| fatubianca a întrebat:

Buna! am o intrebare, care m-a macinat cumplit de ceva timp… sunt eleva in clasa a 9 a, pe mate-info bilingv engleza, si doresc sa ma transfer la alt liceu, pe stiinte sociale. am citit multe articole cu prevederea ca poti face asta in timpul vacantelor (intre module si cea din vara), am avut o medie mare la admiterea la liceu (9, 62) si nu stiu sigur daca este posibil sa fac cererea curand sau sa astept pana la vara sa procedez asa… (din pacate, media mea anuala probabil nu va coincide cu media anuala a unui elev din clasa respectiva) doresc clarificari, va rog! (+ daca se vor mai da diferente si la ce anume.)

1 răspuns:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Nu ai citit ce trebuia, respectiv prevederile privind transferul din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ME nr. 5726/2024.
Conform acestui Regulament-cadru transferul cu schimbarea profilului se face, de regula, in vacanta de vara. Va trebui sa ai media de promovare a cl. a IX-a cel putin egala cu a ultimului promovat din clasa de transfer si apoi sa reusesti la examenele de diferente.
Ca exceptie se poate face transferul si in timpul anului scolar, in anumite situatii, conform art.144, alin.(5), citez:
  "(5) Transferul beneficiarilor primari în timpul cursurilor şcolare se poate efectua, în mod excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele situaţii:
  a) la schimbarea domiciliului părinţilor/reprezentanţilor legali într-o altă localitate, respectiv într- un alt sector al municipiului Bucureşti;
  b) în cazul unei recomandări medicale, eliberată pe baza expertizei medicale efectuate de comisia medicală judeţeană/a municipiului Bucureşti;
  c) de la clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional cu durata de 3 ani reglementat de Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, până la reorganizarea claselor în cadrul liceelor tehnologice;