Hey, ai nevoie de:
1.Cartea de identitate originală
2. Certificatul de naștere original
3.Dovada achitării taxei
4.Dosar cu șină de carton
5. Certificate de căsătorie/divorț (daca e cazul)
-si daca ai avut un pașaport anterior pentru a putea fi anulat
Dacă am nevoie urgent de pașaport nu ai idee cat ar mai trebuii să dau pe taxă în plus?
Stiu ca pașaportul standard costă în jur de 258 de lei
Pașaportul temporar sau rapid poate costa între 450 și 600 de lei, în funcție de tipul de urgență
DOCUMENTE NECESARE PENTRU ELIBERARE PAȘAPORT SIMPLU ELECTRONIC ÎN CAZUL PERSOANELOR MAJORE CU DOMICILIUL ÎN ROMÂNIA
Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.
Documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată/dovada tranzacției, editat(ă) pe suport hârtie sau în format electronic, care conține numărul tranzacției și datele persoanei pe numele căreia se solicită eliberarea documentului de călătorie (nume, prenume, CNP), precum și suma achitată, aferentă tipului de pașaport solicitat.
Paşaportul anterior, dacă acesta există.
Nu există o taxă pentru eliberarea pașaportului în regim de urgență. Astfel, în prezent, pentru a veni în sprijinul solicitanților de pașapoarte, termenul de eliberare a pașapoartelor simple electronice este de până la 5 zile lucrătoare, pentru cererile depuse în țară și pentru care solicitantul a cerut ridicarea din țară.
În funcție de volumul cererilor aflate în curs de soluționare, la nivel național termenul poate fi mai mic de 5 zile lucrătoare sau, în perioadele foarte aglomerate, acesta poate fi de până la 10 zile lucrătoare. Accesând linkul https://pasapoarte.mai.gov.ro/informare-2/, aveți posibilitatea de a verifica timpul mediu de eliberare a pașapoartelor simple electronice, înregistrat la nivel național, în săptămâna anterioară.
Antonia23K întreabă: