TEST DE EVALUARE INIłIALĂ
Disciplina Matematică
Anul scolar 2011-2012
Clasa a VI-a
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de
puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Toate subiectele sunt obligatorii. Timpul de lucru efectiv este de 45 minute.
PARTEA I ScrieŃi litera corespunzătoare singurului răspuns corect. (45 de puncte)
5p 1. Rezultatul calculului 3 + 7 ⋅8 este:
A. 18 B. 55 C. 59 D. 80
5p 2. Se dau mulŃimile A = {1, 2,3, 4,8,9} si B = {2, 4,6, 8}. Cel mai mare număr natural care aparŃine mulŃimii
A∩ B este:
A. 2 B. 6 C. 8 D. 9
5p 3. Cifra x pentru care numărul 357x este divizibil cu 2 poate fi:
A. 0 B. 3 C. 5 D. 7
5p 4. Rezultatul calculului 6478: 79 este:
A. 72 B. 78 C. 81 D. 82
5p 5. Numărul 2, 56 transformat într-o fracŃie ordinară este egal cu:
A.
2
56
B.
64
25
C.
123
5
D.
128
5
5p 6. Media aritmetică a numerelor a = 5, 67 si b = 2, 33 este egală cu:
A. 3, 5 B. 4 C. 4, 5 D. 8
5p 7. Perimetrul unui dreptunghi cu lungimea de 10 cm si lăŃimea de 6 cm este egal cu:
A. 8 cm B. 16 cm C. 32 cm D. 60 cm
5p 8. Transformând un hectar în m2 se obŃine:
A. 10m2 B. 100m2 C. 1000m2 D. 10000m2
5p 9. Rezultatul calculului
7 9 6
5 5 5
+ − este:
A. 2 B. 4, 4 C. 4, 5 D. 5
PARTEA a II-a La următoarele probleme se cer rezolvări complete. (45 de puncte)
9p 10. CalculaŃi 30 + 03 +12012 + 42.
9p 11. RezolvaŃi, în mulŃimea numerelor naturale, ecuaŃia 1, 2x − 6 = 6.
9p 12. Tina rezolvă corect 70% din cele 20 de exerciŃii ale unui test. Câte exerciŃii rezolvă corect Tina?
9p 13. Un automobil merge cu viteza de 850 m/ minut. CâŃi kilometri parcurge automobilul într-o oră, stind că
viteza sa este constantă?
9p 14. Sabin deŃine o livadă de pruni. După ce culege prunele, el le transportă la piaŃă să le vândă. În camionul
său încap maxim 11 tone. Stind că a cules 1218 tone de prune, determinaŃi numărul de transporturi pe care a
trebuit să le facă respectivul camion pentru a transporta întreaga cantitate de prune.
TEST DE EVALUARE INIłIALĂ
Anul scolar 2011-2012
Disciplina Limba si literatura română
Clasa a VI-a
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 78 de
puncte. Pentru redactarea întregii lucrări se acordă 12 puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
PARTEA I (48 de puncte)
Citeste textul:
După ce trecu afară de împărăŃia tatălui său si ajunse în pustietate, Făt-Frumos îsi împărŃi
toată avuŃia pe la ostasi si, luându-si ziua bună, îi trimise înapoi, oprindu-si pentru dânsul merinde
numai cât a putut duce calul. Si apucând calea către răsărit, s-a dus, s-a dus, s-a dus, trei zile si
trei nopŃi, până ce ajunse la o câmpie întinsă, unde era o mulŃime de oase de oameni.
Stând să se odihnească, îi zise calul:
– Să stii, stăpâne, că aici suntem pe mosia unei Gheonoaie, care e atât de rea, încât nimeni
nu calcă pe mosia ei, fără să fie omorât. A fost si ea femeie ca toate femeile, dar blestemul
părinŃilor pe care nu-i asculta, ci îi tot necăjea, a făcut-o să fie Gheonoaie; în clipa aceasta este cu
copiii ei, dar mâine, în pădurea ce o vezi, o s-o întâlnim venind să te prăpădească; e grozavă de
mare; dară să nu te sperii, ci să fii gata cu arcul ca să o săgetezi, iar palosul si suliŃa să le Ńii la
îndemână, ca să te slujesti cu dânsele când va fi de trebuinŃă.
Se deteră spre odihnă; dar pândea când unul, când altul.
A doua zi, când se revărsa ziorile, ei se pregăteau să treacă pădurea. Făt-Frumos înselă si
înfrână calul, si chinga o strânse mai mult decât altă dată, si porni; când, auzi o ciocănitură
groaznică. Atunci calul îi zise:
– łine-te, stăpâne, gata, că iată se apropie Gheonoaia.
Si când venea ea, nene, dobora copacii: asa de iute mergea; [...] Făt-Frumos îi luă un picior
cu săgeata si, când era gata a o lovi cu a doua săgeată, strigă ea:
– Stăi, Făt-Frumos, că nu-Ńi fac nimic!
(***, TinereŃe fără bătrâneŃe si viaŃă fără de moarte)
Rezolvă următoarele sarcini de lucru, formulate pornind de la textul dat.
A.
1. Încercuieste litera corespunzătoare răspunsului corect: 6 puncte
Cuvântul pustietate, din secvenŃa si ajunse în pustietate, s-a format prin:
a. compunere. b. conversiune. c. derivare.
2.SubliniaŃi varianta corect despărŃită în silabe:
av-u-Ńi-a / a-vu-Ńi-a
ca-le-a / ca-lea
re-văr-sa/ re-vă-rsa 6 puncte
3. Explică folosirea liniei de dialog în secvenŃa – Stăi, Făt-Frumos, că nu-Ńi fac nimic! 6 puncte
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
4. Completează tabelul următor, precizând valoarea morfologică si cazul pentru fiecare dintre
cuvintele din text menŃionate în coloana din stânga. 6 puncte
Valoarea morfologică
Cazul
tatălui
groaznică
calul
5. Construieste un enunŃ în care substantivul Făt-Frumos să aibă funcŃia sintactică de atribut.
6 puncte
________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
B.
1. MenŃionează două personaje care apar în textul dat. 6 puncte
______________________________________________________________________________
2. Transcrie o repetiŃie din textul dat. 6 puncte
______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
3. Precizează sensul expresiei luându-si ziua bună din primul paragraf. 6 puncte
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
PARTEA a II-a (30 de puncte)
Redactează o compunere de 5-7 rânduri (aproximativ 50-70 de cuvinte), în care să folosesti 3
cuvinte alese de tine din textul dat la Partea I. Dă un titlu sugestiv acestei compuneri.
Cuvinte selectate: _________________, _________________, _________________
_______________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
TEST DE EVALUARE INIłIALĂ
Anul scolar 2011-2012
Limba engleză
Clasa a V- a L1
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90
de puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
PARTEA I (60 de puncte)
1. Fill in the gaps using the following words:
thief, spending, eating, under, down, watch, Let’s, teeth, in, on.
James is at his grandparents in the countryside. They live in a beautiful village.
One day, James is sitting in a cherry tree and he is 1)___________ ripe cherries.
Suddenly, a man and his dog come 2)__________ the tree.
"Come 3)___________!" he says to James.
"No, I don’t want. I’m afraid of your dog."
"Then stay there. Spike, sit down and 4)__________ the tree and the boy."
James is waiting in the tree, looking at Spike’s big 5)__________. Half an hour
later, the man is back with Jack’s grandfather.
"Where is the 6)_____________?" says grandpa.
"There, 7)___________ the cherry tree."
Grandpa looks up and smiles: "But that’s my grandson," grandpa says. "He is 8) ___________ his
holidays 9)__________ my farm. Come down, James. 10)__________ go home. Grandma is
waiting for us."
(10x1p=10p)
2. Put the verbs in brackets into the Present Continuous or Simple Present.
1. Father ________________ (read) the newspaper now.
2. She _________________ (cook) in the kitchen at the moment.
3. Look! It’s ________________ (snow).
4. My sister ______________ (tidy) her room every day.
5. The children _______________ (not/ play) football now.
6. He usually _____________ (start) work at 9.30.
7. Listen! Mother ________________ (play) the piano.
8. Ann ________________ (not/visit) her grandparents every week.
9. He often _____________ (go) to church on Sundays.
10. The girls________________ (swim) in the sea now.
(10x1p=10p)
3. Write the correct plural form of the words:
a. bush - ____________
b. mouse - ____________
c. radio - ____________
d. potato - _____________
(4x0,5 pe=2p)
4. Fill in who, whose, what, when, where, wHi, how much, how many:
a. ______________ are you wearing a coat? Because it’s cold.
b. ______________ is your party? On Saturday.
c. ______________ are these football boots? They are John’s.
d. ______________ money have you got? £ 20.
e. ______________ is your school? It’s near the station.
f. ______________ brothers have you got? Two brothers.
g. ______________ is the cheese? It’s in the fridge.
h. ______________ is your sister’s name? Monica.
i. ______________ is that boy over there? He’s my cousin.
j. ______________ is her birthday? In January.
(10x1p=10p)
5. Fill in the text with the correct form of the verb to be and have (got).
Hello!
My name _________ James and I _________ 9 years old. I _________ a
pupil and I ___________ a lot of books.
I ___________ tall and slim. I __________ fair hair and blue eyes. I
_________ funny and smart.
My parents _________ great. They _________ cand and friendly. My mother
__________ a doctor and my father _________ an engineer. Mother
___________ blue eyes, just like me. She _________ very pretty. Father
__________ tall and he ___________ fair hair and green eyes. They
_________ the best parents in the world.
I __________ any brothers, but I _________ a sister. Her name _________ Diana and she
___________ only two years old. She __________ a cute baby, but she __________ very tall.
I ___________ a lot of friends, too.
I __________ a pet cat named Tina. She _________ grey fur and silver eyes. She _________
funny and cute. We _________ very good friends.
This __________ all about me. Please write to me and tell me about yourself.
Best wishes
James
(28x1p=28p)
PARTEA a II-a (30 de puncte)
Write a letter to James telling him about you. Use the letter above as an example.
Do not use more than 80 words.
TEST DE EVALUARE INIłIALĂ
Anul scolar 2011-2012
Disciplina BIOLOGIE
Clasa a VI-a
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de
puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
PARTEA I (45 de puncte)
1. Coloana A cuprinde exemple de organe ale unei plante, iar coloana B caracteristici ale
organelor respective. ScrieŃi, în spaŃiul liber din dreptul fiecărei cifre din coloana A, litera
corespunzătoare din coloana B.
A B
–– 1. floarea a) are, din loc în loc, noduri
–– 2. frunza b) are limb cu nervuri
–– 3. rădăcina c) conŃine embrionul
–– 4. tulpina d) se află în pământ, la
majoritatea plantelor
e) se poate grupa, la unele
plante, în inflorescenŃe
12 puncte
CitiŃi, cu atenŃie, afirmaŃiile următoare, numerotate cu cifre de la 2 la 5. Dacă apreciaŃi că
afirmaŃia este adevărată, scrieŃi, în spaŃiul din dreptul cifrei corespunzătoare afirmaŃiei, litera A.
Dacă apreciaŃi că afirmaŃia este falsă, scrieŃi, în spaŃiul din dreptul cifrei corespunzătoare afirmaŃiei,
litera F si modificaŃi parŃial afirmaŃia pentru ca aceasta să devină adevărată. AfirmaŃia modificată
se scrie în spaŃiul de sub afirmaŃia falsă pe care o modificaŃi.
–– 2. Organismele vii cresc, respiră, se miscă, se înmulŃesc.
–– 3. Muschii sunt plante superioare cu flori.
–– 4. łesuturile de susŃinere sunt alcătuite din celule cu pereŃi subŃiri.
5. Parcul NaŃional Retezat, Parcul NaŃional din MunŃii Rodnei, Delta Dunării sunt câteva
dintre rezervaŃiile naturale din România, înfinŃate cu scopul protejării naturii.
18 puncte
Pentru itemii 6, 7, 8, 9, 10 încercuiŃi litera corespunzătoare răspunsului corect. Este corectă
o singură variantă de răspuns.
6. Una dintre soluŃiile de păstrare a echilibrului natural între plantă si om este:
a) administrarea exagerată a îngrăsămintelor chimice
b) asigurarea unor condiŃii optime pentru cresterea plantelor
c) poluarea apelor cu deseuri industriale
d) supraexploatarea rezervelor naturale
3 puncte
7. Arbust este:
a) ciresul
b) fragul
c) mărul
d) trandafirul
3 puncte
8. Planta ai cărui tuberculi sunt folosiŃi în alimentaŃia omului este:
a) cartoful
b) fasolea
c) feriga
d) varza
3 puncte
9. Componenta celulei vegetale delimitată de un perete celulozic se numeste:
a) citoplasmă
b) cloroplast
c) membrană
d) nucleu
3 puncte
10. Pentru observarea celulei vegetale se poate realiza un preparat proaspăt. Dintre materialele
necesare realizării unui asfel de preparat pot face parte:
a) foiŃe de staniol
b) grăuncioare de amidon
c) lame si lamele de sticlă
d) un amestec de zahăr si apă
3 puncte
PARTEA a II-a (45 de puncte)
Rezolvarea completă a cerinŃelor din PARTEA a II-a a testului se realizează, pe foaia de
test, în spaŃiul repartizat rezolvării acestora, de la sfârsitul testului de evaluare iniŃială.
1. Organele unei plante cu flori sunt specializate pentru îndeplinirea unor funcŃii.
a) DescrieŃi, în maxim trei fraze, un experiment prin care se poate evidenŃia funcŃia de
absorbŃie a plantei. 6 puncte
b) FormulaŃi o concluzie în legătură cu rezultatele unui asemenea experiment. 5 puncte
c) AlcătuiŃi o schemă simplă prin care poate fi reprezentat procesul de fotosinteză. 6 puncte
d) ExprimaŃi un punct de vedere în legătură cu reducerea suprafeŃelor terestre acoperite de
plante. 5 puncte
e) ExplicaŃi motivul pentru care nu este bine să dormim în camere în care se află multe plante
decorative.
2. a) ImaginaŃi-vă că participaŃi la o acŃiune de ecologizare a unui spaŃiu verde. EnumeraŃi trei
activităŃi care pot avea loc în cadrul unei asemenea acŃiuni. 12 puncte
b) DaŃi două exemple de plante care ar putea fi întâlnite în acel spaŃiu verde. 2 puncte
c) FaceŃi o evaluare a rezultatelor unei acŃiuni de ecologizare. 4 puncte