AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
Fiecarui jucator li se impart 5 carti, o carte se pune jos, iar pachetul de carti langa. De exemplu, daca cartea de jos este 5 de inima rosie, primul jucator trebuie sa puna tot ceva de inima rosie, sau un 5 de alta culoare, sa zicem ca pune. 5 de trefla, urmatorul jucator trebuie sa puna ceva de trefla. Daca cineva pune 2 sau 3, urmatorul ori trebuie sa ia 2 sau 3 carti din pachet, ori sa mai puna si el un 2 sau 3 si urmatorul va trebui sa ia din pachet numarul de carti care s-au strans adunand toti 2 si 3. Daca cineva pune 4, urmatorul sta o tura, sau poate pune si el 4 si va sta urmatorul. Daca cineva pune un as, poate schimba culoarea cartii care este jos. Castiga cel care ramane fara carti in mana. Cand ramai la o carte trebuie sa spui repede macao, daca zice cineva inainte ta, trebuie sa iei din pachet atatea carti cat reprezinta numarul cartii pe care o ai in mana (de exemplu, ai un 6 in mana, trebuie sa iei 6 carti din pachet). Btw, sunt mai multe modalitati de a juca.
Se impart 5 carti la fiecare jucator [daca sunteti doar 2 puteti juca si cu mai multe ]
scopul e sa termini cartile
daca jos e de ex o dama de romb tu poti pune tot dama sau o carte de romb
cartile sunt grupate asa :
*cu asul [A] poti schimba in alt semn decat cel de jos
*2, 3 si jokerii sunt "umflaturi" [adica trebuie sa iei un numar de carti. daca adversarul iti da 2 de 2 atunci iei 4 carti , la fel cu 3'arii. jokerul negru inseamna ca trebuie sa iei 5 carti, cel rosu 10]
*4 inseamna ca trebuie sa stai o tura, depinde cati de 4 primesti
*cu 7 poti stopa asul, 4, umflaturile.
peste 7 poti pune orice. dupa o persoana care a luat umflaturi, se poate pune orice carte jos.
daca ai mai multe carti de-un fel [2 dame, 3 8'ari s. a. m. d] le poti pune pe toate odata.
cand ramai cu o carte spui macaua. daca ramai cu 2 carti de'un fel [2 dame de ex] zici dublu macaua, daca ramai cu 3 de'un fel zici triplu macaua si daca ramai cu o pereche zici cvatruplu macaua . cand termini cartile zici stop macaua :p. daca cineva uita sa zica macaua si adversarul/adversarii observa pot zice ca nu a spus macaua si cel cu o carte ia 3 carti drept pedeapsa .
eu asa stiu . daca am uitat ceva astept completari xD
AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
spor la jucat daca intelegi ceva
Pai se impart cate 5 carti... si trebuie si una se pune in centru. Trebuie sa dai o carte de aceiasi culoare jos sau acelasi numar. cu As'ul poti schimba culoarea cu 2 si 3 ii dai sa traga carti din pachetul ramas.
Pe fiecare carte e cate-un numar si semn.
Uite pasurile :
1. Imparti cartile ( 5 fiecare )
2. Pui cartea de la fundul pachetului pe masa de joc. Dar sa nu fie : as, 2, 3 sau 4.
3. un jucator pune o carte care are acelasi semn SAU aceeasi cifra de pe prima carte. ( puteti pune mai multe carti daca se leaga de semn sau numar.)
4. Cam asta-i jocul. Dar uite reguli :
1. as, schimbi semnul. As poate fi dat ca si cartile normale. dar poate schimba DOAR semnul cu care se juca.
2. 2, adversarul ia 2 carti
3. 3, adversarul ia 3 carti.
4. 4, adversarul sta o tura.
5. Tu trebuie sa termini cartile. Daca atunci cand mai ai doar o carte nu spui MACAO atunci mai iei 5 carti.
Cel care termina cartile primul este desemnat castigator!
Este simplu dar vreau fundita ca daca nu te raportez de ceva. Bun tebuie sa retii ca 2; 3 sunt umflaturi adica daca dai o carte de 2 persoana/le cu care joci adica daca joci in 2 pers. repectiva v-a lua 2 carti.4.cand dai cartea 4 persoana care urmeaza v-a sta 1 tura.adica ori urmezi tot tu ori persoana de dupa.As schimba.asta ti`o spun mai tarziu. 7 stopeaza.adica daca ai primit o carte de 2; 3; 4 o dai si anulezi rostul.cand ai joker colorat inseamna ca persoana/le trebuia sa ia 10 carti si cel alb-negru ia 5 carti.incepe jocul fiind 5 si 5 carti la fiecare dintre jucatori. ce tebuie sa retii f important este ca atunci cand mai ai o carte in mana se spune macaua si cand ai 2 carti in mana de acelasi fel se spune dublu macaua pentru. ca daca nu spui si adversarul este atent si spune pentru tine macaua vei lua 5 carti din nou. Dup` ce ai impartit cartile cate 5 la fiecare se pune si una jos si dau un ex:. este un K de trefla si tu terbuie sa dai o carte de terfla jos sau daca mai ai o carte K o pui jos. daca ai una sau mai multe din ex de dinainte cu K le pi pe toate jos. daca nu ai ca sa dai nimic atunci terbuie sa iei o carte din topul de langa tine.ca mai raman dupa ce leai impartit pe cele 11(5 tie 5 adv. 1 jos.). ai inteles cat de cat? vreau fundita neaparat...
AMESTECAREA CARTILOR
Fiecare jucator primeste 5 carti. Dupa ce sunt amestecate si impartite, o carte pe care jucatorii nu o vad se pune pe masa. Cartile care au ramas trebuie puse inapoi pe masa.
Jocul
Un jucator care incepe trebuie sa adauge o carte cu acelasi semn sau valoare cu cea intoarsa de pe masa.
Jucatorii pot oferi carti cu acelasi semn sau valoare ca cele puse de jucatorul anterior. Daca jucatorul nu poate sau nu doreste sa puna nici o carte, trebuie sa ia o carte de jos, din teancul celor ramase. Daca aceasta carte este de acelasi semn sau valoare cu cea pusa jos, poate si el sa o puna pe masa.
Daca un jucator are mai multe carti de aceeasi culoare sau semn, poate sa le adune (pe toate sau numai o parte din ele) sis a le puna in teancul de jos. Cartile care raman pot fi date in orice ordine.
Daca un jucator pune 2, 3, 4, J, K sau A (sau mai multe carti de aceeasi valoare) se pot intampla urmatoarele:
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negru si K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
2 – Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 2 carti;
3 - Urmatorul jucator trebuie sa ia de jos 3 carti;
4 – urmatorul jucator isi pierde randul;
J – cel care pune J jos, poate sa ceara orice carte, adica sa schimbe ceea ce se afla jos, cu orice (in afara de 2, 3, 4, J, K si A);
K – daca e K rosu atunci urmatorul jucator trebuie sa ia 5 carti de jos; daca e K negru atunci jucatorul de dinainte trebuie sa ia 5 carti de jos;
A – cel care pune A jos poate sa ceara carti de un semn anume.
Daca se aduna mai multi de 2 unul peste altul, atunci valoarea lor se aduna, de exemplu: daca se aduna 3 carti de 2, urmatorul jucator trebuia sa ia de jos 6 carti. Urmatorul jucator poate sa puna si el un 2 sau mai multe carti de 2 daca are in mana.
Poate de asemenea sa puna o carte de 3, sau mai multe, dar cartea de 3 adaugata trebuie sa fie de acelasi semn cu cea de 2, ultima pusa in teanc.
Poate sa puna si K rosu, dar ultima carte adaugata trebuie sa fie un 2 rosu. Aceeasi situatie si cu K negru.
Poate sa puna si, de exemplu K negru peste 2 negrusi K rosu. In aceasta situatie suma cartilor se aduna.
Un jucator poate sa puna un alt 3 peste 3, 2 peste K; aceeasi situatie si in cazul lui 2.
Aceeasi situatie se intampla si cand un jucator a pus K rosu sau K negru. Urmatorul jucator poate sa adauge 2, 3 sau K.
Cand un jucator pune jos un 4 sau mai multi de 4, urmatorul jucator isi pierde acelasi numar de ture de joc cu numarul cartilor de 4 puse jos. Daca are si el 4, poate sa puna deasupra, dar nu este obligatoriu. Urmatorul jucator poate sa faca la fel, sau sa piarda gandul in joc – acelasi numar de tururi, cate carti de 4 sunt puse jos.
Daca un jucator pune jos un J, poate sa ceara o serie de carti de o valoare specificata, dar nu este obligatoriu. Urmatorii jucatori trebuie sad ea jos cartile cerute sau un alt J pentru a le substitui. Cererea este valabila pentru un singur tur.
Cand un jucator pune jos un As, situatia este similara cu cea a lui J – poate sa ceara carti cu un anumit semn.
Daca nu mai sunt carti jos, in teancul de unde se trag carti, teancul dat jos trebuie amestecat si pus cu fata in jos pentru a se putea lua carti din el in continuare.
Cand doi, trei sau patru oameni joaca, ultimul jucator care mai are carti in mane pierde jocul. Cand cinci sau sase oameni joaca, jocul este oprit atunci cand al treilea om termina jocul.
Se poate stopa in caz ca iti da 2, 3 sau 4 poti sopa cum am zis cu 7 sau A
Iei 5 carti in mana si din restul cartilor ramase prima o pui in mijloc si daca ai 2 3 sau jokeri unfli carti si cu 4 stai o tura in rest conteaza sa gandesti.