anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut, am o mica intrebare. De ce mapa unui joc este facuta pe bucati si nu toata dintr-o bucata? PC-urile nu sunt destul de bune pentru a face toata mapa dintr-o bucata sau e mai usor pe bucati? Sper sa-mi raspunda cineva destul de detaliat, dau funda! De ex. GTA San Andreas are mapa facuta din foarte multe bucati, nu erau suficent de bune pc-urile la aceea vreme ca sa suporte toata mapa? Eu cam asta cred si toate obiectele au fost unite unul cate unul ca sa poata compila jocul. Deci cam asta ar fi pararea mea dar doresc sa-mi raspunda cineva care se stie sau a mai lucrat.

Răspuns Câştigător
| 94Lucifer94 a răspuns:

Păi mi se pare logic să nu faci un joc open world, dintr-o bucată. Gândește-te cum ar fi procesată toată textura hărții, plus ce se află pe ea. Oricum au evoluat foarte mult și programatorii au găsit o soluție, gen să se încarce doar cât poate fi observat, cu o textură mult mai slabă la distanță mai mare. Și nici așa, multe calculatoare de mii de euro, nu duc grafica în jocuri open world pe setări ultra. Se vede frumos, într-adevăr. Dar câți fps mai poți obține în modul acesta? Nu suficienți uneori.

2 răspunsuri:
| untilizatorunic a răspuns:

La moment nu sunt calculatoare asa puternice ca sa suporte asa cantitati mari de memorie, si asa jocurile cer multe resurse, daca se va incarca toata mapa si ar functiona toata o data, nu ai putea face nimic, procesorul nu va reusi sa execute toate comenzile o data, si asa unele calculatoare merge incet jocurile cu toate ca se incarca pe bucati, dapai sa se incarce toata o data?

| Ronny22 a răspuns:

Nu, pe vremea aceea se facea toata mapa intr-un program si dupa se impartea pentru a economisii ram. Era ceva de genul ca faceai o parte mare din mapa, cand aveai memoria ram aproape la minim ascundeai 70% din harta si continuai sa o termini. Dupa ce era gata mapa vedeai ca nu ai putere destula ca sa o exportezi toata odata, asa ca o taiau in bucati.