Pentru masurarea audientelor tv sunt societati specializate care monitorizeaza acest lucru.
Socetatile respective aleg o masa reprezentativa de subiecti, semneaza cu astia un contract si monteaza un dispozitiv denumit peoplemeter, ce este legat la linia telefonica si este inseriat pe intrarea de cablu tv.
Acesta inregistreaza cat timp stai pe fiecare canal din grila in fiecare zi si trimite regulat la sfarsitul zilei informatii la un server care mai apoi sunt prelucrate si se scot aceste rating-uri.
Rating este un termen utilizat in analiza audientei si a marketingului de televiziune, si reprezinta gradul de popularitate al unui post TV sau al unei emisiuni TV.
Prin rating general se intelege raportul dintre numarul telespectatorilor la un anumit moment dat si telespectatorii potenţiali care au acces la un televizor.
Punctul de rating (GRP) este un alt concept folosit pentru analizarea audientei. GRP-ul masoara impactul unei anumite campanii publicitare si se calculeaza prin insumarea rating-urilor fiecarui spot.
NiCu_6128 întreabă:
stefanst2312 întreabă: