Hai sa-ti dau un exemplu sa intelegi. Tu vinzi un produs de 100 lei prin posta cu plata ramburs. Costurile pentru colet + returul banilor prin mandat postal sunt de 12 lei (cam asta e ordinul de marime). Pe buletinul de expeditie la rubrica "ramburs" pui 112 lei (100 produsul + 12 taxele postale) iar pe mandat tot 112 (asta e suma pe care o vei primi inapoi). Pe mandat la expeditor scrii numele clientului iar la destinatar pe al tau. La posta, cand trimiti coletul, vei plati costul dus-intors deci cei 12 lei (pe care ti-i recuperezi cand primesti cei 112 lei). Mai grav e daca clientul nu e serios ca pierzi si cei 12 lei initiali + inca pe atat returul coletului si taxele de magazinaj la oficiul de destinatie. In plus la coletele cu ramburs trebuie sa declari o valoare minima de 20 lei (poti pune si mai mult, dar platesti suplimentar). Sper ca ai inteles.
Nu, tu plătești toate taxele. Destinatarul va plăti suma pe care tu o treci la „ramburs", aceasta va trebui să includă valoarea conținutului plus toate celelalte cheltuieli pe care le faci tu cu expedierea acestuia. Sau doar valoarea mărfii, dacă așa te-ai înțeles cu cumpărătorul.