Întrebare recomandată | metalhead999 a întrebat:

Daca se pricepe aici cineva la pisici, va rog sa ma ajutati. Am un motan de un an si aproape 3 luni. Am observat ceva ciudat la el, m-am interesat pe internet si am ajuns la concluzia ca este infestat cu viermi plati. Avand in vedere faptul ca nu pot ajunge la un veterinar cu el, imi poate spune cineva cum sa actionez si ce medicamente sa achizitionez pentru a-i face deparazitarea? Va rog mult. Multumesc!

7 răspunsuri:
Elianna
| Elianna a răspuns:

Poti sa obtii informatii de la oricare farmacie veterinara.Sunt medicamente care se dau in functie de greutatea animalului si alte medicamente trebuiesc repetate la 7-10 zile.Eu folosesc la pisicile mele CANIVERM, o tableta de 0, 7 g, care se vinde cate una ambalata (costa cam 5 lei). Problema este ca animalul trebuie sa aiba 10 kg sau 5 kg, ca pastila se rupe doar in jumatate. Medicamentul este si pentru pisici si pentru caini. Are avantajul ca nu este asa amar si poti sa i-l bagi pe gat (nefiind sfaramicios ca altele) si nu necesita decat o singura doza.Administrarea medicamentelor amare cere o anume indemanare, pe care o vei dobandi cu timpul.Pastila este mare,chiar jumatate fiind si nu merge bagata in carne sau alte alimente cu care sa pacalesti pisica,iar de administrat pisata nici nu se pune problema,ca e amara ca naiba.
Trebuie sa-i casti gura motanului si sa-i vari pastila in fundul gatului,repede,pana nu se dumireste ce-i faci,iar apoi,cu cu gura inchisa sa-i dai apa printre dinti ca sa poata sa inghita pastila (cu o siringa sau o pipeta). Daca simte gustul amar al pastilei,o va scuipa si ii vor curge bale ceva timp si nici nu mai poti repeta operatiunea curand,ca prinde frica de tine. Uita-te pe net la prospectul medicamentului si vezi daca este si pentru parazitii pe care i-ai vazut tu la el. Dar,dupa cate stiu eu,medicamentul este universal,atat pentru parazitii adulti cat si pentru larve sau ouale lor.