Ridici ușurel vârful ghetei păstrând roata din spate pe sol și încet-încet vei observa că extensia din spate (cauciucată) intră în contact cu solul și prin frecare încetinești până la oprire. Asta e pentru început. Apoi mai evoluezi tu în mișcări. Cu patinele pe gheată te-ai dat?
Sau cu chestia de la picior, sau folosesti unul din picioare pe post de frana (practic lasi un picior in spate cat sa formeze un T ca sa franezi dar nu e recomandat ca strici repede rotile). Varianta cea mai buna e faci un cerc mic si te invarti pe loc ca sa absorbi energia cinetica dar varianta asta e posibil sa fie mai avansata dar e cea mai eficienta sa te opresti pe loc.
Depinde de role, e destul de clar unde e frana cand te uiti la ele
rolele model vechi (care inca mai sunt folosite) cu 4 roti, 2 cate 2 in paralel (ca la masina) au frana in varf
astea noi cu toate rotile puse in linie au frana la calcai
insa e destul de clar care e frana fiind o bucata de plastic care nu participa la dat pe role dar ar putea atinge asfaltul intr-o anumita pozitie
In spate la o rola se va observa clar ca are ceva pe post de frana, cand mergi apesi cu calcaiul pe frana respectiva.
Daca ma las pe spate cu frâna acceia cad daca am viteza
Am incercat
Bee_6391 întreabă: