Daca acumulatorul Li-ion este descarcat complet, atunci se comporta ca un scurtcircuit, ia un curent foarte mare la incarcare, ceea ce poate activa protectia incarcatorului. Am intalnit aceasta problema de mai multe ori in cazul laptop-urilor.
Solutia este o incarcare lunga, cu curentul limitat, pentru a nu activa protectia incarcatorului.
Acesta se poate rezolva relativ usor, prin intercalarea inseriata al unei rezistente de limitare in circuitul de incarcare al bateriei (de exemplu un bec incandescent), dimensionat corespunzator.
Bteriile alea au o garantie si ele, verifica mai intai garantia, dupa sa te apuci sa umbli la ele.
Asa ca idee daca vrei sa stii exact ce poti face, cauta pe Youtube dar in engleza ''how to fix makita Li-ion battery '' si iti da video balamuc, cauti si tu si vezi ce fac aia, apoi daca merita repari.
Dar mai intai cauta si vezi de garantie daca mai ai garantie.
Din pacate, aceste masini sunt facute cu bloc de baterii care nu prea se pot repara: celulele sunt de marimi nestandard si greu le gasesti in comert sau chiar deloc.
Posibilitati sunt 3:
- incerci sa lasi bateria la incarcat timp de 12-15 ore, poate isi revine
- returnezi bateria in timp de garantie (sanse mici, daca ai lasat-o descarcat mai mult de 3 luni)
- cumperi alta baterie
Se repara sigur, garantat, am vazut pe Youtube, aceste baterii au in ele alte baterii, ceva gen tubulare 2AA sau 3AA, care la randul lor au in ele alte baterii am uitat de care, dar gasesti sigur pe youbube.Dar eu sincer as lua alta baterie, stiu poate ca e scumpa, desi astea dealde 12 V nu-s asa de scumpe, dar asa as face.
Ai spus tu ceva ca nu ai mai incarcat de ceva vreme.Nu are a face,eu am scule Dewalt iar prima data am luat un impact,stii ce zic, si cu baterie noua, dar nu am folosit-o luni de zile, aproape un an, nu aveam la ce o folosi. Apoi a trebuie sa o folosesc, nu asa zilnic dar stiu si eu de vreo 2-3 ori pe saptamana.Acum nu am mai folosito de vreo luna de zile, dar arata ca e incarcata cred ca are deja vreo 2 ani de cand o am si merge struna.
Ce vreau sa arat,este ca bateria ta sigur a avut ceva defect,so fi desprins ceva inauntru,tot ce se poate.Dar daca nu ai ce face este ok sa te bagi so desfaci,asa mai inveti cate ceva si poate ca o si rezolvi, poate nu-i cine stie ce, poate un fir desprins, zic si eu.
Daca ai garantie la ea nu te intreaba nimeni daca ai incarcato, daca ai folosit-o ori nu, garantia este garantie si aia e tot.
Nu trebuie sa caut pe Yt.
Si eu am desfacut mai multe blocuri de baterii pentru masini de insurubat, dar la marea majoritate a trebuit sa abandonez schimbarea elementelor, fiindca ori nu am gasit noi pe masura, ori au fost prea scumpe.
In plus, si capacitatea lor este redusa, de durabilitate nici nu mai vorbesc.
La masina pe care o folosesc acum am MODIFICAT inclusiv cutia si am reusit sa introduc 4 baterii de 3.6V cu 6000mAh, deoarece masina a avut motor de 14.5V. La alta masina insa (de 19V) nu au incaput 5 bucati de asemenea baterii, deci modificarea a fost imposibila fara transformarea cutiei.
O asemenea baterie costa intre 20 si 30 lei, deci costul modificarii mi-a fost de cca 100 lei + timpul pierdut.
Masina noua a costat 140 lei.
M-am documentat pe Youtube si vad ca am urmatoarele posibilitati:
1. incerc sa incarc de la celalalt acumulator, in mai multe faze, pana aproape de capacitatea finala..masurat cu multimetrul, intre timp din cand in cand incerc s-o incarc si cu incarcatorul
2.Comand de pe aliexpress un circuit nou de incarcare, schimb circuitul si merge ok. Costa cam 10 $.
Folosesc rar scula si o folosesc cu acumulatorul celalalt. Asta ma gandesc eu s-a descarcat total si am inteles ca Li-ion urile nu prea e bine sa le descarci total. Acumulatorul cu problema cred ca a fost incarcat de max. 2 ori in doi ani. N-am idee ce poate avea...fir dezlipit, releu, habar n-am. Un acc. nou e 234 ron parca si deocamdata nu am de ce sa-l cumpar. Dar ma gandesc sa fac niste experiente cu asta. de aceea V-am cerut parerile, oricum foarte folositoare!