teologi medievali au continuat sa cerceteze problema vietii terestre ori a vietii de apoi a animalelor si (in ciuda autoritatii Sf. Toma din Aquino), sa le considere pe acestea moralmente responsabile de faptele lor.

Michel Pastoureau, un erudit istoric francez medievist, enumera in cartea sa O istorie simbolica a Evului Mediu occiental, cateva dintre numeroasele intrebari care ii framantau pe teologii medievali in legatura cu sufletul animalelor, cu drepturile acestora si cu insusirile lor morale, „intrebari ce se dezbat inca la Sorbona la sfarsitul secolului al XIII-lea. Astfel, legat de viata viitoare a animalelor: Vor invia si ele dupa moarte? Vor urca la cer intr-un loc care le este rezervat special? Toate sau doar cate un reprezentant al fiecarei specii? Sau, cu privire la viata lor terestra: Au voie sa lucreze duminica? Urmeaza sa li se impuna zile de post? si, mai ales, trebuie sa le tratam, in aceasta lume a noastra, ca fiinte responsabile moral?"

Chiar daca unele dintre intrebari ne fac azi sa zambim, multitudinea si specificitatea lor, precum si grija pentru detalii in argumentarea raspunsurilor dovedesc faptul ca oamenilor nu le-a fost niciodata indiferenta problema locului pe care il ocupa, in raport cu specia umana, animalele. si mai arata ca, in Evul Mediu, granita dintre om si animal nu era una foarte stricta. Dar, in rastimp de cateva secole, animalele au ajuns sa fie socotite, mai mult sau mai putin, niste sisteme mecanice; departe de conceptia aristotelica asupra sufletului, Descartes , in secolul al XVII-lea, le considera niste automata complexe – un fel de masini. Granita dintre om si animal se ingrosase din nou.

Inca un secol, inca o schimbare generala de ton: Jean-Jaqcues Rousseau, in prefata la Discurs asupra inegalitatii (1754), desi le neaga animalelor intelectul, le considera totusi fiinte inzestrate cu sensibilitate, ceea ce, in opinia sa, le confera anumite drepturi si, totodata, obliga omul la anumite indatoriri fata de ele. Jeremy Bentham, filosof britanic, fondator al utilitarismului, aduce o noua viziune asupra criteriilor care ar trebui sa stea la baza modului cum ne purtam fata de animale. Nu capacitatea de a rationa, spune el, nu cea de a vorbi trebuie sa fie criteriile, ci capacitatea de a suferi. Daca ne bazam pe darul ratiunii si al vorbirii, ar insemna sa tratam ca pe niste lucruri si anumite categorii de fiinte umane, ca nou-nascutii ori cei cu intarzieri mintale grave.
Lupta pentru drepturile animalelor se duce inca la nivel individual; carturarii vremii incearca, in nume personal, prin scrierile lor, sa schimbe conceptia societatii. Multi fac apel la imaginea suferintei animalelor, la comparatia cu suferintele umane, iar unii dintre ei resping consumul carnii, propunand regimul vegetarian.



declaratia universala a drepturilor animalelor:

Introducere

Considerand
ca viata este una singura,toate creaturile avand o origine comuna si diversificandu-se pe parcusul evolutiei in specii

Considerand
ca toate creaturile poseda drepturi naturale si ca fiecare animal cu sistem nervos are anumite drepturi

Considerand
ca ignorarea acestor drepturi naturale conduce omul sa comita crime impotriva animalelor

Considearand
ca coexistenta speciilor implica recunoasterea de catre specia umana a dreptului celorlalte specii sa traiasca

Considerand
ca respectul oamenilor pentru animale este acelasi cu respectul unui om fata de alt om



SE HOTARASTE:

Articolul 1
Toate animalele s-au nascut egale si au ,deci,aceleasi drepuri!

Articolul 2
a) Fiecare animal trebuie respectat!
b) Omul, ca specie, nu are dreptul de a extermina alte animale sau de a le exploata. Omul trebuie sa-si foloseasca constiinta in serviciul animalelor.
c) Orice animal trebuie tratat cu respect si protejat de catre om.
Articolul 3
a) Nici un animal nu trebuie supus abuzurilor sau actelor de cruzime!
b) Daca moarte unui animal se impune ca ultima solutie, aceasta trebuie sa fie fara durere.

Articolul 4
a) Toate animalele apartinand speciilor salbatice au dreptul sa traiasca libere, in mediul lor natural si au dreptul sa se reproduca!
b) Orice privare de libertate, chiar in scopuri educationale este in opozitie cu acest drept!

Articolul 5
a) Orice animal care traieste in mediul domestic, trebuie sa creasca si sa traiasca intr-un ritm natural.
b) Orice schimbare a ritmului natural de viata a unui animal domestic, orice conditie dictata de om in scopuri mercantile, este in contradictie cu aceasta lege!

Articolul 6
a) Toate animalele selectate de om ca animale de companie, trebuie sa aiba o viata corespunzatoare longevitatii lor!
b) A abandona un animal,este un act de cruzime si degradare umana!

Articolul 7
Animalele folsite in diverse munci,trebuie sa "lucreze" perioade limitate de timp si nu sa lucreze pana la epuizare!Aceste animale trebuie sa aiba mancare si odihna adecvate.

Articolul 8
a) Experimentele pe animale care cauzeaza durere fizica sau psihica sunt incompatibile cu drepturile animalelor ,chiar daca sunt in scopuri medicale,stiintifice ,comerciale sau orice alt fel de experiment!
b) Un substitut tehnic trebuie creat si dezvoltat.
Articolul 9
In eventualitatea unui animal crescut in scopuri industriale,acesta trebuie hranit,crescut si sacrificat cu metode umane de eutanasiere.

Articolul 10
a) Nici un animal nu trebuie folosit ca mijloc de amuzament.
b) Spectacolele cu animale si parcurile ZOO sunt incompatibile cu demnitatea fiecarui animal!

Articolul 11
Fiecare actiune care cauzeaza moartea unui animal este o cruzime.

Articolul 12
a) Fiecare actiune care cauzeaza moartea mai multor animale salbatice este genocid,adica o crima impotriva speciei.
b) Poluarea si distrugerea mediului conduc la exterminarea multor specii!

Articolul 13
a) Animalele moarte trebuie tratate cu respect!
b) Scenele violente ,in care animalele sunt victime trebuie interzise la cinema sau TV,cu exceptia cazurilor in care sunt folosite in demonstratii pentru apararea drepturilor animalelor!

Articolul 14
a) Asociatiile de protectia animalelor trebuie reprezentate la nivel guvernamental.
b) Drepturile animalelor trebuie aparate de legi,ca si drepturile omului.

Textul "DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR ANIMALELOR" a fost adoptat de Liga Internationala a Drepturilor Animalelor in cursul Conferintei Internationale a Drepturilor Animalelor, care a avut loc la Londra intre 21-23 Septembrie 1977.

Politia animalelor in Romania:

„Societatea civila, prin vocea organizatiilor neguvernamentale, intentioneaza sa responsabilizeze si sa dezvolte spiritul civic al cetatenilor, cu scopul de a raspandi notiunea de respect pentru animale. La acest demers s-a alaturat si Comisariatul pentru Societatea Civila (C.S.C.). Incepand cu luna noiembrie a anului trecut, in cadrul organizatiei, s-a infiintat oficial prin hotarare judecatoreasca, definitiva si irevocabila, ca structura a societatii civile, Inspectoratul General de Politie pentru Protectia Animalelor – I.G.P.P.A.", informeaza un comunicat de presa al C.S.C.

Obiectivele principale ale I.G.P.P.A. sunt amendarea legislatiei in domeniu, promovarea si apararea intereselor medicilor veterinari din Romania. Cooperarea se va extinde la nivel judetean, municipal sau orasenesc, prin infiintarea inspectoratelor de politie pentru protectia animalelor.

Echipa Acasa.ro a intrat in legatura cu doamna Alexandra Malureanu, Coordonator de Presa al C.S.C. pentru a afla mai multe informatii privind desfasurarea acestui proiect.

Acasa.ro: In ce stadiu se afla acest proiect?

A.M.: Am obtinut hotararea judecatoreasca definitiva si irevocabila de infiintare a acestei structuri in cadrul Comisariatului pentru Societatea Civila. Acum se pun bazele acestei structuri, urmand ca pe data de 14 si 15 ianuarie sa aiba loc un examen pentru selectarea candidatilor IGPPA, format din 2 probe ( una psihologica si una teoretica din legislatia in vigoare privind apararea drepturilor animalelor). Acum se stabileste statutul, regulamentul si toate detaliile necesare unei bune functionari a structurii; protocolare de colaborare cu organizatii de profil sau cu institutii ale statului.

Acasa.ro: Care sunt sanctiunile pentru maltratarea animalelor?

A.M.: La stadiul actual nu dispunem de calitatea de a aplica sanctiuni, insa se doreste infiintarea unor echipe mixte, din cadrul carora vor face parte si reprezentanti ai institutiilor de stat abilitate.

Acasa.ro: Dispune IGPPA de un cabinet veterinar si personalul necesar pentru ingrijirea animalelor maltratate?

A.M.: Din cadrul acestei structuri vor face parte atat medici veterinari, absolventi de medicina veterinara cat si iubitori de animale.

Acasa.ro: Exista un numar de telefon la care populatia sa poata suna si sa reclame un caz de maltratare a unui animal?

A.M.: Dispunem de un numar la care poate fi sesizata orice problema de maltratare a animalelor- 9667.

| oanecorleone a răspuns:

Oanmeni care omoara animalele sunt niste nimicuri pe aceasta plameta. Daca eu as fii in locul Lui Dumnezeu i-asi pun sa simta toata durerea de la fiecare animal in parte pe care l-a omorat.
Chiar acum cateva zile am vazut un om calcand o pisica cu masina chiar daca putea sa o evite avea 40km/h si mai era si mort de beat.Art trebui bagati la puscarie.

| Andreea9222 a răspuns:

Si eu cred acelasi lucru ca tine.Am observat ca animalele is mult mai pasnice si mai prietenoase ca oamenii. Oamenii sunt cele mai rele animale. Cel mai mult mi-e mila de cai.Cand vad la TV cum ii omoara imi vine sa plang.Sunt de parere ca animalelor le-ar fi mai bine fara oameni si mai sunt de acord cu un principiu:"moarte pentru moarte"!

| IrInA_3016 a răspuns:

Buna! sunt de aceeasi parerea cu tine. oamenii aceia ar trebui pedepsiti, nu e corect pentru ca si animalele au suflet. e groaznic sa vezi cum unii oameni nu au suflet.sad

| mmmiau a răspuns:

Si eu! Am o proasta parere posibila ar trebui sa existe o lege pentru acesti oameni...