Cand pornesti vsync-ul iti sincronizeaza fps-urile cu rata de refresh a monitorului, adica daca ai monitor cu refresh rate de 60hz o sa ti se blocheze fps-urile la 60, cu vsync dezactivat iti da cate fps-uri duce placa video dar nu sunt constante, cresc sau scad si de aici ai acel drop. Posibil sa ai un mic bottleneck daca ai lag cu vsync dezactivat.
Multumesc pentru raspuns! prin bottleneck la ce te referi? exista vreo rezolvare?
Daca placa video este mai performanta si procesorul mai slabut (sau invers), exista o anumita intarziere intre procesarea datelor si de aici acel bottleneck.
De exemplu daca ai sa zicem Intel core2duo de 2.66 si GTX1080, placa video o sa fie limitata de procesor si o sa ai performante mai slabe in gaming fata de un i5 skylake si un gtx1080.
Placa video este Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6 GB DDR5 si Procesorul este un Intel Skylake i5 6500 3, 2 GHZ
Poate in situatia asta fi vorba de un "bottleneck"?
Nu ar trebui sa ai probleme, verifica sa ai ultima versiune de driver la placa video si descarca si geforce experiente sa iti optimizeze jocurile.
Ok tocmai am instalat geforce experience si mi-am creat cont. Vad ca atunci deschid si dau pe Witcher la Details imi scrie : using optimal setings si mi le-a trecut pe toate la ultra.
Nu. Nu e "Visual Synchronize", e vertical synchronization. Raspunsul caruia i-ai dat funda e gresit.
Vsync repara screen tearing. Atunci cand jumatatea de sus a ecranului nu e sincronizata cu cea de jos si e cu un cadru inaine. Daca ii dai enable o sa simti niste imput lag fiindca vsync-ul optimizeaza lucrurile in asa fel incat sa ramai cu un cadru in urma pentru a nu mai avea "ruptura" aia pe mijlocul ecranului.
Salut! Eu nu ma prea pricep la chestiile astea, de asta am zis sa intreb pe cineva care se pricepe. Problema mea, nu stiu daca ai citit ce am scris mai sus, este ca : in momentul in care activez vsync-ul jocul este constant la 60 fps, in unele zone din oras scazand(insa am inteles ca am nevoie de un patch pentru asta pentru ca si altora ce au configuratii mai bune decat a mea li se intampla la fel exact in aceleasi locuri, deci, probabil e ceva ce tine de otpimizarea jocului - vorbesc de Witcher 3). Cum spuneam, jocul cu acel vsync activat sta in 60 fps. Ceea ce nu inteleg este de ce atunci cand il dezactivez, cu toate ca fps-urile cresc intre 80-110, jocul ruleaza mai prost. Si asta nu e numai la witcher, ci si la Gta 5, spre exemplu, sau chiar si la World of Warcraft.
Cum spuneam, nu ma pricep, insa am dedus eu cumva ca frecventa moonitorului, sau cum s-o numi este de 60 de Hz si ca acel vsync sincronizeaza cumva fps-urile in functie de acea frecventa. Nu stiu daca are sau nu legatura, s-at putea sa fiu total pe langa subiect, insa nici nu ma prea intereseaza asta. Ce nu inteleg este de ce daca dezactivez vsync-ul totul merge prost si ce s-at putea face?
Am actualizat driver-ul placii video la ultima versiune.
Mersi!