anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Anul acesta am trecut clasa a 11-a (am 17 ani) Aș vrea sa știu dacă mă pot înscrie la frecvență redusă deoarece vreau să mă angajez. Eu am pensie de urmaș fiindcă tatăl meu este decedat, pensia o primesc doar in cazul in care demonstrez in fiecare semestru ca sunt eleva printr-o adeverința de la școala. Dacă urmez cursurile fără frecventa voi primi in continuare pensia? Pot continua in clasa a 11-a dacă ma înscriu? Va mulțumesc!

4 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform Legii nr.263/2010, privind pensiile publice, citez:
"ART.84.Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;
ART.118.(1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b)."
Fata de aceste prevederi poti beneficia de pensia de urmas si daca te angaezi si urmezi studii la frecventa redusa sau seral. In prezent nu mai exista forma fara frecventa la liceu.  

| Violleta2022 a răspuns:

Nu exista curs "fara frecventa" sau "cu frecventa redusa" la liceu!
Daca nu vrei sa faci liceul la cursurile de zi, poti opta pentru cel seral, dar faci 13 ani si ai obligatia sa mergi in fiecare seara la cursuri, cu incepere de la 5 pana la 9 seara!

Pana acum ar fi trebuit sa te inscrii la seral si sa stii toate astea!
Inca ceva, daca te angajezi, nu mai poti primii pensie, ca vei primii salariu.

Sfatul meu este: sa termini cei 12 ani de liceu, curs de zi, si sa te bucuri si de pensia de urmas pe acre n u ti-o poate lua nimeni, pana la terminarea celor 12 ani de liceu (dar numai curs de zi).

| tril a răspuns:

Atentie!