| Anonimul151 a întrebat:

Am început liceul, de data asta la învățământ liceeal. Însă, am început din păcate cu stângul din cauza anumitor profesori...

- Sunt anumiți profesori care urlă, doar la cei noi veniți în clasa respectivă
- Ne ignoră
- Ne insultă
- Zic că de ce am mers la liceu
- Că nu ne vom descurca
- Că nu trebuia să merg la liceu
- Că nu trebuia să continuăm
- Că nu trebuia să ne aflăm acum în clasa respectivă
- Că suntem aerieni ( probabil a vrut să ne jignească în alt mod ).
- A urlat și când trebuia să ne prezentăm ( încă de la prima oră )
- Nici cum stăm în banca nu îi convine
- Face glume despre cancer și zice că noi putem să nu râdem
- Ca nu are timp de noi
- Nu are timp să recapituleze
- Că trebuie să reluam materia din a 9 a.

Îmi asum că e greu, am știut și știu ca va fi. Dar nu e în regulă să se comporte un profesor așa cu niște elevi noi. Doar pentru că a făcut cu ceilalți și anii trecuți... Pe noi sa ne ignore de parca suntem invizibili. Plus că nu înțeleg de ce se fac glume cu cancerul. Unde nu e un subiect amuzant...

Mi se pare că fac discriminare, abuz, abuz în serviciu sau habar n am. Însă aș vrea baza legală care specifică chestiile ce m ar putea ajuta ...Pentru că nu știu ce aș putea face dacă continuă.

Unul dintre profesorii respectivi are peste 60 ani. Însă indiferent de vârstă nu e ok să te comporți așa.

Plus că au o gândire efectiv idioată. Pentru că unul dintre ei a zis ca e o rușine să lucrezi la lidl, kaufland etc.

Altul a întrebat cine vrea să meargă la facultate. Toți au ridicat mâna mai puțin noi, cei noi veniți.

Eu nu ma gândesc la facultate. Însă, a râs. Însă doar de noi. E normal să râdă?

Alți profesori ne au făcut o primire foarte ok. Ne au urat bun venit, succes și că se bucură că am continuat liceul.

Menționez faptul că suntem clasa a 11 a. Deci mai e mult timp până în 2026 la bac. Deci ar mai avea timp și pentru noi. Dar, din păcate acești profesori ar vrea să ne facă să renunțăm. Să ne demoralizeze.

Ce aș putea face? Este sau nu abuz, abuz în serviciu etc?

6 răspunsuri:
| Liviu a răspuns:

Nu, nu ai nici o problema.
Se va schimba ceva? nu, nu se va schmba
Bully exista de mai multe tipuri fizic/psihic
De la mai multi oameni.
Indiferent de varsta bully tot vom primi sub o forma sau alta.

| Anonimul151 explică (pentru Liviu):

Ok, dar nu e ok ca niște profesori să se comporte așa cu niște elevi noi veniți într o clasă...

Știu ca nu se va schimba nimic. Și din contră, va fi din ce în ce mai rău.

Am avut o grămadă de profesori începând cu gimnaziul. Și pana când am terminat învățământul profesional. Dar toți profesorii au fost ok, si chiar dacă unii au fost cum au fost nu s au comportat așa.

Dar la invațamant liceeal nu știu... De ce se comportă așa...

Și cum adică nu am nici o problemă? Vrei să zici că e normal cum se comportă acești profesori?

| Liviu a răspuns (pentru Anonimul151):

Nu, nu e normal, dar in ziua de azi toti isi fac treaba in scarba, hai nu toti,dar mare parte din oameni cam asta fac. Isi aleg vocatia in functie de remuneratie (salar). Problema in ziua de azi,lucrand cu oameni e ca fiecare om are propriile frustrari,si le varsa,ghici pe cine? pe cineva inferior,aici discutam mai mult,ca functie,in erarhie,ori inferior ca varsta, maturitate. Subiectu poate fi dezbatut mult mai amplu, dar mai pe scurt, in tara lu' papura voda, numai cand vine televiziunea se mai face ceva, in rest... laughing cam nimic

| LisaJulie a răspuns:

Asa sunt multi profesori acum si din punctul meu de vedere multi nici nu au ce cauta in invatamant, au intrat pe pile, nu stiu sa predea si au mari lacune de comportament, sfatul meu este sa incerci sa inveti cat de cat la materiile lor ca sa ii faci sa aiba o parere buna despre tine si astfel eu cred ca va fi mai bine

| Anonimul151 explică (pentru LisaJulie):

Din păcate da... Însă spre exemplu cel care are peste 60 ani și se comportă așa din punctul meu de vedere nu ar trebui să se mai afle în sistemul de învățământ ci să meargă în pensie... Am mai avut profesori chiar și peste 65 ani. Dar a fost extrem de detreabă, chiar dacă a fost sever. Acel profesor ne a încurajat sa mergem mai departe la liceu. Cu el am făcut în a 9 a, dar pe parcurs am mai avut profesori și sub această vârstă. Care la fel ne au încurajat sa mergem mai departe.

Însă doar aici la invatamant liceeal pățim așa cei care am continuat. Cu profesori de genul ala, care zic ce am menționat.

În orice caz, da o să învăț pe cât se poate și o să vadă că nu sunt un elev problemă sau mai știu eu ce. Însă, nu o să renunț pentru acei profesori indiferent de ce va fi. Îmi asum alegerea făcută, și îmi asum că va fi greu. Dar voi învăța cum voi putea.


Un profesor care e foarte de treabă, ne a zis că nu vrea să audă că ne transferăm. El vrea sa ne vadă că terminam a 12 a în clasa asta. Deci poate că știe cât de răi sunt acei profesori și poate de aceea ne a încurajat.

Chestia e că la română și matematică ar trebui sa ne înțeleagă și pe noi, ca am fost la învățământ profesional. Și să ne explice si nouă câte ceva că așa e normal... Dar din păcate învățământul, și unii profesori sunt praf. Și n au ce cauta acolo.

| led01 a răspuns:

Filmat si direct la politie dus, poate are noroc sa ajunga si la Andreea Esca la stirile nopțiiwinking