Salutare! Parerea mea este ca magicianul creste cel mai repede si e bun la dueluri.
Ca sa intelegi. :
1.Capitolul 1:Evocatorul, Persoana PVP.
Multi dintre voi spuneti ca "Evocatorul este cea mai slaba clasa la duele si razboi."
Dar nu este asa si acuma va voi arata adevarata putere a evocatorului
RASA CEA MAI BUNA:Zana ((Piticu))
OBS: Viata unificata va ajuta foarte mult
Un exemplu:
Voi mai aveti 100 HP si adversarul da exact 100 dmg...
Distribuirea de dmg se va realiza asa:
Player:50 Pet:50
Player:25 Pet 75
Player:12 Pet 88
Player 6 Pet 94
Player 3 Pet 97
Player 2 Pet 98
Player 1 Pet 99
Player 1 Pet 100
Player 1 Pet 0 ((aici muriti/duelul se termina^_^))
Acesta este un mare avantaj al evocatorului. ((Nu sunt sigur daca este bug sau nu. dar functioneaza!))
1.1ro si contra
PRO
Animal ajutator la levele mai mari se cunoaste diferenta!
1 stuni ((cu Lup Infometat aveti 1 stun 3 secunde la fiecare si reincarcarea skilului dureaza DOAR 7 secunde((da sapte secunde)) ))
1 blocare skills ((aici popa poate sa foloseasca Foc divin sal stearga))
Atac din 4 directii ((AOE,DOT, Dmg de pet, Dmg tau))
Turela de protectie ((creste rata de a evita un atac))
2.Permiteti-mi sa incep prin a spune ca preotul este menit sa fie o clasa de sprijin. Daca nu doriti o clasa de sprijin, ci sa faceti damage, alegeti magicianul. Nu incercati sa construiti un preot pe damage, pentru ca magicienii (usor) va vor intrece la damage si va veti trezi controland un caracter slab la sfarsitul jocului.
Totusi, nu va lasati speriati de cele spuse mai sus. Preotii construiti si jucati corect sunt o clasa de nepretuit la Razboiul de cucerire. Sunt singura clasa capabila sa vindece si sa buffeze alti jucatori (inluzand si patronul) si nu trebuie sa va fie frica de a profita ce aceste capacitati. Daca ai preoti de partea ta, si grupa adversa nu are - Ai castigat. Prin urmare, cred ca cei care au ales preotul ar trebui sa mearga numai pe sprijin si sa lase sa faca damage clasele facute special pentru asa ceva.
Dupa cele spuse, sa aruncam o privire la ce face fiecare rasa ca si preot:
Felina: Prin lipsa abilitatilor sale magice, cat si lipsa de mana, felina este cea mai proasta rasa pe care o puteti alege ca preot. Daca planuiti sa nu faceti damage deloc, si sa nu folositi nici "Transfer de mana", atunci felina poate fi o posibilitate ca preot de sprijin. Cu toate acestea, o sa cresteti foarte greu cu un preot felina.
Uman: Cu o cantitate mare de Simt si Agilitate, cat si cu o cantitate rezonabila de Rezistenta, umanul este cea mai buna alegere pentru un preot de sprijin - facand si un damage rezonabil cu AoE-ul ("Pamant intunecat") atunci cand trebuie. Mana mare permite nu numai "Tansfer de mana" ci si vindecarea atunci cand este intr-o lupta ("Leac" nu ia % din mana, ci puncte reale).
Zana: Daca vreti sa ignorati sfatul meu si vreti sa faceti si ceva mai mult damage cu preotul, atunci alegeti zana. Acestea cauzeaza cel mai mare damage cu AoE-ul "Pamant intunecat", deci prin urmare pot fi niste adversari infricosatori. Nici "Abisul torturii" lor nu trebuie subestimat de asemenea. Oricum, cu punctele de HP si MP mici nu vor fi niciodata atat de buni ca unitate de suport ca si un preot uman
Arme si bijuterii
Preotii (la fel ca oricare clasa cu damage magic) are de ales intre Vergea si Bagheta cu Scut. Acum, avand in vedere ca nu cred ca preotul face damage mare,(asta o sa sune ciudat), Vergeaua este cea pe care trebuie sa mergeti. Scutul nu ajuta mai deloc, avand in vedere ca blocheaza doar lovituri magice, iar noi preotii avand o aparare magica decenta putem rezista destul de bine atacurilor magice, arcasii, somnambulii si razboinicii ne vor ucide oricum, iar scutul nu ajuta cu nimic impotriva lor.
Asta ne lasa cu o alegere destul de usoara - Vergeaua pentru un surplus de damage sau Bagheta pentru timpi de castere mai rapizi. ca si preot de suport, veti avea selectate tinte prietenoase in PvP, iar timpul de castare nu ajuta prea mult. Damageul aditional cauzat de Vergea va poate salva ziua de multe ori, dar tineti minte, nu trebuie sa deselectati un prieten pentru a da AoE-ul. Mai mult de atat, o Vergea ajuta mult mai mult la crescut, iar majoritatea jucatorilor nu-si permit sa upgradeze 2 arme, daca puteti upgrada o Bagheta ar putea face diferenta in PvP.
Bijuteriile pentru preotii sunt destul de greu de gasit, si de cele mai multe ori depinde de ce stats duceti lipsa. Pentru toti preotii de suport, bijuteriile cu Constitutie si HP sunt cele bune. Va permit sa stati in viata ceva mai mult, dar de asemenea ajuta ca "Transmisie de energie" (skill de sacrificiu) sa fie ceva mai efectiv. Pe langa Constitutie, ar fi bine sa aveti si ceva Simt (marcata ca Mana pe bijuterii).
Un preot de suport nu va avea niciodata nevoie de Putere, Agilitate sau Inteligenta. Intelepciunea este cea mai buna alegere deoarece creste apararea magica si rata de atac, ceea ce te tine mult mai mult in viata si face AoE-ul ceva mai efectiv.
Daca ati ales sa faceti un preot pe damage pana la urma, atunci puneti mana pe bijuterii cu cat mai multa Inteligenta si Intelepciune. Cu ele s-ar putea sa ajungeti din urma magicianul, care doare mult mai tare decat voi.
Strantegii PvP
Urmeaza cateva strategii de lupta cu anumite clase, in duele sau lupte 1 vs 1. O sa zic cum cred eu ca ar fi cel mai bine sa ne luptam, dar tineti minte, unele clase sunt mai greu de invins decat altele.
Lupta impotriva Arcasilor:
Arcasul este una din cele mai puternice clase din joc, dar noi suntem singurii care ii putem elimina. De obicei arcasul incepe cu "Fulger" (orbire) sau "Sageata haotica" (scoate buffurile). Daca da orbirea folositi "Furia sufletului pur" si asteptati ca aceasta sa treca, sau daca foloseste "Sageata haotica" folositi "Hipnoza" sau "Reintorcerea la natura", dati-va buffurile din nou si omoratil cu AoE/atacuri. Daca rezisti primelor sale atacuri, de obicei invingi.
Lupta impotriva Evocatorilor:
Cu acestia e cel mai usor. Cheia in a invinge un evocator este in ai elimina petul cat mai repede cu putinta. Evocatorul in sine face daune magice, ceea ce inseamna ca ii puteti rezista destul de usor. Deasemenea nu au healuri sau bule, deci pot fi eliminati destul de repede (dupa ce ati eliminat petul) cu un AoE si cateva atacuri.
Lupta impotriva Magicienilor:
Multumind acestora pentru o multime de congelare/plimbare, ei chiar sunt o problema. Nu va obositi sa le dati stun, acest lucru va permite abilitatilor lor urate sa se reincarce. Singura speranta este "Binecuvantarea sacra" si "Furia sufletului pur" incat acestia sa`si iroseasca abilitatile de stun si sa puteti scapa cate un AoE. Daca ai luat stun de la magician esti ca si mort de obicei.
Lupta impotriva Somnambulilor:
Acum si aici e o problema. Acestia au intotdeauna un AS in maneca datorita skillului lor de invizibilitate plictisitor pe care nu aveti nici o modalitate de al detecta. Singura sansa de a castiga este sa ai noroc dand "Furia sufletului pur" exact cand acesti incearca sa-ti dea stun. Tineti in permanent AoE-ul ("Pamant intunecat") sub picioare, iar in lipsa acestuia "Furia sufletului pur" si "Binecuvantarea sacra" in speranta ca isi vor irosi mana si vor iesi din invizibilitate.
Lupta impotriva Raboinicilor:
Razboinicii sunt foarte puternici. Dati "Furia sufletului pur" inainte de ai intalni, apoi "Hipnoza", "Pamant intunecat","Abisul torturii", "Socul intunecat" in combinatie cu lovituri normale. Orice ai face, stai cat mai departe de el. Tineti minte, daca a aruncat toporul, esti mort. Daca totusi reusiti sa ramaneti in viata dupa ce a dat toate stunurile dati "Leac" imediat.
Skilluri - Predictie
Ca si preoti avem o multime de skilluri la indemana, o multime din ele pot fi gasite la Predictie. In acest post voi explica fiecare skill in parte, si de ce merita sau nu merita bagate puncte intr-un anumit skill.
Graba manei: Graba manei face ca Mana sa se regenereze ceva mai rapid. E unul din cele mai proaste skilluri pe care le avem, datorita inventiei Potiunii de mana. Lasati-l 1/3, nu merita bagate puncte in el.
Sprijin divin: Acest skill creste atacul unei tinte prietenoase. Este singurul skill al preotului cu un timp de reincarcare foarte mare, dar care merita. Faceti-l 3/3 cat de repede puteti si dati-l pe arcasi sau magicieni cu arme upgradate. Nu-l irositi pe voi insiva.
Mana abundenta: Creste valoarea maxima a manei. Level 1 da 10%, level 2 15% si level 3 20% in plus puncte de mana. Acest skill trebuie 3/3 avand in vedere ca virgula ca preot ai nevoie de cat mai multa mana.
Dorinta pacii: Acest buff creste Rezistenta magica a unei tinte prietenoase. Asta inseamna ca skillurile care le castezi au mai mari sanse de a nu fi intrerupte in timpul unei lupte. Faceti-l 3/3 cat de repede puteti.
Dorinta norocosului: Dorinta norocosului creste sansa pentru o lovitura critica. Are o durata mica oricum si nu prea merita bagat. Poti face cu totul altceva decat sa stai sa dai grupului acest buff. Oricum, daca ai timp sa-ti dai acest buff, baga-l. Ii face pe Arcasi fericiti.
Protectie divina: Nu e prea mult de discutat aici. Maxim. Cat mai repede posibil, chiar daca vreti sa fiti preoti pe damage. La 3/3 creste valorile de aparare cu 22%.
Indestulare vitala: Aceeasi poveste ca si la "Mana abundenta". Plus ca toata lumea ar vrea sa umble cu o viata cat mai mare. Deci 3/3.
Furia sufletului pur: Cu ajutorul acestui skill te poti face pe tine sau pe altii sa nu poata fi selectati. Este foarte folositor in PvP cat si la razboaiele de cucerire pentru a proteja Patronul, plus multe alte combinatii (de exemplu, "Suferita vrednica" dupa care "Furia sufletului pur" pe tine). Merge destul de bine si la 1/3, dar daca aveti puncte nu ezitati sa-l faceti maxim.
Binecuvantarea sacra: O bula care ti-o poti da tie sau unei tinte prietenoase. Nu prea merita 3/3 avand in vedere ca cere care 2 puncte pentru fiecare level, daca aveti puncte in plus bagati-le pentru acele extra secunde. Tineti minte, puteti lua stun chiar daca aveti aceasta bula.
Leac: Heal? Bagati-l! Acesta este unul din cele mai importante skilluri ale unui preot, iar alti jucatori pur si simplu va vor iubi daca il folositi cum trebuie.
Foc divin: Un skill destul de subestimat in cele mai multe cazuri. Focul divin elimina efecte ca orbirea, eclipsa, distugatorul de armuri, slow-ul de pe o tinta prietenoasa daca stiti cum sa-l folositi. Merita 3/3.
Mana ajutatoare: Un heal de grup ce restaureaza peste 1400 de puncte de HP la 4/5 (maximul la acest moment). Sa spun mai mult? Get it. Nu sunteti preoti de suport fara el.
Ajutorul lui Rekamie: Acest skill poate fi folosit doar pe caracterul propriu si reseteaza timpul de raincarcare la toate buffurile. Asta insemnand "Resuscitare", "Sprijin Divin", "Suferinta vrednica", chiar si "Intoarce-te acasa". Level 1/3 este indeajuns.
Resuscitare: Iti permite sa reinvii un jucator mort. Foarte bun in PvP pentru a readuce un tanker sau damage dealear inapoi, sau chiar alt preot. La 3/3 nu face penalty deloc jucatorului reinviat.
Skilluri - Intunecat
Partea Intunecata a preotului se bazeaza in mare parte pe damage, iar multe din skilluri nu sunt necesare pentru un preot de suport. In orice caz, unele chiar merita bagate si sunt grozave daca vreti sa faceti si ceva damage (daca ati ales zana).
Socul intunecat: Socul intunecat face ceva mai mult damage decat atacul normal, dar nu poate fi folosit in miscare. Ca si damage dealer merita facut maxim, altfel 1/6 e destul.
Blestemul intunecat: Lasati-l 1/7 chiar si ca damage dealer. Acest skill face damage continuu pe un jucator timp de 8 secunde, dar in alea 8 secunde ii puteti da alte atacuri. Chiar nu merita.
Viziune in cautarea manei: Alt atac cu un bonus de damage, si care nu foloseste deloc mana. Este absolut necesar pentru damage dealeri, dar pentru suport nu merita avand in vedere ca trebuie dat imediat dupa "Socul intunecat", iar in mare nu aveti timp.
Abisul toruturii: Cel mai puternic atac care il avem, face un damage masiv de 210% in momentul de fata (maxim 3/4). Daca ati mers pe zana, bagati-l. It`ll hurt - a lot.
Eclipsa solara: Ecest skill va orbi oponentii din vecinatatea apropiata, durata depinzand de nivelul skillului. Faceti-l maxim, e foarte folositor atat in PvP cat si in PvE.
Pamant intunecat: Unul din cele mai puternice AoE-uri, cu o raza foarte mare. Faceti-l maxim. chiar daca sunteti preoti pe suport sau pe damage.
Ajutorul mortii: Acum, aacest skill este o pierdere de puncte, nu numai ca costa cate 2 puncte fiecare nivel dar face si un damage foarte mic. Mai bine uitati de el deja, sunt alte skilluri mult mai bune.
Hipnoza: De multe ori subestimat, dar este un skill grozav. Chiar si preotii de suport ar trebui sa-l faca 3/3, ca sa nu mai zic de damage dealers pentru care e obligatoriu maxim.
Reamintirea razboiului: Corbul este de un real ajutor in questuri, dar nici in Zonele de razboi nu trebuie subestimat. Lasati-l 1/3, e indeajuns mai ales ca puteti da o potiune de Mana daca aveti nevoie sa zburati ceva mai mult.
Reintoarcerea la natura: Alt skill pentru a imobiliza un oponent. Trebuie folosit cu grija avand in vedere ca orice alt skill/AoE va elimina stunul. Foarte bun in 1 vs 1, va da timp sa va dati buffuri din nou si healuri.
Diviziune spirituala: Skill strict pentru damage dealeri. Sa furi mana oponentului poate fi de real folos cateodata, foarte bun in 1 vs 1, dar la razboi destul de nefolositor.
Sugi sange: Un skill foarte bun daca e dat pe un jucator de nivel mult mai mic, in special daca ai o arma upgradata bine. Va restaura damageul provocat, sau chiar mai mult, depinde de nivelul skillului sub forma de puncte de HP pe propriu caracter. Ca preot pe damage chiar merita.
Skilluri - Sacrificiu
Skillurile de la sacrificiu sunt cele mai grozave pentru preotii pe suport, de un real ajutor la Razboiul de cucerire si in a face 4Story un joc grozav. Chiar merita fiecare punct bagat in aceasta ramura.
Transfer de mana: Skillul permite transferul a 50% din mana proprie pe un coleg de grup. Nu are timp de reincarcare ceea ce insemna ca il poti da de cate ori vrei. Chiar merita daca ai mana multa.
Transmisie de energie: La fel ca si la "Transfer de mana" doar ca transfera puncte de HP. Fara timp de reincarcare. Foarte bun cand un coleg are timp de asteptat pentru a da un heal.
Sacrificiu sfant: Un skill care nu merita. Este un heal strict pentru grup care restaureaza complet punctele de HP pentru toti membri grupului. Nu bagati skillul decat in cazul in care planuiti sa bagati si "Suferinta vrednica".
Suferinta vrednica: In opinia mea acesta este cel mai bun skill al preotului. La 3/4 ia doar 2% din HP pe secunda, ceea ce-ti permite sa-l tii fara probleme. Tot ce trebuie sa faci e sa stai departe de arcasi si intregul grup va fi invulnerabil. Trebuie indemanare si munca in echipa pentru a fi folosit cum trebuie, avand in vedere ca raza de actiune este destul de mica.
Sursa:4Story Romania Forum
3. După cum au fost odată instruiţi de către Pauldron, Zeul tunetului, magicienii pot să treacă graniţa în lumea manei invizibile şi să schimbe mana în magie puternică. Deşi au darul să stăpânească elementele şi să le folosească în scopul personal: De la ţinte unice explozibile, la o scală mai mare şi atacuri care produc pagube peste timp.
Primesc putere adiţională de la baghete magice, scuturi magice şi toiage magice.
Magul este damage dealer-ul de pe magic. Daca te prinde un mag…poti incepe sa iti faci rugaciunea.
Un mag intrece cu usurinta un preot pe damage. Vreti sa fiti support alegeti preotul, vreti sa fiti damage dealer atunci Solutia este magul.
Cu toate ca printre skillurile magului se gasesc cateva si de support. eu personal vad magul numai pe atac.
O foarte mare diferenta dintre mag si preot este aceea ca magul poate casta skillurile din miscare, ceea ce faciliteaza foarte mult partea de stunuri.
Cu toate ca mai sus am enumerat numai avantajele magului, exista si dejavantaje:"
1.Trebuie sa fii rapid.Magul nu este o clasa statica(datorita faptului ca poate casta din miscare) asa ca trebuie sa fii rapid. Daca esti lent cu tastatura si cu mouse-ul, mai bine joci pe preot.Un mag lent este un mag mort.
2. Apararea magica.Este la pamant.
3.Viata mica. Daca la preot acest dezavantaj este contracarat de healuri si bule, aici…nu ai nimic.
4.Dependenta de preot. Daca orice alta clasa se descurca cat de cat fara buff de preot,magul este dependent de preot.
Clase
Felina
inutila pentru mag, deoarece,cu toate ca veti castiga viata,veti avea mana cea mai mica, timpul de cast cel mai ridicat si mai ales veti avea cel mai mic damage.
Uman
Reprezinta o cale de mijloc, care nu exceleaza decat la capitolul mana…ceea ce poate fi compensat de bufful de mana pe care magul il are.Cei mai multi aleg magul uman…de frumusete.
Zana
In ciuda faptului ca zana are cea mai mica viata si mana, este alegerea ideala pentru un mag.Are timpul de cast cel mai scazut…si mai presus de toate..are cel mai mare damage.
ARMURI
Desi eu personal joc cu armuri combinate(atat pe magic cat sip e fizic)am ajuns la concluzia ca, datorita faptului ca magul este la pamant cu apararea magica, este de dorit dotarea cu un set complet pe defence magic(Rekamies sau Nobil)
ARME
Toate clasele magice au de ales intre baston si scut + bagheta.Cum magul este facut pentru damage alegerea evident este bastonul.
BIJUTERII
Clasele magice folosesc bijuterii cu inteligenta sau intelepciune.
Inteligenta- atac
Intelepciunea-atac magic(nu la fel de mare ca in cazul inteligentei), rata de atac si aparare magica.
Dar aceasta sunt atributele principale.Pe langa aceastea, bijuteriile magului trebuie sa contina :
Anduranta- fiecare pct de anduranta = 20 pct viata
-creste rata de regenerare a vietii
Spirit- fiecare pct de simt =20 pct de mana
-creste rata de regenerare a manei
Viata-creste valoarea totala a pct de viata
Acum ca am vazut cam ce ar trebui sa purtam,sa trecem la urmatorul punct, si anume:
SKillurile
Magul poate crescut intro singura directie, pe atac.In continuare o sa va prezint varianta pe care merg eu.
FOC
Aici sunt prezente principalele skilluri de atac.
Proiectil inflacarat Un skill de atac ce merge impreuna cu atac nemilos.Foarte folositor.Recomand 6/6
Blestemul focului Genereaza damage overtime.Din pacate nu ai suficiente puncte decat sa il faci 3/7
Atac nemilos Se poate casta doar daca nu ai dat miss cu proiectil inflacarat.Nu consuma mana. Damageul insumat cu cel al Proiectilului inflacarat este mai mare decat cel al Blestemului(damage initial +cel overtime)De aceea eu recomand 5/5
Sfera de foc Eu personal nu am gasit utilitatea acestui skill. 1/6
Stalp de lava Cel mai puternic skill folosit de catre mag. Damage mare, cooldown mic.5/5 cat mai repede posibil.
Razbunarea lui Pauldron Cel mai mare damage din tot jocul.Cu arma +18 si buf de popa doar(fara ale mele)am dat si 7000 dmg pe warior.Din pacate, timpul de cast exagerat de mare, o face inutila. 0/5
Catuse din flacari Un skill foarte util, ce da slow la 1 singur oponent. Avantajul este ca pe langa slow, da si micsorarea vitezei de cast. Poate fi castat din miscare, dar trebuie sa ai o tinta selectata. 3/3
Flacarile iadului Unul dintre cele mai importante skilluri ale magicianului.Da fear pentru toate persoanele aflate in vecinatate.Trebuie sa ai o tinta selectata. Poate fi castat din miscare. 3/3
Rachete de foc Al doilea atac ca putere dintre cele folosite.Inca un avantaj al acestui atac este ca poate scoate arcasii din clona. 4/4
Flacara de fisiune Scade apararea magica a opunentului. Eu nu il folosesc. 0/7
Flacara slabirii Micsoreaza apararea magica.0/5
Flacara absorbanta Scade armura pe magic. 0/5
GHEATA
Aici toate skillurile sunt AoE(Area of Effect)-au efect asupra mai multor tinte. Unele sunt producatoare de damage, care sunt impartite in 2 tipuri. cele care au un singur atac si cele care au atacuri consecutive, altele sunt stunuri si mai avem si slowuri.
Furtuna de gheata Un skill considerat util pana la lvl 80, deoarece te ajuta in PvM.La lvl 80 trebuiesc scoase puncte din el, deaorece devine inutil 2/5
Vartej de vant Un skill util da slow la persoanele din jur.Nu este cecesara selectarea prealabila a nici unei tinte.3/3
Aura ghetii Al doilea AoE ca importanta, cu damage aproape la fel ca si primul.Cooldownul este mai mic decat timpul efectiv, ceea ce inseamna ca acest AoE poate fi activat mereu. Dureaza 12 secunde.Cauzeaza damage tintelor din vecinatate.Nu trebuie sa fie selectata nici o tinta pentru a fi castat.5/5
Otrava de gheata Un foarte bu stun de grup.Nu necesita selectarea tintei.3/3
Aer inghetat. Un AoE ce poate fi util in PvM pana la lvl 80.Cauzeaza un singur rand de damage.La lvl 80 trebuie scos.0/4
Ploaie de gheata Principalul AoE. Extrem de eficient.Trebuie facut maxim cat mai repede.4/4
FULGER
Aici sunt dispuse buffurile magicianului. Buffurile maresc diferite valori ale armurii atacului etc.
Bariera de mana Aceste este un buff de armura.Creste apararea.ATENTIE! Creste doar apararea fizica! 6/6
Concentratie Bufful de mana regen.Din lipsa de puncte de abilitate eu il am doar 1/3
Concentrare Creste valoarea maxima a concentrarii.Aceasta ajuta la marirea sansei ca magia ta sa nu fie intrerupta.3/3
Calcule rapide Bufflul de critical.Eu il gasesc extrem de util.3/3
Trasformarea vietii Trasforma jumatate din pct tare de viata in mana.Complet inutil. 1/5
Magia fulgerului Un buff esential, ce micsoreaza cooldownul vrajilor. 3/3
Puterea lui Pauldron Mareste atacul. 5/5
Calm interior Creste sansa de critic magic.6/6
Sporirea manei Creste valoarea maxima a manei.Foarte util. 4/4
[b][i]Teleportare fortata Un skill util in PvP 1 vs 1 contra Razboinic.Teleporteaza tinta selectata departe de tine. 1/1
Teleportare Te teleporteaza in directia in care privesti. Util cand vrei sa scapi dintr-un AoE, spre exemplu. 1/1
Ajutorul lui Pauldron Reseteaza cooldownul magiilor.Din lipsa de puncte il facem 1/3
Cam astea sunt toate skillurile magicianului.
O sa incerc sa prezint(din punctul meu de vedere)diferite strategii de lupta.
PvM(Player vs Mob)
Adunati monstrii si va folositi in mare parte de skillurile din sectiunea Gheata. Dati Otrava de gheata dupa care AoE(Aura ghetii si Ploaie de gheata). Cand se termina efectul Otravii ghetii dati Flacarile iadului si Vartej captivant.Si tot asa
PvP(Player vs Player)
Vom discuta in cazul 1 vs 1 cu diferite clase oponente.
Mag vs Mag
Aici este simplu.Incepeti cu Aoe si cand a inceput duelul dati Flacarile iadului. Dupa care Otrava de gheata, Aoe stalp de lava Flacarile iadului..si tot asa.Cine da mis, de obicei pierde
Mag vs Preot
E destul de simplu.Aoe flacari stalp, gheata, aoe stalp...si tot asa.In mod normal un preot nu are sanse in fata magului.Atentie numai sa il tineti tot timpul stunat, deoarece daca nu..isi da heal si trebuie sa o luati de la capat.
Mag vs Razboinic
Depinde de cum incepe razboinicul.Oricum...dati turele inainte si cand incepe duelul dati flacari. Dupa care. ca de obicei.
Mag vs Evocator
Aici trebuie sa aveti grija sa stunati si petul si evocatorul. Dupa ce ati facut asta..omorati petul, apoi totul este simplu.
Mag vs Arcas
Aici...e o problema pentru noi.In mod normal.un arcas bate un mag.Singura noastra sansa este ca atunci cand arcasul da orbire noi sa reusim sa dam fear, Daca nu...sumtem terminati.Dar..si daca reusim sa dam fear trebuie sa ne rugam ca fearul sa ii aduca alaturi de noi pentru a=i putea ingheta rapid.Un arcas poate fi scos din clona cu rachetele de foc.
Mag vs Somnambul
Nici aici magul nu prea are nici o sansa.Trebuie sa aveti continuu turelele date si...acum depinde de inspiratie...sa dati un fear/gheata atunci cand somnambulul iese din invizibilitate.Somnambulul poate fi impiedicat sa intre in invizibilitate prin blestemul focului.
Tot ce am postat aici reprezinta o parere proprie(cu siguranta exista si persoane care nu sunt de acord cu mine)asa ca va rog sa imi respectati munca si sa nu poluam topicul inutil. Daca aveti pareri diferite...le putem dezbate intr-un topic separat.
Sursa: 4Story Romania Forum
4.Arcasul probabil este una dintre cele mai usoare clase de jucat. Ca si arcas singurul lucru care conteaza este sa iti asezi tinta cu burta la soare inainte sa te atinga. Indiferent ca esti in PVE sau PVP, vei vrea sa stai departe de orice sursa de "pagube" (la care eu le voi spune de acum inainte "damage").
Inainte sa incepem, precizez ca inca nu sunt obisnuit cu denumirile in limba romana, si personal mi se pare foarte interesant si ciudat sa vad un client de mmo tradus in limba romana.
Ca si nota personala, acest ghid nu trebuie respectat intocmai, daca nu vrei. Acest ghid este facut din experienta mai multor jucatori, cat si din experienta personala.
Alegerea rasei este un factor determinant. Fiecare rasa are afinitate diferita fata de arcas:
Persoana (Person) : este alegerea perfecta pentru a fi arcas, avand in vedere agilitatea mare care o prezinta aceasta rasa. La level mare datorita agilitati foarte mari arcasul ajunge rar sa ia damage de la loviturile fizice. Aceeasi agilitate face ca rata de a rata tinta sa fie foarte mica. Ca si arcas din aceasta rasa nu prea vei avea ocazia sa vezi dai "miss" pe tinta decat foarte rar.
Feline(Feline) : Fata de personae (human) aceasta rasa are cu ceva mai mutla viata. Acest lucru poate ajuta in PVP contra claselor care fac damage magic. Fata de rasa umana, agilitatea mai putin poate fi resimtita atat in faptul ca vei lua mai mult damage de la loviturile fizice, cat si faptul ca vei da miss cu ceva mai mult decat un Human. Avand in vedere cele mentionate, clasez aceasta rasa ca fiind o optiune mai putin inspirata.
Zâna (Fairy) : probabil cea mai proasta alegere. Totusi daca iti place cum arata caracterul poti sa incerci sa vezi cum e. Le lipste damage, vita si agilitatea. Exact ce are nevoie arcasul.
Accesorii
Pentru arcas treaba sta foarte simplu in materie de accesorii. Atributele de pe accesorii in ordinea importantei sunt: Aptitudine > Constitutie > Viata. Orice altceva pentru arcas nu prea conteaza. Este important de retinut ca intre Aptitudine si Constitutie, vei alege Aptitudine. Constitutia o pastrezi pentru timpuri grele, de exemplu cand mergi la razboi si batalia se da in masa.
Idealul este ca sa poti avea cel putin Aptitudinea si Constituia pe aceeasi piesa.
Arme
Avand in vedere ca fiecare are stilul lui de joc, aici voi face propriile completari. Practic in tot ceea ce urmeaza se reflecta stiulu meu de joc. Arma pe care o aleg este xbow (arbaleta) avand in vedere stilul meu de atac care se bazeaza pe aptitudine > atac normal > aptitudine >... (cel putin in PVE); Si in PVP prefer acel damage in plus sacrificand viteza de atac a armei. Totusi din spusele celor mari, damage-ul arcului si a arbaletei este aproximativ acelasi in PVP (desi arbaleta il are mai mare!). In PVP totusi de multe ori este preferat arcul pentru ca ofera castarea aptitudinilor cu putin mai repede decat la arbaleta. Diferenta de viteza poate conta in special in bataliile dintre arcas si arcas, unde acel foarte putin mai repede am reusit sa il orbesc face din infrangere o victorie.
Aptitudini cum ar fi Sageata haotica, Ploaie de sageti si Fulger sunt incantate mai repede folosind arcul. In functie de stilul de joc a fiecarui jucator, practic poate sa aleaga oricare arma. Stilul meu este rusesc asa ca eu pentru mine aleg arbaleta pentru moment. Asta nu inseamna ca mai tarziu nu ma razgandesc si nu voi trece pe arc. In materie de DPS (Damage Pe Secunda aka Damage Per Second) si arcu si arbaleta sunt aproximativ egale, avand in vedrere ca arcul compenseaza in timp.
Fiind arcas, trebuie sa lasi sabia pe locul 2. Arcasul va folosi sabie de o mana impreuna cu pumna, atat pentru viteza de reactie cat si pentru ca impreuna cele 2 arme intrec damage-ul de la arma de 2 maini. Nemaipunand la socoteala faptul ca poti pune atribute pe 2 arme si nu pe una. Sabia si pumnalul este ultimul lucru de care trebuie un arcas sa isi bata capul.
Armura
Ca si arcas poti folosi 2 seturi de armura, desi dupa parerea mea exista un singur set de armura pentru arcas. Armura de piele. Alegerea armurii de piele dupa parerea mea este logica, pentru ca ea confera o aparare magica mai mare si o aparare fizica mai mica. Desi mai apararea magica la aceasta armura, in continuare vei avea probleme cu magi. Apararea fizica poate fi ignorata, avand in vedere faptul ca de cele mai multe ori in PVE mosntrii dau miss pe tine, iar in PVP vei fi surprins cat de usor pot rata aptitudinile claselor cu damage fizic pe tine. Aceasta alegere la fel ca si arma reprezinta o alegere personala. Mai bine stiu ca rezint inca 1 lovitura de la magi, mai ales in pvp chiar conteaza. Mai ales cand batalia este impotriva unui mag sau preot care stie juca bine.
Sursa:4Story Romania Forum
5.Somnambulul, clasa destul de grea, creste extrem de greu. Foarte pretentios la iteme: bijuterii, arma, etc. Este numit regele duelului, capabil sa bata orice clasa in duel. Foarte rapid, are cel mai mare critic din acest joc (daca are itemele necesare). Niciodata sa nu alegeti somnambulul doar daca sunteti o persoana rezistenta, care are timp necesar si are posibilitatea de a cumpara multe pietre.
Cresterea 1-50 - Este adevarat cand se spune ca somnambulul este cea mai proasta clasa in capitolul PVM, dar cu putina strategie si un biram bun situatia se schimba in proportie de 50%. Sunt 5 Skiluri elementare ale somnambulului care sunt pentru PVM. Skilurile elementare sunt: Raspandirea otravei; Lama otravita; Oroare intunecata; Atac furtunos; Graba silentioasa.
1.Raspandirea otravei - Skilul care daca este activat va lua dmg consecutiv la toti din jurul tau pe o raza de 20 metri. Este extrem de bun acest skill si PVP si PVM. La un biram +18 va lua undeva la 150 dmg (la nivel 30) ~~300 (la nivel 70) MENTIONEZ CA VALORILE NU SUNT EXACTE. DAUNELE DEPIND SI TE CRITICUL CARE IL AI! Acest skill trebuie facut 5/5 deoarece este extrem de util. La inceput va face un dmg mediocru, 30-50 dar cu o arma buna situatia se va schimba.
2.Lama otravita - Este skilul frate al raspandiri dar aici situatia este putin mai complicata. Odata pus acest skill pe o victima, victima si toate persoanele din jurul ei vor fi otravite. Toate persoanele care sunt in jurul victimei infectate vor suferi un dmg consecutiv la fel ca raspandirea otravei. Foarte util in pvp si in pvm. Dmg este putin mai mare decat in cazul raspandiri otravei. Skilul trebuie facut la master pentru un dmg mare si o durata mai mare.
3. Oroare intunecata - Este la fel ca si Flacarile Iadului, doar ca aici trebuie sa fi aproape de adversari. Odata activat toti dusmani tai o vor lua in deriva, si nu vor putea sa faca absolut nimic timp de 5 secunde (1/3) -7 secunde (2/3). Este un skill care este mai util in pvm decat in pvp. In pvp activat, dusmanul tau o va lua in deriva i-ar tu va trebui sa il prinzi.
4.Atac furtunos - Este skilul care este nefolosit, nici un somnambul de pe RO nu are acest skill. In principiu toti somnambuli de pe servarul RO nu prea au tactica necesara, dar totusi skilul este destul de pretentios cere 2 puncte (8 puncte in total pentru 4/4). Skilul acesta ar trebui folosit doar daca nu ai o arma buna si vrei sa compensezi lipsa daunelor de la cele doua tipuri de otrava.
5.Graba silentioasa - Iti mareste viteza pentru un timp prestabilit. Pentru o perioada de 20 secunde (nu mai stiu valorea exacta) vei fi cu 30% mai rapid decat celalate persoane din jur. Este o metoda excelenta pentru a aduna monstri din documente sau sigilii.
Pana la nivel 50 cresterea va fi relativ usoara dar dupa nivelul 50, va fi necesar ca sa ocolesti sigiliile si sa mergi in document. Nu recomand crearea unui somnambul doar daca sunteti dispus/a sa investi o suma de bani in acest joc. Un biram +18 este destul de bun pentru un somnambul. Decat sa aveti o arma +18 fara optiuni, mai bine utilizati un biram +16 care are optiuni. Daca nu doriti sa vedeti extrem de multe miss-uri atunci recomand optiuni bune pe biram (30-10-10; acestea fiind valorile minime pentru niste optiuni salvatoare). Dupa nivel 50 va fi destul de greu sa cresteti daca nu aveti iteme sau strategie. Daca la arcas este relativ usor sa cresteti cu iteme dungeon la somnambul situatia se schima radical deoarece somnambulul trebuie sa ia contact corp-corp cu victima. Un set +18, +17+, +16 si un biram +18 este foarte bun la crescut pana la nivel 80. Daca totusi veti primi un dmg mare putiti utiliza Potiunile de aparare fizica(puternice).
NOTA: DACA DORITI UN SOMNAMBUL TREBUIE SA VA SPUN CA ARE CEA MAI MICA APARARE DINTRE CELALALTE CLASE. UN SOMNAMBUL ARE APARAREA EXTREM DE MICA, DMG COMPENSEAZA!
Asezarea skilurilor - Somnambulul PVP; Somnambulul PVM
Asezarea este simpla, in principal de la sectiunea somnambul sau "asasinari rapide" trebuie facute toate cele 4 skiluri master. Restul le-am pus sus in acele linkuri.
Tactici PVP - 1.Preot vs Somnambul - Relativ usor pentru un somnambul 1.Invizibilitate-2.Atac surpriza-3.Rezultat Surpriza-4.Lama groaznica. Daca ceva da miss, invizibil din nou si repetati procedura 5. Dispersia nisipului-6. Orice atac doriti dumneavoastra si cand are putina viata UITAREA LIMBI si il executati. Este relativ usor;
2.Magician vs Somnambul - Strategie identica, in afara de cateva excepti. Va voi invata cum sa controlati fear-ul (click pe cursor+click dreapta si mergeti unde vrei voi) iar daca primiti stun, urgent evadare si dispersie;
3. Evocator vs Somnambul - Omorati urgent animalul, prin otrava. Blestemati evocatorul prin cele 2 otravuri, dati urgent oroare, omorati animalul si dupa aia este usor;
4. Evocator vs Somnambul - Strategie este grea deoarece in timpul duelului veti fi urmarit de reflecturi. La arcas nu ma pot anunta deoarece aici lucrurile sunt mult mai complicate, aici fiecare are stilul lui, dar sunt unele skiluri care niciodata nu isi primesc reflect. In principal nici o strategie de mai sus nu functioneaza deoarece toate isi vor primi reflect;
5.Somnambul vs Somnambul - Nu exista strategie, aici daca stii juca atunci va fi relativ usor. Cel care da primul stun de obicei castiga;
6.Razboinic vs Somnambul - 1.Invizibil 2.Atac surpriza 3.Rezultat surpriza 4.Lama groaznica. 5. Lovitri normale 6. Dispersia Nisipului 7. Lovitura cu piciorul 8.Activarea celor 2 tipuri de otrava si Adaptare la mediul inconjurator. Este esential sa prinzi tu primul stun. Daca il prindeti reciproc URGENT EVADARE si dispersie si tactica de mai sus.
Sursa: 4Story Romania Forum
6.Razboinicul e o clasa la lupta corp la corp asemeni somnambulului. Este o clasa de temut care provoaca cele mai mari pagube fizice este un adversar greu de invins pentru un preot.
Exista 2 clase separate pe razboinic sa zicem
Razboinicul pe Arma (Berzerk) produce pagube mari, damageul fizic este crescut cu 4%, foloseste arme de 2 maini
Razboinicul pe Scut (Tanker) produce pagube mici, defenziva magica si fizica creste cu 20% + bonus de aparare al scutului, rezistenta creste cu 35%, foloseste sabie de o mana si scut
Razboinicul Berzerk creste usor pe langa Tanker care creste foarte greu din cauza ca nu are niciun skill cu dmg repetat.
Berzerkul este o cale de PvP rapida, pe cand un Tanker rezista foarte mai ales mult daca are nivelul armurilor si scutului apropiat de nivelul armei al inamicului. Daca inamicul are un nivel mai mic al armei lupta e ca si castigata.
Daca vreti sa economisiti bani va sugerez Berzerkul e cel mai bun la lvl mic.
RASE:
Felina: Cea mai buna rasa a razboinicului cu puterea si anduranta mari. O felina razboinic e de neoprit
Umanaca alegeti un Tanker va recomand omul deoarece are evitarea si rezistenta mai mare.
Zana: Efectiv cea mai slaba rasa neavand atribute fizice.
SKILLURILE:
Ordinea este simpla. Se face consecutiv urmand cresterea stunurilor blocadei la Tanker si distrugator de arma/armura. Sa nu uitam de buffuri. Restul va descurcari voi.
O abilitate extrem de folositoare este "Vointa de Fier" situata la categoria aparare.
Ea va poate elibera de orice efect daunator chiar si de stun si plimbare la magician doar daca o dati in acelasi timp cu lovitura inamicului este foarte eficienta pentru rapunerea unui somnambul, unui magician si nici nu mai trebuie mentionat unui arcas( eliberare din fulger).
Daca sunteti Berzerk nu va irositi punctele la aparare, valabil si pentru Tanker. Alegetiva bine tehnica si skillurile.
Arme:
Exista 6 tipuri de arme la Razboinic:
Topor: Arma pentru Berserk a razboinicului cu pagube mari si atac incet.
Sabie lunga: Arma pentru Berzerk de razboinic si arcas cu pagube medii si viteza de atac medie.
Sabie de o mana: Arma pentru Tanker cu pagube mici si atac foarte rapid care se poarta cu scut la razboinic si sabie scurta la somnambul/arcas.
Arbaleta: Arma de distanta pentru razboinic/somnambul/arcas, pagube medii viteza de atac medie.
Arc: Arma de distanta pentru razboinic/somnambul/arcas, cu pagube mici si atac foarte rapid.
Scut: Arma secundara care ofera aparare fizica si magica.
Tehnici PvP pentru toate clasele:
[Arcas] Destul de usor de batut. Evitati tureta (AoE) si aruncati toporul. Va eliberati de fulger cu "Vointa de fier" folositi slowul "Fier" apoi dai "Persverenta" in caz ca are Binecuvantarea Vantului. Si il rupeti cu ce aveti.
[Somnambul Un somnambul nu reprezinta o amenintare serioasa iar sansele de pierdere sau cashtig sunt egale. Un Tanker poate da "Blocada" si astfel lupta este déjà castigate.
[Magicianul] Un adversar serios dar exista totusi o metoda. Folositi "Vointa de fier" la inceputul duelului si eliberativa de plimbare{flacarile iadului} urmeaza un topor aruncat in cap si cashtigati)
[Preotul] Preotii buni atat pe dmg cat si pe support sunt greu de invins. Cand preotii formeaza bula stati langa ei si apasati Tab+tasta cu stun de multe ori sa ii prindeti. Evitati turetele (AoE).
[Evocatorul] Va urez noroc in aceasta incercare grea) omorati monstrul mai intai daca puteti.
[Razboinic] Un duel inceput de la distanta e simplu, marea majoritate vor da pe topor aruncat in disperare dar cand departeaza mana in spate sa arunce folositi "Vointa de fier" aruncati voi toporul si inecatil in stunuri.
PVM:
Pt PVM folositi Berzerkul deoarece are "Plansul luptei"
TIPURI DE ARMURI:
Armura placata, cu cea mai mare aparare fizica din joc.
Armura de zale, cu aparare fizica putin mai mica decat armura plcata dar apararea magica mai buna. Posibila purtarea si la arcasi.
Bijuterii:
Razboinicul necesita in principal putere si anduranta
Puterea este in principal atributul razboinicului. Mai intai facetiva bijuterii cu putere 6-8 iar apoi anduranta(viata) daca aveti posibilitati financiare.
Un razboinic care primeste 6-8 putere de la 4-5 bijuterii primeste in jur de 70-90 pagube
Razboinicul are nevoie si de mana sau atribute magice (spirit, intelepciune[fara inteligenta]) dar asta e optional daca vreti o rezistenta mai buna la atacurile magice. Mana foloseste uneori in luptele mai lungi.
Sursa: 4Story Romania Forum
Sper ca ai inteles ♥
kresusbrack întreabă: