Conform HG 525/1996, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"ART.20.Amplasarea faţă de cai ferate din administrarea Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
(1) În zona de protecţie a infrastructurilor feroviare se pot amplasa, cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului:
a) construcţii şi instalaţii aferente exploatării şi întreţinerii liniilor de cale ferată;
b) construcţii şi instalaţii pentru exploatarea materialului rulant şi a mijloacelor de restabilire a circulaţiei;
c) instalaţii fixe pentru tracţiune electrica;
d) instalaţii de semnalizare, centralizare, bloc de linie automat, telecomunicaţii, transmisiuni de date şi construcţiile aferente acestora.
(2) Construcţiile care se amplasează în zona de protecţie a infrastructurii feroviare situata în intravilan se autorizează cu avizul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. şi al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(3) În sensul prezentului regulament, prin zona de protecţie a infrastructurii feroviare se înţelege fâşia de teren, indiferent de proprietar, cu lăţimea de 100 m măsurată de la limita zonei cadastrale C.F.R., situata de o parte şi de alta a caii ferate.
(4) Lucrările de investiţii ale agenţilor economici şi ale instituţiilor publice, care afectează zona de protecţie a infrastructurii feroviare, se vor autoriza numai cu avizul Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. şi al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, şi anume:
a) cai ferate industriale;
b) lucrări hidrotehnice;
c) traversarea caii ferate de către drumuri prin pasaje denivelate;
d) subtraversarea liniilor de cale ferată de reţele de telecomunicaţii, energie electrica, conducte sub presiune de apa, gaze, produse petroliere, termotehnologice şi canale libere.
(5) În zona de protecţie a infrastructurii transporturilor feroviare se interzic:
a) amplasarea oricăror construcţii, depozite de materiale sau înfiinţarea de plantaţii care împiedica vizibilitatea liniei şi a semnalelor feroviare;
b) efectuarea oricăror lucrări care, prin natura lor, ar provoca alunecări de teren, surpări sau ar afecta stabilitatea solului prin tăierea copacilor, extragerea de materiale de construcţii sau care modifica echilibrul pânzei freatice subterane;
c) depozitarea necorespunzătoare de materiale, substanţe sau deşeuri care contravin normelor de protecţie a mediului sau care ar putea provoca degradarea infrastructurii căilor ferate române, a zonei de protecţie a infrastructurii căilor ferate române, precum şi a condiţiilor de desfăşurare normală a traficului.
(6) Depozitarea sau manipularea unor materiale, substanţe sau deşeuri de felul celor prevăzute la alin. (5) lit. c) este permisă numai cu respectarea condiţiilor stabilite de Compania Naţională de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
(7) Amenajările şi instalaţiile de manipulare, de transvazare sau de depozitare a materialelor, substanţelor sau deşeurilor prevăzute la alin. (6) se pot realiza pe baza de studii privind implicaţiile asupra activităţii feroviare şi de mediu executate de unităţi de proiectare autorizate, pe baza avizului Companiei Naţionale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. şi cu autorizaţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului."
Nu inteleg de ce ai vrea sa-ti construiesti o casa cat mai aproape de o cale ferata. Daca era vorba de tarmul marii da, dar asa...Nu uita ca pe acolo trec trenuri chiar si noaptea si ai vrea sa te trezesti cu geamurile sparte sau ceva electronice stricate din cauza vibratiilor produse de trenurile care circula in mare viteza
E o mostenir...ce ai vrea sa fac cu el? sa plantez rosii sa mi le fure tiganii?
La o distanta cat mai mare de calea ferata
sabin89 întreabă: