Target,care in engleza inseamna "tinta", chiar asta reprezinta. De ex un patron isi propune un target pentru o luna, adica isi fixeaza o anumita suma de vanzari pe care isi propune sa o realizeze, sau ii propune un target unui angajat iar acesta trebuie sa-l atinga.
Target - in traducere mot-a-mot inseamna tinta.
Target - ca si termen de business folosit foarte mult pe la noi. inseamna ca ti-ai propus o chestie - un target. De exemplu:
"Targetul pe ziua de azi este de 5 apeluri formate"
...intelegi? E un tzel...
Target-ul este un obiectiv pe care ti-l planifici pe termen scurt sau lung. Tot ceea ce tine de planificarea viitorului este strans legat de target-urile pe care ti le impui. Cateva exemple de target-uri: sa termini liceul, sa te angajezi, sa pornesti o afacere, sa mananci mai sanatos, sa economisesti o anumita suma de bani intr-o anumita perioada, sa faci un anumit curs de perfectionare, etc.
In construirea unui target trebuie sa ti cont de mai multe lucruri:
1. Utilitatea reala a target-ului impus
2. Viziunea de ansamblu sau incadrarea target-ului in planul general
3. Timpul de care dispui pentru realizarea lui
4. Resursele de care dispui pentru realizarea lui
5. Factorii limitativi prezenti sau care ar putea sa apara
6. Capacitatea proprie de munca si perseverenta
7. Modalitatile de automotivare
8. Protejarea intregului proces
1. Utilitatea reala a target-ului impus
Nimic nu este mai pretios decat timpul. Zilele trec una dupa alta si nu se vor mai intoarce niciodata. Trebuie sa te asiguri ca obiectivul pe care ti-l propui iti aduce suficiente beneficii incat sa merite efortul. Un target ar putea fi sa obti un milion de puncte pe un joc online, sa scrii o mie de posturi pe nu stiu ce forum, sa-ti cumperi acel telefon pentru care vei aduna trei salarii, sa te culci cu zece femei diferite in fiecare saptamana. Oare merita? Cu putina perseverenta vei reusi, insa trebuie sa ai in vedere urmatoarele lucruri:
CE MI-AU ADUS ACESTEA IN DEZVOLTAREA MEA PERSONALA SI IN CE MASURA IMI VOR INFLUENTA BENEFIC VIITORUL.
Indeplinirea unui target necesita timp, resurse si energie. De aceea el trebuie sa aduca BENEFICII, trebuie sa merite din plin realizarea lui. Daca ai ajuns la concluzia ca intr-adevar merita, ai unda verde sa actionezi.
2. Viziunea de ansamblu sau incadrarea target-ului in planul general
Un target este o rotita inca nematerializata a unui mecanism mai complex. Sa presupunem ca target-ul tau este sa obti o anumita diploma. Pentru acest lucru trebuie sa muncesti din greu saptamani, luni sau ani. In momentul in care iti planifici obtinerea diplomei respective, tu trebuie sa sti clar motivul pentru care o vei face. Trebuie sa sti exact ce vei face cu acea diploma, ce usi iti va deschide si ce vei obtine cu ajutorul ei. Am intalnit zeci sau poate chiar sute de studenti care nu stiu ce vor face dupa terminarea facultatii si obtinerea diplomei. Ei si-au stabilit un target pe termen extrem de lung, muncesc ani de zile dar ei nu stiu un lucru elementar: de ce o fac? Sa vedem cum isi vor atinge target-ul si ce beneficii va aduce acesta la cel care constientizeaza incadrarea target-ului in viziunea de ansamblu si cel ce se arunca inainte fara nici o viziune:
Despre Mihai (omul cu viziune):
- are o viziune de ansamblu: vrea o afacere profitabila in domeniul IT, flexibilitate si o viata plina de calatorii luxuriante, viseaza la construirea unui imperiu in IT
- considera ca facultatea de informatica l-ar ajuta deoarece va avea posibilitatea sa interactioneze cu oameni inteligenti ce au aceeasi pasiune, motiv pentru care isi stabileste clar target-ul de a obtine diploma acestei facultati
- din prima zi de scoala pune ochii pe cei cu potential, aduna cu sete informatii, cere pareri si schimba ID-uri si numere de telefon
- stiind clar unde vrea sa ajunga, "isi streseaza" profesorii zi de zi, cerandu-le pareri si implicandu-se in proiecte congruente cu obiectivele sale din VIZIUNEA DE ANSAMBLU
- in fiecare zi sorteaza informatia, adunand ceea ce se potriveste cu obiectivele sale, perfectionandu-se pe aceste ramuri si ramanand mediocru la lucrurile neimportante pentru el
- inca din timpul facultatii este implicat in proiecte care il vor propulsa in afacerea visata
Despre Gigel (omul fara viziune):
- nu stie exact ce-i place, nu prea are nici o pasiune serioasa insa din cate a vazut in jurul sau, informaticienii castiga bine si pe deasupra nici nu e o munca foarte grea
- considera ca facultatea de informatica i-ar putea aduce un job decent, motiv pentru care isi stabileste target-ul de a obtine diploma acestei facultati
- din prima zi se simte ca magarul in ceata dar se bucura ca intalneste cativa ca el; intra in discutii despre fotbal si femei, se distreaza iar ziua trece mult mai repede decat ar fi crezut; merge acasa multumit ca are colegi de gasca
- in timpul facultatii "inghite" cu greu cam tot ce e pe acolo dar fiind un baiat destept se descurca cumva sa-si ia examenele; nu prea intelege la ce-l vor ajuta toate materiile de acolo dar va avea timp sa se orienteze dupa ce-si ia diploma
- dupa absolvire merge la cateva interviuri si gaseste cu greu un job platit mizerabil deoarece experienta sa in ceea ce se cere pe piata tinde spre zero
- va imbatrani ocupand acel post
3. Timpul de care dispui pentru realizarea lui
De multe ori avem tendinta sa ne creem un target de genul: voi face trei ore de exercitii fizice pe zi. Insa nu tinem cont ca ziua noastra de munca se incheie la trei dupamasa, acel curs de perfectionare mai ia si el doua ore pe zi, cu prietena iesi minim 3 ore pe zi si mai trebuie sa-ti ajuti si parintii sa adune strugurii. Target-urile ambitioase abandonate sunt de o mie de ori mai distructive decat un target rezonabil, dar realizat. E mult mai bine sa faci 30 de min de exercitii fizice pe zi decat sa-ti planifici trei ore, sa constientizezi ca nu poti si sa renunti frustrat la tot. Analizeaza obiectiv cat timp ai la dispozitie pentru acel target si imparte-l la doi. Acesta e timpul real de care dispui.
4. Resursele de care dispui pentru realizarea lui
Majoritatea celor care isi construiesc o casa sau isi pornesc o afacere ajung la concluzia ca proiectele lor au costat cu cel putin 40% mai mult decat au prevazut. Atunci cand iti stabilesti un target, asigura-te ca-l vei putea sustine financiar chiar daca vor aparea costuri suplimentare, sau daca timpul de realizare al acestuia va fi mai lung decat s-a stabilit initial. Priveste doar la miile de oameni care au luat credite mai mari decat puteau suporta si au pierdut tot. Mai bine mai putin decat prea mult. Sau altfel spus, e mai bine sa urci in siguranta o treapta decat sa sari cinci trepte odata cu riscul de a cadea pana la subsol.
5. Factorii limitativi prezenti sau care ar putea sa apara
Tu vrei sa deschizi o cafenea in camera din fata a casei in care locuiesti insa sotia ta nu e deloc de aceeasi parere. Sau poate ca esti un tanar de 14 ani cu viziune si vrei sa-ti cumperi primul tau domeniu web pentru a face un site de succes, insa parintii tai nu vor nici in ruptul capului sa-ti dea bani pentru a-i cheltui pe prostii. Sau poate ca factorul limitativ esti tu: esti lenes, nu te ti de nici un plan, esti pesimismul intruchipat, etc. Sunt multi factori limitativi. Si sunt altii care vor aparea pe parcurs. Acestia trebuie analizati sau intuiti de la inceput pentru a avea un plan de rezerva, pentru a putea fi pregatit cu solutii. E bine de stiut ca aproape orice factor limitativ poate fi indepartat cu putin tact, perseverenta sau poate cu un alt target.
6. Capacitatea proprie de munca si perseverenta
Tu vrei, iti planifici, dar nu poti. Target-ul tau este mult prea greu pentru fortele tale. O alta varianta ar fi aceea ca nu reusesti sa te motivezi suficient de bine, nu perseverezi suficient de mult. Insa din fericire "cultul muncii" se poate cultiva. Cand simti gustul independentei pe care o obti prin munca ta, totul devine mult mai usor. Iar daca ai o viziune proprie, un vis, e mult mai usor sa muncesti 12 - 14 ore pe zi. Daca muncesti pentru un patron zece ore pe zi iti poti spune ca munca e un chin. Tu transpiri si el traieste o viata in lux. Dar cand muncesti pentru tine, chiar si 14 ore, obti mult mai multa implinire, iar acest lucru te motiveaza sa mergi mai departe.
7. Modalitatile de automotivare
Modalitatile de automotivare reies in cea mai mare parte din cele scrise mai sus:
- muncesti pentru un vis (nimic nu aduce mai multa implinire decat sa-ti cladesti lumea ta, caramida cu caramida, simtind in permamenta cum te apropi de ceea ce vrei sa fi)
- priveste un om de la tara: el se trezeste la cinci dimineata, taie lemne pe ger, hraneste animalele, munceste pamantul in zilele toride, seamana, merge la coasa, iar la sfarsitul zilei se prabuseste multumit in pat (gandeste-te cate beneficii ai tu fata de acestia, cate oportunitati; trebuie doar sa elimini factorii perturbatori, sa te focusezi si sa muncesti cu capul, asezat linistit la un birou sau in fata unui calculator)
- sarbatoreste fiecare target indeplinit (creaza o ancora a succesului; aceasta te va face sa simti ca esti pe drumul cel bun, ca esti un om care isi indeplineste scopurile si obtine de la viata ceea ce vrea)
- ai de ales: PLAN DE ANSAMBLU -> TARGET-URI -> INDEPLINIREA TARGET-URILOR -> SUCCES sau INDEPLINIREA TARGET-URILOR ALTORA -> FRUSTRARI
8. Protejarea intregului proces
Actioneaza si nu vorbi prea mult! Am mai scris un articol pe tema aceasta, deci nu voi insista aici. Ideea de baza este sa te focusezi pe ceea ce ai de facut si sa-ti creezi mediul propice pentru a actiona in liniste, cu un randament maxim. Cu cat faci mai multa valva, cu atat vei fi bombardat de mai multi stimuli externi perturbatori. Procesul de realizare a target-ului trebuie sa fie protejat de priviri, interese sau invidii. Creaza-ti un mediu protejat, linistit, in care poti sa-ti faci treaba asa cum trebuie.
Este un magazin, un lant de magazine cum sunt Lidl, Kaufland etc dar nu sunt in Romania sunt doar in Vest
Target, asa cum a zis toata lumea inseamna tinta, dar mai exista si un lant de supermarketuri in America gen Real sau Metro pe la noi care se numeste asa
catalin542000 întreabă: