Raspunsul scurt: Din cauza de threading.
Raspunsul lung: Toate procesoarele din lumea asta functioneaza secvential, adica, executa o instructiune dupa care o executa pe urmatoarea, si tot asa..., cind avem de-a face cu streamuri fie ele audio sau video, proc-ul are foarte mult de lucru. Daca insa avem doua streamuri serioase cum ar fi o piesa redata la o calitate decenta si o convorbire prin skype, de exemplu, atunci proc-ul tau face urmatorul lucru: executa o bucata de stream de la cantec, apoi executa a bucata de stream de la convorbire, si tot asa, incercand sa mentina ambele streamuri la un nivel de continuitate acceptabil, in masura propriei capacitati. Playerele audio au niste instructiuni care verifica continuitatea streamului si atunci cind acesta este intrerupt aplica un algorithm ce reconstruiesc streamul astfel incat userul sa nu fie deranjat la ureche de intreruperi, in cazul convorbirilor acest lucru nu este posibil din motive de transparenta, chestie complicata, dar idea e ca daca o convorbire tine 1 minut si treizeci de secunde in mod real, atunci atat trebuie sa fie si durata convorbirii digitale, asta inseamna ca ori de cite ori streamul de date este intrerupt acele blancuri sunt pastrate in convorbire pentru consistenta temporala.
Solutii sunt doua: Prima - de cate ori ai o convorbire pauzeaza muzica. A doua - atunci cand startezi skype, seteaza prioritatea procesului (TaskManager - processes) la Realtime, in felul asta proc-ul va procesa streamul convorbirii cu prioritate, dezavantajul fiind ca probabil va scadea calitatea streamului de la muzica.
Daca ai Windows 7, de obicei acesta are un driver audio al lui care merge. Incearca sa dezinstalezi Realtek-ul, apoi dai restart la pc.
In caz ca nu merge asa, reinstaleaza skype, sau schimba programul/playerul in care redai muzica( e posibil ca acesta sa aiba stream-uri ascunse care iti mananca viteza la net).