Cite foi, cate pinioane, cum schimbi? Nu de alta, dar daca ai 27 de viteze (vom presupune ca ai 3 X 9, ca asa am si eu), de fapt utilizabile cum trebuie ai cam 9 viteze. Cind esti pe foaia mare, stai pe primele 3 pinioane (alea mai mici). Cind ai trecut pe al patrulea, schimbi si pe foaia a doua. Mergi inca doua pinioane mai sus pe foaia asta lejer. Apoi, cand treci pe pinionul al saptelea, urmeaza sa intri si pe ultima foaie. Are sens? Plus de asta, daca nu sunt foile centrate aiurea, sau lantul cu probleme, schimbatorul de foi se poate regla. Vezi ca are doua suruburi (bine, ar trebui sa aiba, depinde de care ai, ca sunt mai multe modele), joaca-te cu alea cu bicicleta pe loc pana nu mai patesti asta. A, da, si ca ultim sfat de om caruia uneori ii mai face figuri bicla la schimbarea foilor, incearca sa nu pedalezi in sarcina mare atunci cand schimbi. Ai o panta de urcat, schimba foaia inainte sa o abordezi, nu atunci cand deja urci si lantul e intins.
Am rezolvat problema! Oricum mulțumesc ai explicat cel mai corect.
Problema a aparut de cand ti-au schimbat foile in service? Daca da inseamna ca nu le-au centrat ca lumea si trebuie sa te intorci sa le spui treaba asta.
A aparut pe parcurs de cand mi au fost schimbate foile, cum am zis nu mi se intampla mereu doar uneori. Poate fi ca pedalez uneori putin mai repede cand folosesc schimbătorul de foi? Sau problema nu poate fi de la mine?
Nah, problema e de la foi. Nu au fost asezate cum trebuie la service.
Când ți-au schimbat setul de foi la service, nu l-au centrat cum trebuie. Este puțin oblic, iar lanțul nu calcă așa cum ar trebui.