Posibil sa poti beneficia de un ajutor social. Si vei avea la scoala o bursa in care legal, orice student cu venituri de sub 350 de lei lunar o ia.
Tu intrebi chestii de astea pe net? Cel putin cauta un site unde raspunde un avocat, cred ca sunt, asa cum sunt siteuri medicale unde raspunde la intrebari un medic.Este cel mai bine sa consulti un avocat, prima consultatie este gratis, sau nu stiu exact pe cine sa intrebi, dara un avocat stie legi, indiferent care este domeniu lui.Imi pare rau de mama ta
Trebuie sa te duci la primaria din localitatea ta si sa vorbesti cu cine se ocupa de ajutoare sociale, eventual si cu primarul.
Tatal tau ar trebui sa faca asta.
Iti poate da indemnizatie pentru cresterea copilului, ajutor pentru rechizite etc.
Pana la varsta de 16 ani, tu esti acela care poti beneficia de o pensie de urmas dupa decesul mamei, indiferent motivul decesului! In cazul in care iti vei continua studiile in orice forma de invatamant(liceu, scoala profesionala, facultate), dupa implinirea varstei de 16 ani vei primi aceasta pensie pana la varsta de maxim 26 de ani.
Asadar, du-te la Casa de Pensii din judetul tau si cere formularul de cerere pentru pensie de urmas si lista documentelor care trebuiesc depuse in vederea acordarii acestei pensii.
De asemenea, in functie de venitul familiei, Primaria va poate acorda o forma de sprijin sub numele de : "ajutor social","alocatie pentru sustinerea familiei","ajutor de incalzire ". Vezi, in link, detalii despre aceste forme de sprijin:http://www.asistentasociala.info/alocatie.html
Din pacate nu poti beneficia de pensia de urmas, avand in vedere ca mama ta nu indeplinea conditia de varsta si stagiu de cotizare pentru pensie, respectiv sa fi avut cel putin varsta de 60 de ani si 8 luni si cel putin 15 ani de cotizare.
Conform Legii nr.263/2010, privind pensiile publice, citez: