| Amelie17 a întrebat:

Sunt mama unei fetite de aproape 10 luni. Am optat pentru concediul maternal pentru o perioada de un an. In februarie 2012 insa, fetita mea va implini un anisor. As vrea sa stiu cu cat timp inainte de a implini aceasta varsta trebuie sa ma intorc la job, astfel incat sa primesc indemnizatia de 500 lei? Ce acte sunt necesare si cui trebuie sa ma adresez? Multumesc anticipat

1 răspuns:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform OUG 111/2010, privind concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, stimulentul de insertie de 500 lei se acorda daca obtii venituri inainte de expirararea perioadei de concediu, nefiind prevazut cu cat timp inainte. Actele necesare si procedura sunt prevazute la art.13 si 14, citez:
"ART.13.(1) Drepturile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã reprezentând indemnizaţie, stimulent de inserţie sau alocaţie de stat pentru copii se acordã la cerere, însoţitã în mod obligatoriu de:
a) copia actului de identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul ori, dupã caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre persoana care primeşte documentele;
b) actele doveditoare privind calitatea solicitantului şi relaţia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicitã dreptul, pentru situaţiile prevãzute la art. 8 alin. (2);
c) actele doveditoare care sã ateste îndeplinirea perioadelor prevãzute de art. 2;
d) dovada eliberatã de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;
f) orice alte documente care sã ateste îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.
(2) Cererea se completeazã potrivit modelului care se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART.14.(1) Cererile pentru acordarea drepturilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, reprezentând indemnizaţie, stimulent de inserţie sau alocaţie de stat pentru copii, şi documentele din care rezultã îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestora se depun la primãria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti, pe raza cãreia/cãruia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa.
(2) Pânã la data de 10 a fiecãrei luni, primãriile au obligaţia de a transmite pe bazã de borderou cererile înregistrate în luna anterioarã, însoţite de documentele justificative, la agenţiile pentru prestaţii sociale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale.
(3) Cererile prevãzute la alin. (1) se soluţioneazã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la agenţia teritorialã, prin decizie de admitere sau, dupã caz, de respingere, emisã de directorul executiv.
(4) Decizia prevãzutã la alin. (3) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii.
(5) Contestaţiile formulate împotriva deciziei prevãzute la alin. (3) se soluţioneazã potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare." Numai bine!