Pentru asta există două metode:
Prima cea mai eficienta și anume folosirea unui aparat de curățat lanțulul ca și ăsta:
http://sportwin.ro/......lutie.html
Periile acestui aparat îți vor face lanțul ca scos din fabrică în mai puținde 5 minute(și eu folosesc unu de-ăsta la service-are(când am clienți) și întreținerea bicicletei proprii și face treabă stas)
Ca și solvenți se folosește motorină sau alcool tehnic.Ambele la fel de eficiente.Alcoolul tehnic se știe ca este foarte volatil și are proprietăți de decapare/degresare foarte bune.Motorina are proprietăți de curățare dar și de lubrifiere temporară a mecanismelor.De EVITAT este apa și soluțiile ce conțin apă
Alegerea solventului de curățare se face în funcție de cât de îmbâcsit este lanțul, atât în interiorul zalelor cât și în exterior.De exemplu dacă lanțul este negru și prezintă o peliculă de particule atunci se va folosii alcool tehnic prima dată iar la a doua spălare(trecere prin aparat) motorină.
Dacă lanțul este puțin murdar se va folosii motorină.
Metoda a doua. Eficiență 60%
ai nevoie de o perie cu peri mari și mai duri(nu de aia de sârmă desigur) cum este cea de curățat covoarele
O tăviță de metal sau una de plastic gros ce rezistă la coroziunea solvenților din motorină
Cârpe din abundență
MOD DE LUCRU
Se șterge lanțul, folile pinioanele și schimbătoarele(cel față și în cușcă, în special, iar cel spate este suficient doar rotițele angrenajului) până la curat folosind cârpe(de preferat din bumbac). Dacă foile nu se pot curăța montate, acestea trebuie demontate de pe butucul pedalier, demotată apărătoarea(dacă există) și curățate până la curat.
Se înmoaie peria în motorină și se dă pe interiorul zalelor lanțului, urmărind atent ca imputațiile să fie îndepărtate foarte bine, absorbind cu o cârpă surplusul de motorină și rotind angrenajul în sens antiorar(că e mai ușor)
La final se șterge lanțul, pinioanele și folile cu o cârpă până la uscat
Se aplică un lubrefiant/spray cu teflon pentru ca anjrenajul să se ungă=>reducerea uzurii
A SE EVITA! Uleiul de motor, de bucătărie, vaselina sau alte „lubrefiante" de genul.Acestea vor atrage praful și împuritațiile pe lanț ca un magnet.
în cazul în care nu deții un lubrefiant secial pentru lanțuri, este suficient să aplicii un câțiva stropi de ulei de mecansme fine sau dacă ai drum prin Kaufland vezi că este de la Propeche ulei universal siliconic.Este ok și costa maxim 18 Lei 200 Ml(pare puțin da o să te tină de te plictisești, că nu trebuie pus numai doi-trei stropi)
Succes
Il speli cu o pensula cu motorina, apoi il speli cu apa sub presiune si-l lasi sa se usuce.
Daca o intrat in lant nisipul incearca sa il scoti cu ceva ascutit. S-au schimba lantul.
stefanst2312 întreabă: