| blondissima a întrebat:

De ce sub scaunul din avion se afla o vesta de salvare si nu o parasuta?

Răspuns Câştigător
| Dannyjj a răspuns:

Pentru că nu ai cum să sari din acele avioane, din cauză că se depresurizează cabina pasagerilor/piloţilor. Nu ai cum să sari cu paraşuta, deci nu ai nevoie de paraşută, dar în schimb primeşti veste de salvare, doamne fereşte dacă se întâmplă ceva şi cade avionul în mare/ocean.

În plus avioanele sunt mai sigure decât maşinile, piloţii sunt antrenaţi pentru astfel de situaţii, sunt unii piloţi care pot aduce la sol avionul doar cu un motor aflat în funcţiune, unii pot ateriza chiar şi fără nici un motor în funcţiune, de exemplu acest caz:

http://www.ziare.com/......are-219248

Şi aici o asemenea aterizare

http://www.trilulilu.ro/tttt/f8b4575a19d34d

Dacă ar ateriza în apă, de ce ar avea nevoie pasagerii, de paraşută sau de veste? Deci de paraşută nu au nevoie pentru că nu pot să sară din avion din cauza depresurizării.

15 răspunsuri:
ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Pentru ca, pentru a sari cu parasuta, iti trebuie un antrenament foarte serios, pe care calatorii dintr-un avion nu-l au. Deci, ar risca mult mai mult in cazul unui salt lipsiti fiind de acest antrenament, decat in cazul unei amerizari cand, chiar daca nu stii sa inoti, vesta aceea, care se umfla, te tine la suprafata.
@Ecea: de unde-ai scos ideea aia cretina cum ca parasutele ar fi doar pentru barbati? Probabil ca, in mintea ta sucita, te gandeai la cu totul alt tip de parasute. Btw! In cazul asta, e bine sa folosesti prezervativ, nu vesta de salvare.

| Dannyjj a răspuns:

@blondissima am zis un motiv şi anume depresurizarea, lăsăm la o parte depresurizarea, tu crezi că la un asemenea incident piloţii te lasă să deschizi uşa? Ei în aceste momente trebuie să încerce o astfel de aterizare fără motoare sau cu câteva motoare în funcţiune, fără un eleron, fără derivă, etc.(depinde ce a fost avariat), au fost instruiţi pentru astfel de momente, dacă vremea este favorabilă, dacă au vizibilitate şi au loc de aterizare, atunci ar trebui să aterizeze aproape ca şi în videoclipul pe care l-am dat.


Nu ai nevoie de paraşută, nu ai ce face cu ea dacă nu ai cum să sari din avion, pentru că nu-ţi deschide nimeni uşa. Deschiderea unei uşi ar avaria mai mult avionul, iar piloţii nu au nevoie de "beţe-n roate" în astfel de momente, deci la ce să-ţi folosească paraşuta când nu ai cum să deschizi uşa avionului.

| Dannyjj a răspuns:

@blondissima
"Atata timp cat ma aflu pe scaunul de langa iesirea de urgenta, cum fac de cele mai multe ori cand zbor( sunt locurile 11 a si f ( airbus a320 ); 16 a si f; 9 si 22, a si e sau f ( airbus 321) in functie de model ) nimeni nu ma poate impiedica sa n-o deschid. Nici pilotul nici insotitoarele de bord. Altitudinea ar fi singura care m-ar face sa ma gandesc si razgandesc. Si totusi in stare de soc suntem capabili de multe altele pe care in mod normal nu ni le putem imagina."

Ştii ce mai lipseşte din ce ai zis tu aici? "Haos", poţi să-ţi imaginezi oameni disperaţi care ar fugii spre acea uşă? Ce s-ar întâmpla în acel moment? Avionul nu ar mai avea direcţia pe care şi-ar dori-o piloţii(greutatea fiind pe partea cu acea uşă şi în partea din faţă, asta înseamnă că botul avionului se înclină în jos, adică timpul de prăbuşire scade), să zicem că se deschide acea uşă, 2, 3 persoane reuşesc să sară, dar restul de 200-600 de pasageri(leşinaţi) care rămân în avionul depresurizat şi fără direcţie ce fac?

Acea uşă de ieşire nu este pentru salturi cu paraşuta, ci pentru ieşire de urgenţă(dacă avionul a căzut în apă sau a aterizat pe câmp şi trebuie repede evacuat avionul).
Schimbarea bruscă de presiune este foarte periculoasă, nici nu cred că ai apuca să sari din avion cu paraşuta, pentru că ţi-ai pierde cunoştinţa în câteva secunde(5-10 secunde) din cauza schimbării bruşte de presiune, deci mai bine planezi cu avionul decât să cazi "glonţ" şi fără cunoştinţă(asta dacă ai apucat să sari din acel avion depresurizat, în care ai lăsat restul pasagerilor leşinaţi), dar degeaba ai sărit, că leşini în câteva secunde din cauza schimbării bruşte de presiune şi cred că ţi-ai dat seama că nu mai apuci să-ţi deschizi paraşuta.

Chiar dacă ţi se pare o prostie că primeşti vestă de salvare şi nu paraşută, totuşi nu este o prostie, nu trebuie să-i subestimăm pe cei care construiesc avioanele, care au făcut multe calcule şi s-au gândit la multe evenimente ce pot fi evitate şi au luat măsuri, acea uşă de urgenţă nu o poţi deschide în timpul zborului, din cauza presiunii şi totuşi dacă ai putea să o deschizi s-ar produce dezastrul(schimbarea bruscă de presiune, în 5-10 secunde toată lumea şi-ar pierde cunoştinţa, la altitudini mari măştile nu mai sunt de folos) şi acum chiar că şansele de supravieţuire sunt zero, cum am zis, piloţii sunt instruiţi pentru situaţiile în care avionul este avariat şi nu au nevoie să fie încurcaţi(de persoane ce dezechilibrează avionul pentru că aleargă speriaţi prin avion şi deschid uşi uitând de schimbarea bruscă de presiune).

| Dannyjj a răspuns:

@blondissima nu începem cu uşa, ci ţi-am zis pentru ce este acea uşă de urgenţă, în ce situaţii se foloseşte.
Văd că nu ai dedus ce am vrut să zic. Nu primeşti paraşută pentru că nu ai ce face cu ea, cum ai deschis uşa(în timpul zborului) cum leşină toată lumea din cauza depresurizării.
Faptul că te simţi mai bine când stai lângă acea uşă, este bine, este bine pentru că te calmezează, te linişteşte acest lucru.

Zici că tu nu te-ai gândi la nimeni decât la tine, dar dacă ai deschide acea uşă, atunci categoric nu te-ai gândi nici la tine pentru că produci o depresurizare şi şansele de supravieţuire sunt zero(este vorba şi de şansele tale precum şi de şansele pasagerilor). De ce să produci o depresurizare când piloţii ar mai putea să aterizeze ca şi în fimluleţul pe care l-am dat?

| Dannyjj a răspuns:

@blondissima deci tu vorbeşti de situaţii în care nu se mai poate face nimic şi se ştie sigur că avionul se va prăbuşi, într-un fel nu poţi aştepta ca avionul să facă "boom", dar nici să încerci să sari din avion ştiind că nu supravieţuieşti din cauza schimbării bruşte de presiune. Deci nicicum nu este bine, dar eu aş alege calmul, panica îngreunează situaţia, acum depinde şi de fiecare persoană dacă ştie să rămână calmă în astfel de momente.
Să sperăm să nu treacă nimeni prin asemenea situaţii/momente.
Îţi doresc călătorii plăcute şi fără incidente.

ÉrotiqueConseils
| ÉrotiqueConseils a răspuns:

Pentru că eşti blondă! Ce naiba să faci cu paraşuta? Citeşte cu atenţie ce ţi-a scris Dannyjj!

| Teo a răspuns:

Pentru ca de obicei avionul zboara peste apa, mai rar peste tari si in caz de cade in apa sa nu mori. Teoretic nici eu nu am inteles chestia asta, dar sotul verisoarei mele este pilot de avion la TAROM si el mi-a spus de chestia asta.Baftahappy

| PetreConstanta a răspuns:

Sa nu te inneci daca o sa cazi in padure

| blondissima explică:

@Teo Nu ne referim doar la zboruri intercontinentale ci si la cele internationale sau nationale. Nu-mi spune ca daca zbori tu Bucuresti - Paris o vei face deasupra apei.
@Dannyjj Dupa statisticile astea se pare ca nici vesta de salvare nu prea este de folos. Plus ca este procentul de supravietuitori, dar nu toti s-au salvat cu ajutorul vestei (deci mai micsoram imaginar cifrele ( fiecare cat il lasa inima laughing ). Pentru mine logic ar fi sa am o parasuta daca tot zbor la inaltime, ca doar sunt in avion nu pe vapor. Daca as putea s-o folosesc sau nu ar fi problema mea sau nesansa in functie de circumstante.

Survival rate of passengers on
aircraft involved in fatal accidents
carrying 10+ passengers
Decade % survivors
1930s 21
1940s 20
1950s 24
1960s 19
1970s 25
1980s 34
1990s 35
2000s 24

year deaths[8] # of accidents[9]
2010 1,115 130
2009 1,103 122
2008 884 156
2007 971 147
2006 1,294 166
2005 1,459 185
2004 771 172
2003 1,230 199
2002 1,413 185
2001 1,534 200
2000 1,582 189
1999 1,138 211

| blondissima explică:

@ÉrotiqueConseils Mi-ai dat cel mai plauzibil motiv. Multumesc.

| blondissima explică:

@ Dannyjj Nu "lăsăm la o parte depresurizarea", pentru ca intr-adevar asta e principalul motiv pentru care nu am putea folosi o parasuta. Am citit http://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_pressurization si efectele in cazul depresurizarii sunt multe ( pierderea constiintei, hipotermie, blah blah... asta in functie si de altitudine ).
"tu crezi că în timpul unui astfel de accident piloţii te lasă să deschizi uşa?"
Atata timp cat ma aflu pe scaunul de langa iesirea de urgenta, cum fac de cele mai multe ori cand zbor( sunt locurile 11 a si f ( airbus a320 ); 16 a si f; 9 si 22, a si e sau f ( airbus 321) in functie de model ) nimeni nu ma poate impiedica sa n-o deschid. Nici pilotul nici insotitoarele de bord. Altitudinea ar fi singura care m-ar face sa ma gandesc si razgandesc. Si totusi in stare de soc suntem capabili de multe altele pe care in mod normal nu ni le putem imagina.

| blondissima explică:

@ Dannyjj "acea uşă de urgenţă nu o poţi deschide în timpul zborului, din cauza presiunii" - exact din cauza presiunii s-ar putea deschide foarte usor.
Ne-am lamurit cu parasuta incepem cu usa. Buuun...
Mi-e frica sa zbor si daca trebuie s-o fac tot timpul aleg locuri langa iesirea de urgenta. Psihologic ma face sa ma simt mai bine. Ca as putea sa deschid usa e fara indoiala. Ca as face-o sau nu e partea a doua. Ar trebui sa se intample ca sa vad cum as reactiona. Un lucru e cert. Nu m-as gandi la nimeni altcineva in afara de mine in clipele alea. La cateva sute de metri altitudine, la cateva secunde inainte de impact nu mi se pare nici imposibil nici periculos sa sar dintr-un avion in cadere daca as avea o parasuta.

| blondissima explică:

@Dannyjj " De ce să produci o depresurizare când piloţii ar mai putea să aterizeze? " In circumstantele de care vorbeam mai sus, cand mai sunt cateva secunde inainte de impact crezi ca s-ar putea gandi cineva ca pilotii ar putea ateriza? Eu nu. Sunt romanca si asta m-a invatat sa nu astept sau sa sper sa faca nimeni nimic pentru mine. Undeva in subconstient mi-am / mi s-a implantat ideea asta. Sa sper ca totul ar fi bine si sa astept sa faca boom?

| Ecea a răspuns:

Parasutele sunt pentru barbati nu pentru femei.

| Edwards_Mike_1967 a răspuns:

In realitate s-a facut un calcul statistic si s-a constatat ca in mult mai putine cazuri o parasuta ar fi fost mai buna decat o vesta de salvare.
plus ca o parasuta cantareste mult mai mult decat o vesta.
Teoretic ar fi posibil sa pui trapa in coada avionului pe unde sa sari cu parasuta ( cum au avioanele militare precum C130 Hecules) pentru ca usa de urgenta este oarecum pericoloasa pentru ca te taie profundorul in doua.
Au fost facute teste cu comandouari americane care au sarit dintr-un 747 la altitudine foarte mare si le-a reusit.
Dar aia erau foarte bine antrenati, aveau combinezoane, parasute speciale etc.
Sincer sa fiu si eu m-am gandit sa-mi cumpar o parasuta mica de salvare si sa merg cu ea in avion cand zbor ( eu zbor de 2-3 ori pe an cu avionul) dar mi s-a spus ca aia de la controlul antiterorist o sa turbeze cand o sa ma vada cu parasuta si o sa ma caute si in interiorul chilotilor.
Dar pana la urma am cedat pentru ca, desi am sarit cu parasuta de cateva ori imi dau seama ca in afara de ruperea avionului in zbor in rest parasuta e cam inutila.
Ca sa nu zic sa stai cu ea pe tine...
Deci e mai bine sa zbori si sa nu te gandesti la chestii de astea.
Si sa stai in cada avionului. statistica...