Http://www.yoyolino.com/
Numele blogului. Evitaţi ca numele blogului să fie diferit de link-ul său. Numele trebuie să fie scurt şi la obiect, nu propoziţii întregi. Pune-te în postura celui care vrea să reţină numele respectiv. Nu folosi mircisme gen: tz sau "RaMooNa", la început sunt amuzante, dar după un timp devin deranjante. Vezi primele 20 de bloguri româneşti, are vreunul un nume lung? este vreunul greu de ţinut minte? (mai ţii minte byREV când un blog de-al meu se numea FloryAN Dă Player pentru că eu vroiam să se citească "FLORY AND PLAY"?)
Sloganul. Dacă tot ţi-ai ales numele, poate blogul tău are nevoie şi de un slogan. Dar nu îţi alege ceva pompos gen : "un Blog împotriva prostiei" etc. Încearcă totuşi ceva original, textul: "Râdeţi de mine că sunt diferit, eu râd de voi că sunteţi toţi la fel." e expirat. Toate statusurile de messenger au asta.
Aspectul.
Culorile. Faptul că ţie îţi place rozul, verdele deschis, negrul sau albastrul foarte deschis nu înseamnă că acestea sunt şi cele mai plăcute culori pentru a citi un blog. De obicei aceste bloguri deranjează. Un blog prea deschis la culoare sau întunecat va fi evitat de multe ori de vizitatori. Cele mai bune sunt culorile solide îmbinate cu cele deschise. Exemplu: fundal alb – scris negru, fundal albastru – scris alb şi etc.
Font-ul. De când am văzut prima data font-urile în Word, tuturor ne-a plăcut fontul Comic Sans Ms. Dar dacă vrei puţină seriozitate şi să dai încredere cititorilor tăi foloseşte un font cât mai aproape de citeţ-ul "tipar". Dimensiunea? 12 – 13 este dimensiunea ideală. Prea puţini purtăm ochelari, iar dacă trebuie să mă concentrez că să pot să citesc 2 rânduri atunci s-ar putea să ies de pe blog. Spaţiul între rânduri. Ai grijă că rândurile să nu intre unele în altele, iar ochii să nu-ţi fugă de pe un rând pe altul.
Cele de mai sus se datorează în principal temei. La blogger pot fi schimbate automat folosind nişte click-uri, la wordpress trebuie însă umblat la cod.
Continutul.
Conţinut de calitate. Majoritatea oamenilor vor să aibă bloguri generaliste, sunt cel mai uşor de făcut şi nu toţi au un anumit hobby despre care să scrie. Bun, dar nu îţi face un blog MFA (Made For Adsense) de genul: byrev, bilzone. Astea sunt bloguri care au un trafic mare pentru că scriu pentru google şi urmăresc sau anticipă cele mai căutate cuvinte. Asta nu înseamnă că nu poţi să scrii despre cele mai discutate subiecte, dar scrie doar dacă ai ceva important de spus. Înainte de a publica un articol, pune-ţi întrebarea: "Eu aş fi interesat de aşa ceva?"
Originalitate. Nu te-ai săturat să citeşti prin multe locuri că "generaţia haifaiv îşi face blog numai cu ştiri copiate şi clipuri" ?
Să explicăm: poţi să ai blog cu ştiri copiate (scrii o parte din ştire, o pui între ghilimele, la sfârşit pui link către sursa de unde ai luat ştirea şi scrii o părere pertinentă despre acea ştire sau aduci şi informaţii care nu s-au spus) sau blog plin de videoclipuri de pe youtube (dacă blogul tău se numeşte "clipuri de pe youtube"), dar dacă insişti cu astfel de articole iar numărul vizitatorilor nu se modifică înseamnă că trebuie să schimbi placa.
Conţinut preluat. Dacă ai citit o informaţie undeva, public-o pe blog doar dacă ştii că nu au mai publicat-o şi alte 10 bloguri înaintea ta sau nu a apărut deja pe toate canalele media. Ca să înţelegi mai bine acest punct, vezi acest articol[23 bloguri, acelasi articol].
Nu prelua conţinut decât dacă este ceva care ţie personal îţi place foarte mult sau nu a fost destul mediatizat. De ce m-ar interesa la tine pe blog un clip ce l-am văzut acum 3 zile pe monden.info? La 3 clipuri luate de acolo deja te apropii de a deveni o copie. Chiar dacă pui sursă. Vizitatorii vor vizita blogul ce-l preiei. Dacă este mai bun ca al tău, ce-i va face să-şi amintească de tine?
Articolele.
Structurarea articolului. Post-urile lungi de obicei pierd cheful vizitatorului de a le citii, însă dacă le structurezi bine s-ar putea să fie chiar interesaţi. Structurează articolele pe părţi şi folosind alinate. Poţi pune subtitluri sau bolda anumite cuvinte.
Cantitatea de articole. Înainte de a-l face public şi a începe a-l promova, blogul trebuie să aibă suficiente articole. În eventualitatea că cineva intră pe blogul tău trebuie să-l faci să se şi întoarcă. Ori dacă vede că ai 2 însemnări într-o săptămâna să fi sigur că va uita de tine. De asemenea mulţi fac greşeala ca în prima lună să scrie şi 3 articole pe zi, iar în următoarea perioadă să-şi aducă aminte de blog doar odată la 3 zile. Obişnuieşte-ţi vizitatorul cu un număr constant de articole. Decât să publici 3 articole într-o zi, iar în alta nimic, mai bine îţi salvezi ca "draft" unul din ele şi-l publici în ziua următoare.
Număr articole prima pagină. Să nu depăşească 10, dar nici să nu fie mai puţine de 5. Unii oameni vor să vadă şi ce este în footer, iar făcându-i să dea scroll 10 minute nu rezolvi decât să-i enervezi. Arăţi decât 1 articol pe pagină? Păi ai site sau blog?
Categorii. Articolele pot fi grupate pe categorii. Dar când ai 40 de categorii cine se mai uită acolo? Trebuie să faci categorii pe grupuri de subiecte. Categoria "Liga 1″ poţi să o bagi în "Fotbal", iar când vei scrie despre un meci de Champions League nu va trebui să faci o categorie nouă. Poţi crea categorii originale în care să ai propriile tipuri de articole.
De exemplu Andrei (makavelis.com) are două categorii interesante: "Link Heaven" (cu link-uri interesante către diverse site-uri mai puţin cunoscute) şi "Constatarea Zilei" (categorie în care compune o replică isteaţă şi îi alătura o poză). Unii oameni intră la el doar că să vadă cele mai recente post-uri din acele categorii.
Ataşate de articole.
Butoanele de pe blog. Scoate butoanele de pe blog cu "trimite acest articol prin ym" sau butoanele de la digg, reddit şi etc. Nimeni nu dea click ca să-ţi promoveze articolul pe acele site-uri. La fel ca şi cu "bookmark this" de la google, yahoo şi etc. Câteodată opţiunea de a afişa acele butoane este parte din temă, moment în care ar trebui să te uiţi un pic pe cod.(edi.voce.ro)
"Posted by". Dacă nu este un blog colectiv, iar tu eşti singurul care scrie pe blogul respectiv de ce m-ar interesa informaţia "posted by admin"? Că articolul nu o fi scris de extratereştrii.
Comentarii. Opţiunea de a lăsa comentarii trebuie să fie cât mai uşor de folosit. Blogger are probleme în acest sens (asta e, poate se va mai schimbă ceva), dar la wordpress nu pune tot felul de desene care se vor litere ce trebuiesc introduse pentru a publica un comentariu. De asemenea vezi unde pui butonul cu "lasă comentarii" sau "5 comentarii". Câteodată vreau să las un comentariu şi pur şi simplu nu-mi dau seama pe ce trebuie să apăs. Aşa ca trec mai departe. Şi ţine minte pentru mai târziu: când ajungi la 500 de comentarii, nu te lăuda decât dacă cel mult 50 sunt lăsate de tine.
Tag-urile. Sunt cuvinte cheie prin care pot fi definite articolele. Scrii despre un film, îi pui tag: filme. Gândeşte-te la tag-uri ca la nişte categorii mai restrânse. Nu pune în articolele tale link-tag-uri. Dacă totuşi foloseşti, ai grijă să nu fie numeroase, iar vizitatorul să nu fie indus în eroare.
Lucruri importante.
Pagina despre/contact. Pe orice blog ar trebui să existe o astfel de pagină. Cititorul vrea să ştie cine scrie pe acel blog. Dacă faci o astfel de pagină ai grijă să nu îţi povesteşti acolo toată viaţa (d’asta ai blogul, scrie post-uri) şi nici nu-ţi pune poze de genul ăsta. Genul acela de poze se puneau pe site-uri făcute pe piczo.com acum 5 ani. Nu din cauză ca "nu este la modă", este pueril şi de prost gust. Adresă de e-mail ai trecut? Aşa. Unii poate vor să-ţi scrie ceva privat. Odată mi-a copiat un idiot 10 articole. Nu avea adresă de contact pe blog. Ce ofticat eram :) ).
Încărcare rapidă. Când pui o poză sau un clip pe blog ai grijă să fie hostate pe site-uri de încredere. Dacă respectivul site pică, de la poză/video în jos nu ţi se va mai încărca nici ţie blogul. Dacă uploadezi poza pe blogul tău ai grijă să nu fie prea mare. Deja când un blog se încarcă în mai mult de 5 secunde te enervezi şi uiţi de ce ai intrat acolo. Script-urile (acele bannere mici) ale site-urilor de contorizare a traficului pune-le în footer sau cât mai la finalul paginii de blog. Aceeaşi poveste ca atunci când pică un site.
Un mare "NU"!
Statisticile publice. Dacă ai un blog aflat la început, nu-ţi publica statisticile şi diverse cifre de trafic pe blog. Pe cine ar interesa că tu ai 300 de vizitatori pe lună? În legătură cu afişarea numărului de cititori de feed ce îl are blogul tău este aceeaşi poveste. Dacă nu ai un număr decent de cititori prin feed nu mai afişa acea informaţie. Dacă vizitatorul vede că doar 3 oameni îţi citesc feed-ul poate fi îndepărtat de la a se abona şi el.
Link-exchange (blogroll). Blogroll-ul ar trebui să fie o lista pe blogul tău cu bloguri ce îţi plac sau ce le urmăreşti. Dacă faci link-exchange cu un alt blog nu este nimic nepotrivit, dar dacă ai mai mult de 20 de link-uri acolo deja pentru vizitator acea zonă devine neinteresantă. Blogroll-ul ar trebui să fie ceva exclusivist prin care să-i transmiţi vizitatorului: "uite, îţi recomand blogurile respective". Blogul asta are la blogroll 250 de link-uri (le-am numărat) şi îţi trebuie 11 scroll-uri de mouse ca să parcurgi toată lista. Ce rost mai are să ai link-ul într-o listă cu alte 250 de persoane? Unele link-uri sunt puse de el fără link-exchange, dar ceilalţi la ce v-aţi gândit? Dacă treceţi de faza cu "toată lumea îşi face blog" ar trebui să va gândiţi şi la partea cu "toată lumea care-şi face blog face link-exchange cu blogatu". Bonus: link-exchange-ul nu mai contează demult la page rank.
Telefon/ID-mess. Nu-ţi publica id-ul de mess sau numărul de telefon pe blog. Toţi vânătorii de id-uri de mess te vor adăuga în lista, vor intră în discuţie cu ţine toţi nebunii şi toţi papagalii îţi vor trimite mesaje fake de genul: "ai câştigat 1000 de euro la extragerea orange" .
Adsense/Reclame. Chiar dacă ţi-ai făcut blog pentru a câştiga bani, nu-ţi pune bannere adsense sau mai ştiu eu ce reclame încă de la început. Dacă nu ai cel puţin 1000 de vizitatori pe zi, mai mult deranjezi vizitatorul, iar acesta te va băga fără să vrei în categoria: "altu care şi-a făcut blog pentru adsense". Nici măcar banner cu "spaţiu de promovat" nu pune. Nu va dori nimeni să plătească publicitate pe un blog cu 100 de vizitatori pe zi.
Lepşele. Da, erau la modă într-un timp. Astăzi sunt ceva ce mulţi evită. Dacă ai prieteni care au blog da, poţi să creezi lepşe şi să îi pui să răspundă. Dar nu cere răspunsuri de la bloggerii importanţi. Le vei oferi doar un link în plus, iar ei nu te vor băga în seamă.
Bannerele. Schimbul de bannere este deja ceva de domeniul web 1.0. Poţi pune bannere sau poţi face schimb de bannere dacă ştii să le poziţionezi în aşa fel încât să se îmbine cu design-ul blogului. Bannerele au dimensiuni standard, cele mai cunoscute fiind cele de dimensiunea 125×125. Nu procedaţi ca aici. Pe blog poţi să mai ai articole către diverse lucruri ce vrei să le promovezi sau către post-uri proprii. Ai grijă ca link-urile către care duc să nu fi fost şterse.
Widgeturi. Dacă adaugi widget-uri pe blog, pagina nu trebuie să se încarce greu, iar respectivele obiecte să fie utile. La ce ai pune ceas pe blog? Îţi citesc blogul de la calculator (care are ceas) nu de pe pereţi.
The End.
Acestea sunt sfaturile mele pentru un blog cu conţinut generalist (nu personal sau de nişă). În articol sunt date link-uri către mai multe bloguri. Link-urile sunt puse pentru a exemplifica punctele expuse, nu pentru a critica (sau lăuda) blogurile respective. Întrebări?
Blog este prescurtarea de la Web Log, adică jurnal online. Acolo povesteşti, vorbeşti (scrii) despre ce vrei.
Păi nu e rău dar nu îmi place faptul că apare acel pop up. În rest mai trebuie să postezi şi ceva conţinut.Ai încercat să creezi bloguri pe blogger sau pe yolasite? Ai să vezi că sunt superioare. Uite un exemplu ce Blog transformat într-o prefaţă pentru site-uri:www.winconfig.pro.tc.Pentru început ţi-a ieşit ok.Succes cu blogul.
Mi-aş permite să te întreb de ce ţi-ai creat un blog dacă habar nu ai cu ce se mănâncă? Blogosfera e plină de astfel de bloguri inutile create de persoane plictisite sau doritoare de a fi în trend.
La orice blog trebuie sa publici articole, despre ce vrei tu, iar dupa ce publici articole cu poze, videoclipuri, melodie si scris il imparti prietenilor ca sa iti vada creatia, cam in jurul asta se invart blogurile.
stefanst2312 întreabă: