Gasesti locuinta, tratezi cu vanzatorul, va intelegeti la pret si apoi mergeti la un notar public pentru incheierea contractului de vanzare-cumparare in forma autentica.
La notar trebuie sa mearga prima data vanzatorul, pentru a solicita notarului sa obtina extrasul CF pentru autentificare si sa stabileasca data incheierii contractului.
Si eu cu ce acte trebuie sa merg?
Tu ai nevoie doar de cartea de identitate si suma pentru plata onorariului notarial (daca nu il plateste vanzatorul) si cea pentru intabularea in Cartea Funciara.
Vei merge doar la data stabilita pentru incheierea actului.
Tu doar actul de identitate.
Vanzatorul:
a. actul de identitate (B.I., C.I. sau paşaport, după caz), în original şi în copie.
b. certificatul de căsătorie sau sentinţa de divorţ, în original şi în copie (daca este cazul).
c. actele de proprietate, în original şi în copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vânzare-cumpărare autentificat de un notar public, un contract de donaţie, un certificat de moştenitor, o hotărâre judecătorească, etc.
d. documentaţia cadastrală şi încheierea de întabulare.
e. extrasul de carte funciară pentru vânzare. Extrasul se obţine numai de către biroul notarial unde se va încheia contractul de vânzare-cumpărare. Extrasul de carte funciară pentru vânzare este valabil 5 zile de la data depunerii, de către notarul public, a cererii de eliberare, la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.
f. certificatul fiscal pentru vânzare. Certificatul fiscal se obţine de la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale din sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la data eliberării.
g. pentru imobilele care sunt apartamente de bloc, este necesară şi adeverinţa eliberată de Asociaţia de Proprietari. Adeverinţa dovedeşte faptul că proprietarul imobilului nu are restanţe la plata întreţinerii Adeverinţa se semnează de către preşedintele şi administratorul blocului, se ştampilează în trei exemplare originale.
h. potrivit dispoziţiilor Legii nr.372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, vânzătorul trebuie să obţină certificatul energetic al apartamentului. În vederea obţinerii certificatului energetic, proprietarul urmează să se adreseze unui auditor atestat în domeniu şi apoi certificatul să îl prezinte cumpărătorului la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare, respectiv a contractului de închiriere. Certificatul energetic cuprinde informaţii care permit cumpărătorilor să evalueze performanţa energetică a clădirii. Certificatul este însoţit de recomandări de reducere a costurilor, prin îmbunatatirea performanţei energetice a clădirii
Agentie imobiliara, daca cumperi direct de la vanzator ala poate sa te minta la acte, posibil sa platesti si datorii care nu si le achita, etc. Asa prin agentie dai mai multi bani dar stii ca e totu in regula, sau apeleaza la o ruda care stie pe cineva care vinde asa o sa fie seriozitate
Mergi la notar si el stie ce are de facut. Daca o cumperi altfel risti sa o pierzi intr-un proces.
Merg singur la notar sau ma duc si cu cel care vinde respectivul imobil?
Mergeti impreuna. Vezi ca regula este sa plateasca cumparatorul si taxele notariale iar impozitul anual sa fie platit de vanzator.
imihaistoian întreabă:
stefanst2312 întreabă: