| razor111 a întrebat:

trebuie sa descriu un produs alimentar cu care as putea convinge pe cineva sa il cumpere.Dau funda celui ce ma ajuta.

4 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Abordarea produsului din perspectiva a marketingului, o sa stea si o sa fie altfel depinde daca esti producator, sau esti un simplu furnizor mai rau daca vrei sa vinzi tu ceva cu siguranta nou nu e in Romania! doar daca, produsul tau se poate incanta pe o piata depinde si aici desfacerea de la 1/7 rest, in spate o sa fie foarte multe de la publicitate la oferte la marja de targhetul tau deja nu te ai exprimat corect sa primesti un raspuns corect, un produs alimentar despre ce e vb?!

În practică, produsul reprezintă tot ceea ce un vânzător oferă unui consumator în procesul schimbului, dar consumatorul nu-l cumpără pentru conţinutul lui fizic, ci pentru funcţiile pe care acesta le poate îndeplinii şi prin care îi satisface o necesitate.

Orice produs îndeplineşte o funcţie de bază, care reflectă motivaţia cumpărării lui de către consumator, funcţie ce oferă avantajul esenţial în raport cu satisfacerea nevoilor consumatorului. Dar, adesea îndeplineşte şi funcţii secundare sau complementare, care îi conferă avantaje suplimentare, în raport cu produsele de acelaşi gen create de alţi producători, ceea ce face ca el să satisfacă mai bine aceeaşi necesitate şi deci să fie preferat de către consumator. "Ansamblul avantajelor pe care le oferă produsul se mai numeşte set de funcţii "(Şt.Prutianu, C.Munteanu, C.Caluschi, Op. cit. p.166), sau în inginierie, nomenclator de funcţii ale produsului şi " trebuie interpretat ca fiind un model de marketing al produsului "(ibidem – p.117) de care trebuie să ţină seama orice producător, dacă vrea să-şi vândă produsul.

Setul de funcţii ce caracterizează produsul, diferenţiază produsele de acelaşi gen şi oferă consumatorului avantaje diferite, care se regăsesc de obicei în preţurile diferite practicate pe piaţă. Avantajele ce le oferă suplimentar un produs consumatorului sunt avantaje diferenţiale, care în genere înseamnă şi costuri suplimentare, ce determină preţuri mai mari pe care însă consumatorul le recunoaşte ca utile, în satisfacerea nevoii sale. Dacă se adaugă produsului funcţii pe care consumatorul nu le consideră necesare, acestea constituie dezavantaje nu numai pentru consumator ci şi pentru producător, deoarece îşi pierde competitivitetea pe piaţă.

În concepţia modernă de marketing, are mare importanţă pentru activitatea practică, analiza funcţiilor ce le îndeplineşte produsul pe fiecare treaptă sau nivel, pentru a avea o viziune completă a noţiunii de produs, care adesea este denumit "produs total ".

Sunt evidenţiate de către specialişti în general trei niveluri: (vezi fig. 8.1)

1. produsul de bază – ce îndeplineşte funcţia de bază prin care satisface o anumită necesitate a consumatorului, care reflectă scopul pentru care produsul a fost creat: funcţionalitatea sa, beneficiile principale pe care le caută consumatorul în primul rând (ex. cumpără cizme pentru a se încălţa);

2. produsul efectiv – care adaugă produsului de bază o serie de atribute ce diferenţiază produsul de cel al concurenţilor, cum ar fi: calitate, nume de marcă, ambalare, caracteristici, stil etc. Acesta este produsul propriu-zis pe care îl cumpără consumatorul (ex. cizme marca "Guban" ce au calitate mai bună atât prin piele cât şi prin croiala.

| AsTheLove a răspuns:

Buna razor111,

Dupa cum am inteles citindu-ti postarea, vrei sa convingi persoane sa cumpere un produs alimentar. Uite ce iti propun sa faci.Cateva sfaturi vor fi utile:
1.saluta-i politicos apoi intreaba-i daca ar fi interesati sa incerce ceva nou pe piata
2. daca vor vrea, spune-le cat mai detaliat despre aliment(de unde e facut pana la ce ingrediente are)
3.nu fi insistent(deoarece oamenii te vor crede ciudat si nu vor mai fi convinsi)
4. ofera-le sa incerce produsul ca sa vada daca le place
5. daca s-au convins, ureaza-le o zi/noapte buna si saluta-i politicos si spune-le sa mai cumpere de la tine!

Sper ca te-am ajutat!

Vanzare buna!
AsTheLove happy

| BeatriceNagy a răspuns:

Nu o sa iti fac eu descrierea produsului, pentru ca poate tu ai o alta idee. Prima data numeste produsul. Apoi numeste proprietatile acestuia. La final incearca sa gasesti un slogan care ar putea "prinde bine la public". Iti dau un exemplu : Marul este unul din cele mai sanatoase fructe. Merele contin toate mineralele si vitaminele de care organismul are nevoie ca sa fie sanatos, sunt foarte bogate in antioxidanti care previn bolile cardiovasculare, sustin imunitatea si previn aparitia bolilor canceroase.

Merele se recomanda, fara restrictii, in orice dieta, nu au contraindicatii, nu dau dependenta si nici nu au reactii secundare precum medicamentele recomandate de medici care sa suplineasca absenta lor din alimentatia omului. De ce sa cumperi chipsuri sau snacksuri cand poti cumpara mere sanatoase si mult mai gustoase decat acele prostii. Nu uita! Un mar in loc de snaksuri, un antidot in loc de otrava!