Bravo, Psiho...Merita sa dezvoltam acest subiect care este luat in ras de catre unii soferi dar si de unii pietoni...
Prea des, siguranta rutiera este tratata drept o chestiune de transport, nu o chestiune de sanatate publica, iar traumele din traficul rutier sunt numite "accidente", desi majoritatea ar putea fi prevenite. Drept rezultat, multe tari depun mult prea putin efort pentru a intelege si preveni traumele din traficul rutier decat depun pentru a intelege si preveni boli care produc
mai putin rau.
In fiecare zi 140.000 de persoane sunt traumatizate pe drumurile lumii. Mai mult de 3.000 mor si 15.000 sunt disabilitati pe viata. Fiecare dintre acele persoane are o retea formata din familie, prieteni, vecini, colegi de munca sau de clasa care sunt si ei afectati, emotional sau in alt fel. Familiile se lupta cu saracia cand pierd un "castigator de paine" sau au cheltuiala suplimentara de a ingriji membri de familie disabilitati.
La data de 17 august 1896, Bridget Driscoll, mama a doi copii in varsta de 44 de ani, a devenit prima persoana ucisa vreodata de un vehicul cu motor. Ea si fiica ei adolescenta erau in drum spre un spectacol de dans la Palatul de Cristal in Londra. A fost lovita de o masina in timp ce traversa domeniile palatului. Martorii au spus ca masina mergea "cu viteza enorma". Posibil sa fi mers cu 8 mile/h (12, 8 km/h), desi nu trebuia sa mearga cu mai mult de 4 mile/h
(6, 4 km/h). Conducea un tanar, oferind calatorii gratuite pentru a demonstra noua inventie si, dupa spusele unora, incerca sa impresioneze o tanara pasagera. La ancheta, procurorul a spus: "aceasta nu trebuie sa se mai intample niciodata."
Factori de risc care influenteaza implicarea intr-un accident
· Viteza nepotrivita si excesiva
· Prezenta alcoolului si a altor droguri
· Oboseala
· A fi tanar si barbat
· A fi un uilizator de drum vulnerabil intr-o zona urbana sau rezidentiala
· Mersul pe intuneric
· Intretinere slaba a vehiculului
· Design-ul drumului, asezare si defecte de intretinere
· Vizibilitate necorespunzatoare datorita conditiilor meteorologice.
. Vedere slaba.
Factori de risc care influenteaza severiatea accidentului
· caracteristici individuale cum ar fi varsta care influenteaza abilitatea unei persoane de a tolera un accident
· viteza nepotrivia si excesiva
· neutilizarea centurilor de siguranta si centurilor pentru copii de catre utilizatorii vehiculului
· neutilizarea castilor de protectie de catre utilizatorii vehiculelor cu doua roti
· obiecte fixe pe marginea drumului cum ar fi stalpi de beton
· protectie insuficienta a vehiculului impotriva accidentelor cum ar fi "air bags" pentru ocupanti si fatade moi ale vehicolului pentru cei care pot fi loviti de vehicule.
Ce ar trebui facut:
. Sa considere siguranta rutiera o prioritate politica.
· Sa angajeze o agentie principala pentru siguranta rutiera, sa i se dea resurse si sa fie facuta responsabila.
· Sa fixeze tinte corespunzatoare pentru siguranta rutiera si sa se stabileasca planuri nationale de siguranta rutiera.
· Sa dezvolte mecanisme care sa promoveze o abordare multidisciplinara fata de siguranta rutiera.
· Sa sustina dezvoltarea grupurilor de sprijin a sigurantei.
Ce pot sa faca comunitatile, societatea civila si indivizii:
· Sa incurajeze guvernele pentru a face drumurile sigure.
· Sa identifice probleme locale de siguranta.
· Sa ajute la planificarea sistemelor de transport eficient si sigur care au soferi precum si utilizatori de drum vulnerabili ca motociclistii si pietonii.
· Sa incurajeze programe de siguranta pentru copiii de scoala.
· Sa solicite caracteristici de siguranta, de ex. centuri de siguranta in masini, etc.
· Sa incurajeze aplicarea solida a legislatiei si regulamentelor de siguranta rutiera, si sa sustina pedepse puternice si rapide pentru cei care incalca traficul.
· Sa se comporte responsabil prin:
- supunerea la limitele de viteza pe drumuri
- sa nu se conduca niciodata cand este dincolo de limitele legale la alcool
- purtarea intotdeauna a centurii de siguranta, dispozitive corespunzatoare
pentru copii, chiar si la drumuri scurte
- purtarea intotdeauna a castii cand se utilizeaza un vehicol cu doua roti.
Privesc neputincioasa (din pacate) cum mor zilnic foarte multi tineri in weekend. Lor nu le-a explicat nimeni ce-nseamna oboseala la volan, alcoolul, lipsa de experienta si viteza excesiva. Toate acestea si lipsa centurii de siguranta reprezinta raspunsul la intrebarea "DE CE?" unor atatia oameni-in special tineri-pe sosele. Educatia rutiera nu se face in nici un fel (TV, radio), pregatirea in multe scoli de soferi este superficiala, infrastructura este asa cum o stim cu totii si paradoxul este ca ne costa mult mai putin sa prevenim accidentul, decat sa suporatam consecintele.
Ai perfecta dreptate, multi o patesc nevinovati, de asta e necesar sa se circule preventiv dar multi nu inteleg asta, traim in secolul vitezei, dar viata are prioritate.La volan, protejand pe cei din jur ne protejam in aceeasi masura si pe noi, daca toti am intelege acest lucru...
Bravo,Psiho...Merita sa dezvoltam acest subiect care este luat in ras de catre unii soferi dar si de unii pietoni....
Prea des, siguranta rutiera este tratata drept o chestiune de transport, nu o chestiune de sanatate publica, iar traumele din traficul rutier sunt numite "accidente", desi majoritatea ar putea fi prevenite. Drept rezultat, multe tari depun mult prea putin efort pentru a intelege si preveni traumele din traficul rutier decat depun pentru a intelege si preveni boli care produc
mai putin rau.
In fiecare zi 140.000 de persoane sunt traumatizate pe drumurile lumii. Mai mult de 3.000 mor si 15.000 sunt disabilitati pe viata. Fiecare dintre acele persoane are o retea formata din familie, prieteni, vecini, colegi de munca sau de clasa care sunt si ei afectati, emotional sau in alt fel. Familiile se lupta cu saracia cand pierd un "castigator de paine" sau au cheltuiala suplimentara de a ingriji membri de familie disabilitati.
La data de 17 august 1896, Bridget Driscoll, mama a doi copii in varsta de 44 de ani, a devenit prima persoana ucisa vreodata de un vehicul cu motor. Ea si fiica ei adolescenta erau in drum spre un spectacol de dans la Palatul de Cristal in Londra. A fost lovita de o masina in timp ce traversa domeniile palatului. Martorii au spus ca masina mergea "cu viteza enorma". Posibil sa fi mers cu 8 mile/h (12,8 km/h), desi nu trebuia sa mearga cu mai mult de 4 mile/h
(6,4 km/h). Conducea un tanar, oferind calatorii gratuite pentru a demonstra noua inventie si,dupa spusele unora, incerca sa impresioneze o tanara pasagera. La ancheta, procurorul a spus: "aceasta nu trebuie sa se mai intample niciodata."
Factori de risc care influenteaza implicarea intr-un accident
· Viteza nepotrivita si excesiva
· Prezenta alcoolului si a altor droguri
· Oboseala
· A fi tanar si barbat
· A fi un uilizator de drum vulnerabil intr-o zona urbana sau rezidentiala
· Mersul pe intuneric
· Intretinere slaba a vehiculului
· Design-ul drumului, asezare si defecte de intretinere
· Vizibilitate necorespunzatoare datorita conditiilor meteorologice.
. Vedere slaba.
Factori de risc care influenteaza severiatea accidentului
· caracteristici individuale cum ar fi varsta care influenteaza abilitatea unei persoane de a tolera un accident
· viteza nepotrivia si excesiva
· neutilizarea centurilor de siguranta si centurilor pentru copii de catre utilizatorii vehiculului
· neutilizarea castilor de protectie de catre utilizatorii vehiculelor cu doua roti
· obiecte fixe pe marginea drumului cum ar fi stalpi de beton
· protectie insuficienta a vehiculului impotriva accidentelor cum ar fi "air bags" pentru ocupanti si fatade moi ale vehicolului pentru cei care pot fi loviti de vehicule.
Ce ar trebui facut:
. Sa considere siguranta rutiera o prioritate politica.
· Sa angajeze o agentie principala pentru siguranta rutiera, sa i se dea resurse si sa fie facuta responsabila.
· Sa fixeze tinte corespunzatoare pentru siguranta rutiera si sa se stabileasca planuri nationale de siguranta rutiera.
· Sa dezvolte mecanisme care sa promoveze o abordare multidisciplinara fata de siguranta rutiera.
· Sa sustina dezvoltarea grupurilor de sprijin a sigurantei.
Ce pot sa faca comunitatile, societatea civila si indivizii:
· Sa incurajeze guvernele pentru a face drumurile sigure.
· Sa identifice probleme locale de siguranta.
· Sa ajute la planificarea sistemelor de transport eficient si sigur care au soferi precum si utilizatori de drum vulnerabili ca motociclistii si pietonii.
· Sa incurajeze programe de siguranta pentru copiii de scoala.
· Sa solicite caracteristici de siguranta, de ex. centuri de siguranta in masini, etc.
· Sa incurajeze aplicarea solida a legislatiei si regulamentelor de siguranta rutiera, si sa sustina pedepse puternice si rapide pentru cei care incalca traficul.
· Sa se comporte responsabil prin:
- supunerea la limitele de viteza pe drumuri
- sa nu se conduca niciodata cand este dincolo de limitele legale la alcool
- purtarea intotdeauna a centurii de siguranta, dispozitive corespunzatoare
pentru copii, chiar si la drumuri scurte
- purtarea intotdeauna a castii cand se utilizeaza un vehicol cu doua roti.
Privesc neputincioasa (din pacate) cum mor zilnic foarte multi tineri in weekend. Lor nu le-a explicat nimeni ce-nseamna oboseala la volan,alcoolul,lipsa de experienta si viteza excesiva. Toate acestea si lipsa centurii de siguranta reprezinta raspunsul la intrebarea "DE CE?" unor atatia oameni-in special tineri-pe sosele. Educatia rutiera nu se face in nici un fel (TV,radio),pregatirea in multe scoli de soferi este superficiala,infrastructura este asa cum o stim cu totii si paradoxul este ca ne costa mult mai putin sa prevenim accidentul,decat sa suporatam consecintele.
Bravo,Psiho...Merita sa dezvoltam acest subiect care este luat in ras de catre unii soferi dar si de unii pietoni....
Prea des, siguranta rutiera este tratata drept o chestiune de transport, nu o chestiune de sanatate publica, iar traumele din traficul rutier sunt numite "accidente", desi majoritatea ar putea fi prevenite. Drept rezultat, multe tari depun mult prea putin efort pentru a intelege si preveni traumele din traficul rutier decat depun pentru a intelege si preveni boli care produc
mai putin rau.
In fiecare zi 140.000 de persoane sunt traumatizate pe drumurile lumii. Mai mult de 3.000 mor si 15.000 sunt disabilitati pe viata. Fiecare dintre acele persoane are o retea formata din familie, prieteni, vecini, colegi de munca sau de clasa care sunt si ei afectati, emotional sau in alt fel. Familiile se lupta cu saracia cand pierd un "castigator de paine" sau au cheltuiala suplimentara de a ingriji membri de familie disabilitati.
La data de 17 august 1896, Bridget Driscoll, mama a doi copii in varsta de 44 de ani, a devenit prima persoana ucisa vreodata de un vehicul cu motor. Ea si fiica ei adolescenta erau in drum spre un spectacol de dans la Palatul de Cristal in Londra. A fost lovita de o masina in timp ce traversa domeniile palatului. Martorii au spus ca masina mergea "cu viteza enorma". Posibil sa fi mers cu 8 mile/h (12,8 km/h), desi nu trebuia sa mearga cu mai mult de 4 mile/h
(6,4 km/h). Conducea un tanar, oferind calatorii gratuite pentru a demonstra noua inventie si,dupa spusele unora, incerca sa impresioneze o tanara pasagera. La ancheta, procurorul a spus: "aceasta nu trebuie sa se mai intample niciodata."
Factori de risc care influenteaza implicarea intr-un accident
· Viteza nepotrivita si excesiva
· Prezenta alcoolului si a altor droguri
· Oboseala
· A fi tanar si barbat
· A fi un uilizator de drum vulnerabil intr-o zona urbana sau rezidentiala
· Mersul pe intuneric
· Intretinere slaba a vehiculului
· Design-ul drumului, asezare si defecte de intretinere
· Vizibilitate necorespunzatoare datorita conditiilor meteorologice.
. Vedere slaba.
Factori de risc care influenteaza severiatea accidentului
· caracteristici individuale cum ar fi varsta care influenteaza abilitatea unei persoane de a tolera un accident
· viteza nepotrivia si excesiva
· neutilizarea centurilor de siguranta si centurilor pentru copii de catre utilizatorii vehiculului
· neutilizarea castilor de protectie de catre utilizatorii vehiculelor cu doua roti
· obiecte fixe pe marginea drumului cum ar fi stalpi de beton
· protectie insuficienta a vehiculului impotriva accidentelor cum ar fi "air bags" pentru ocupanti si fatade moi ale vehicolului pentru cei care pot fi loviti de vehicule.
Ce ar trebui facut:
. Sa considere siguranta rutiera o prioritate politica.
· Sa angajeze o agentie principala pentru siguranta rutiera, sa i se dea resurse si sa fie facuta responsabila.
· Sa fixeze tinte corespunzatoare pentru siguranta rutiera si sa se stabileasca planuri nationale de siguranta rutiera.
· Sa dezvolte mecanisme care sa promoveze o abordare multidisciplinara fata de siguranta rutiera.
· Sa sustina dezvoltarea grupurilor de sprijin a sigurantei.
Ce pot sa faca comunitatile, societatea civila si indivizii:
· Sa incurajeze guvernele pentru a face drumurile sigure.
· Sa identifice probleme locale de siguranta.
· Sa ajute la planificarea sistemelor de transport eficient si sigur care au soferi precum si utilizatori de drum vulnerabili ca motociclistii si pietonii.
· Sa incurajeze programe de siguranta pentru copiii de scoala.
· Sa solicite caracteristici de siguranta, de ex. centuri de siguranta in masini, etc.
· Sa incurajeze aplicarea solida a legislatiei si regulamentelor de siguranta rutiera, si sa sustina pedepse puternice si rapide pentru cei care incalca traficul.
· Sa se comporte responsabil prin:
- supunerea la limitele de viteza pe drumuri
- sa nu se conduca niciodata cand este dincolo de limitele legale la alcool
- purtarea intotdeauna a centurii de siguranta, dispozitive corespunzatoare
pentru copii, chiar si la drumuri scurte
- purtarea intotdeauna a castii cand se utilizeaza un vehicol cu doua roti.
Privesc neputincioasa (din pacate) cum mor zilnic foarte multi tineri in weekend. Lor nu le-a explicat nimeni ce-nseamna oboseala la volan,alcoolul,lipsa de experienta si viteza excesiva. Toate acestea si lipsa centurii de siguranta reprezinta raspunsul la intrebarea "DE CE?" unor atatia oameni-in special tineri-pe sosele. Educatia rutiera nu se face in nici un fel (TV,radio),pregatirea in multe scoli de soferi este superficiala,infrastructura este asa cum o stim cu totii si paradoxul este ca ne costa mult mai putin sa prevenim accidentul,decat sa suporatam consecintele.
Offf...imi pare rau ca s-a postat de trei ori... dar am probleme cu acest lucru...Am mai raspuns la o intrebare a Ralucai si nu s-a postat... iar acum...scuze!
Mi-a iesit unul in fata chiar la cativa m dintr-o coloana din sens opus angajat in depasire fara sa se asigure. Am oprit la timp, altfel cu el ma lua si pe mine, si pe ceilalti nevinovati din coloana de pe sensul opus. Cred ca ati vazut cum se circula pe soselele din romania, ca nu se mai prea respecta nici marcajele, culorile semafoarelor periferice. De pe zebra la culoarea verde era sa ma agate un autobuz RATC, transport public de persoane Ct. care se astepta sa-i dau prioritate. Sa nu mai spun ce clanxonat sunt pe trotuar de soferii care circula si pe ele pana gasesc un copac umbros la care sa-si parcheze masina, si noi pietonii trebuie sa ocolim pe sosea masinile lasate pe intreg trotuarul fara acel 1m obligatoriu pentru. pietoni. E o nesimtire din partea tuturor in tara asta,... cum n-am vazut niciunde.
In fiecare zi sunt accidente soldata cu morti pe soselele din Romania, dupa parerea mea nu se poate schimba nimic oricat se incearca.
Foarte buna initiativa. Chiar ma intrebam ce as putea face cu cei care conduc neregulamentar. Multumesc pentru pont!
Asta o zici fiindca ai vazut accidentul de pe dn 1 care a blocat si drumul spre otopeni, sau pur si simplu asa. din spirit civic?
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă:
Vlad195 întreabă: