Anul scolar 2011-2012
Disciplina Fizică
Clasa a VI-a
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de
puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• Timpul efectiv de lucru este de 30 minute.
PARTEA I (45 de puncte)
1. Completează spaŃiile libere astfel încât egalităŃile să devină corecte: (20p)
a) 24m +30 cm + 0, 46hm =... m
b) 10h 12 min – 9h 58 min =…min
c) 2cm2 = ...mm2 =...dm2
2. Citeste cu atenŃie afirmaŃiile de mai jos. Pentru fiecare afirmaŃie, încercuieste A dacă apreciezi
că este adevărată, sau F dacă apreciezi că este falsă: (15p)
a) A F Cuprul este singurul metal care permite trecerea curentului electric.
b) A F MagneŃii atrag fierul.
c) A F În apă, sarea de bucătărie se topeste.
3. Completează spaŃiile libere de deasupra săgeŃilor cu denumirea transformării de stare de agregare
corespunzătoare, aleasă din următoarea listă: vaporizare, condensare, topire, solidificare.
solid →
lichid→
vapori (10p)
PARTEA a II-a (45 de puncte)
1. Într-un concurs de alergare pe distanŃa de 50 m, sase elevi au înregistrat următorii timpi:
7, 2 s 6, 8 s 8, 3 s 7, 1 s 7, 8 s 7, 0 s
a) Scrie în ordine crescătoare valorile timpilor înregistraŃi în concurs de cei sase elevi. (5p)
b) Calculează intervalul de timp dintre momentele în care primul, respectiv ultimul concurent trece
linia de sosire. (10p)
2. Pentru a măsura înălŃimea unei sticle de lapte, Mihai foloseste rigla din figura 1.
(aici e o imagine cu o rigla dar nu ma lasa o copiez)
e o rigla de la 0 la 30 cm
El asază pe masă sticla si Ńine rigla vertical în faŃa acesteia, cu diviziunea 0 în partea de jos.
Pentru a citi pe riglă înălŃimea sticlei, Mihai priveste asa cum este reprezentat schematic în figura 2.
(rigla e asezata langa sticla pe verticala)
a) PrecizaŃi două greseli în metoda de măsurare folosită de Mihai (care conduc la un rezultat eronat al
măsurătorii). (14p)
b) DescrieŃi un mod de lucru care poate fi utilizat pentru ca Mihai să măsoare corect înălŃimea
sticlei.
la geografie nu e model de test initial pentru clasa a 6 numai pentru a 5
TEST DE EVALUARE
Anul scolar 2011-2012
Disciplina EducaŃie muzicală
Clasa a VI a
Numele si prenumele elevului:
Data susŃinerii testului:
MODEL pentru elevii din învăŃământul de cultură generală
• Pentru rezolvarea corectă a tuturor cerinŃelor din Partea I si din Partea a II-a se acordă 90 de
puncte. Din oficiu se acordă 10 puncte.
• ÎncercuiŃi litera corespunzătoare răspunsului corect
• Timpul efectiv de lucru este de 30 de minute
• Rezolvările testului se vor scrie pe o foaie separată.
PARTEA I (40 de puncte)
1. Pe ce linie a portativului se află nota si din cheia Sol, octava 1:
a) Pe linia a 3 a
b) Pe linia a 2 a
c) Pe linia a 5 a
2. Block flötte aparŃine familiei instrumentelor de:
a) suflat
b) de percuŃie
c) cu claviatură
3. Termenul allegro este o miscare care se scrie la începutul unei lucrări muzicale si
semnifică:
a) o miscare lentă
b) o miscare rapidă
c) un instrument
4. ScrieŃi două combinaŃii ritmice cu durate de pătrimi si doimi în măsura de ¾.
PARTEA a II-a (50 de puncte)
DescrieŃi în 0, 5 pagini o lucrare muzicală audiată care v-au plăcut cel mai mult. AveŃi în vedere:
- numele lucrării si al compozitorului
- tematica abordată de compozitor
- opiniile personale referitoare la lucrările respective