OG nr.5/2011 a fost modificata prin legea de aprobare nr.161/2011, dar nu semnificativ in ce priveste dotarea cu anvelope de iarna. Din interpretarea literala a textelor reiese ca:
-Nu sunt prevazute anvelope all seasons, ci numai anvelope de iarna;
-autoturismul trebuie dotat cu anvelope de iarna pentru toate rotile, nu numai pentru cele de tractiune, deoarece unde s-a prevazut aceasta(pentru cele peste 3, 5 tone) s-a prevazut in mod expres;
-in privinta interpretarii a ceea ce inseamna dotat opinez ca rotile de iarna trebuie sa fie montate pe autoturism, a dota inseamna si a echipa, a utila. Desi exprimarea este ambigua, totusi a interpreta altfel inseamna a lipsi de efect prevederea legala. Numai bine!
Multumesc viorel, insa nu este o interpretare juridica, ci o interpretare a unui ziarist, de altfel destul de prost din moment ce afirma ca "soferii vor fi obligati - intre 1 noiembrie si 1 martie - sa isi echipeze autoturismele cu anvelope de iarna". Nu te obliga nimeni, atat timp cat nu este zapada. In zilele cu zapada poti lua taxiul, iar in rest sa circuli cu anvelope de vara.
Azi am mai auzit una. Cica atelierul unde iti montezi anvelopele trebuie sa iti dea o hartie care atesta ca sunt de iarna (?!?). Trag urmatoarele concluzii:
- legea iti interzice practic sa iti montezi singur anvelopele
- nu ai voie sa circuli cu anvelope montate inainte de intrarea in vigoare a legii, chiar daca sunt de iarna
- daca gasesti un atelier suficient de "tupeist" incat sa iti elibereze o hartie ca anvelopele tale sunt corespunzatoare pentru a circula pe zapada si polei, poti folosi linistit anvelopele de vara.
Ma intreb oare cine a innebunit, autoritatile sau ziaristii?
Uite o parere avizata, am gasit-o astazi pe site-ul ziarului Adevarul:
"Anvelopele sunt produse reglementate tehnic prin Directiva 92/23/CE, care prevede obligativitatea inscripţionării anvelopelor pentru zăpadă cu unul din simbolurile «M+S», «MS», «M.S», «M&S»", a declarat directorul adjunct al Poliţiei Rutiere, Cristian Călin. Inscripţiile „M" şi „S" sunt prescurtarea pentru „mud & snow", adică „noroi şi zăpadă". În ceea ce priveşte cauciucurile „all seasons", Călin face următoarea precizare: „Actele normative de mai sus nu definesc anvelopele «all seasons» şi nu prevăd acest marcaj de natură comercială, în consecinţă, anvelopele «all seasons» nu pot fi considerate ca echivalente cu anvelopele pentru zăpadă, decât dacă sunt marcate suplimentar cu unul din simbolurile «M+S», «MS», «M.S», «M&S»". Numai bine!
Mda, foarte avizata parerea unui militian... In primul rand foloseste expresia "anvelopa pentru zapada", desi legea cere "anvelopa de iarna". Ori nu inseamna acelasi lucru, anvelopa de iarna are o compozitie speciala a cauciucului (mai moale), in timp ce anvelopa pentru zapada M+S are un profil special (caneluri mai largi).
Asa e la noi, legea lasa loc de interpretari, autoritatile isi dau cu parerea inainte de a studia problema si nimeni nu stie de fapt cum sa faca. In final se va ajunge probabil in justitie, unde doua instante diferite vor da solutii contrare, pentru a spori haosul.
Cu ce o fi gresit atat de grav tara asta?
All seasons ar trebuie denumite dupa mine "no seasons".
Inteleg totusi ca sunt acceptate si acestea, cu conditia sa aiba inscriptia M+S.
Tare imi miroase a afacere in stil mare a vreunui parlamentar.Acum nu stiu daca el a cerut legea pentru ca avea facilitati pentruimporturi de anvelope sau s-a adaptat instant conform legii.Una din doua este.
All season,ce inseamna? Banuiesc, pentru. toate anotimpurile! Atunci de ce toate institutile astea care reglementeaza, permit comercializarea acestor anvelope?
Incepand cu 1 noiembrie 2011 este obligatorie echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna (sunt admise si cele all-season) pe drumurile publice acoperite de zapada, polei sau gheata. Autoturismele pana in 3, 5 tone vor trebui echipate toate rotile cu anvelope, iar autovehiculele de peste 3, 5 tone doar pe axele motoare (de tractiune).Nu sunt pasibili de amenda si ridicarea talonului cei care circula pe drumuri publice uscate. Anvelopele de iarna trebuiesc sa fie obligatoriu montate...repet, daca este un drum uscat nu este obligatorie echiparea, dar cum vremea este instabila nu trebuie riscat.Paradoxal este faptul ca legiuitorul obliga posesorii autoturismelelor pana in 3, 5tone la 4 anvelope, iar pe cei ale utilitarelor la doar 2 anvelope (pe rotile motoare).
Poti sa dai si textul care te obliga sa ai 4 anvelope de iarna la autoturisme? Eu nu am gasit nici o mentiune in acest sens, ci doar ca trebuie sa fie dotate cu anvelope de iarna, fara a se preciza numarul.
O problema ar fi interpretarea a ce inseamna DRUM PUBLIC. Daca e sa luam in considerare codul rutier, si circulam cu masini neechipate cu anvelope de iarna pe o portiune aflata in proprietate privata sau a unei institutii, nu incalcam legea, pentru ca aceste portiuni nu sunt considerate DRUM PUBLIC.
"saruta-ti mana de 10 ori.2 spune numele tau. 3.spune indragostit de 15 ori.3.scrie acest lucru la alte 2 comentari.uita-te in mana ta"