Alternatorul este un generator trifazat, care are la iesire o punte redresoare din diode.
La bornele de iesire apare o tensiune de cca. 16V, mai mare decat ceea a bateriei complet incarcata (cca. 14.4V). Aceasta diferenta de tensiune antreneaza curentul de incarcare al bateriei, prin intermediul rezistentei intregului circuit de incarcare (o rezistenta de limitare + rezistentele interne ale bateriei si a alternatorului).
Circuitul de incarcare are si un releu de incarcare (sau un circuit electronic vu acelasi functie) care opreste supra-incarcarea bateriei. Acel releu sau similarul trebuie sa fie intercalat (inseriat) cu bateria pentru a evita distrugerea ei.
Ca urmare, intre alternator si baterie trebuie sa incluzi si un "releu" de incarcare, iar invertorul poti lega direct pe baterie.
Dar ziceam dacă poți lega alternatorul direct de un invertor, fara nimic
Nu, fiindca nu este curent perfect continuu, iar tensiunea poate fi prea mare.
Acumulatorul are rol de filtrare si netezire, asemenea unui condensator.