anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

stie cineva daca un student la o facultate privata se poate transera la alta facultate(privata sau nu de stat)
Adica eu acum sunt studenta la o facultate privata si doresc sa ma mut in alt oras. Facultatea respectiva nu are filiala acolo...
Am citit contractul de studii si nu specifica nimic. Din cate stiu eu, creditele sunt transferabile si te poti muta la oricare alta facultate. Vreau doar sa ma asigur ca am dreptate. Poate a mai fost cineva in situatia mea.Mersi

1 răspuns:
rroxi44
| rroxi44 a răspuns:

Nu am fost in situatia ta, dar am cunostinte care s-au transferat dintr-un oras in altul si mentinand acelasi profil, chiar daca nu aceiasi specializare. Pentru materiile care nu le-a facut a trebuit sa dea examen de diferenta. In rest, eu cred ca inainte sa depui cererea de transfer la facultatea unde urmezi, trebuie sa vorbesti la facultatea unde vrei sa te muti, sa vezi daca ei vor sa te primeasca. In rest m-am uitat pe net si am vazut ca :
"Studentul poate fi transferat de la o facultate sau specializare la alta, respectand forma de invatamant, daca are motive bine intemeiate si numai dupa incheierea situatiei scolare a anului de studii pe care l-a urmat.
Cererile de transfer se depun la decanatul facultatii care urmeaza sa primeasca studentul, cu cel putin 10 zile inainte de inceperea anului universitar. Cererile se depun in doua exemplare, avand avizul de transfer din partea decanatului facultatii de unde pleaca si a institutiei de invatamant superior. Dupa avizarea transferului de catre decanul facultatii care primeste studentul, rectorul universitatii va acorda aprobarea. In cadrul Universitatii Tehnice, aprobarea de transfer este de competenta rectorului, cu avizul ambilor decani, iar in cadrul facultatii solicitarea de transfer de la o specializare la alta este de competenta decanului facultatii.
Conducerea facultatii care primeste studentul transferat, va stabili, o data cu inmatricularea, si eventualele probe de diferenta pe care va trebui sa le sustina in cursul anului universitar.
Promovarea anului universitar este conditionata de finalizarea examenului de diferenta.
Nu se pot aproba transferuri in timpul anului universitar si, de asemenea, nici pentru studentii din anul I si V (VI) de studii. Facultatile pot fixa criterii specifice privind conditiile de transfer (numarul examenelor de diferenta, transferari numai in cadrul profilului sau specializarii, medii minime etc.)
Se poate transfera de la o facultate dintr-un centru universitar la o facultate din alt centru universitar, studentul ai carui parinti sau sustinatori legali si-au schimbat intre timp domiciliul in alt centru universitar sau intr-o localitate apropiata de acesta. De asemenea transferarea se poate aproba pentru apropierea de sot sau pentru motive medicale bine justificate. "
La ASE poti vedea care e ordinea de depunere si actele necesare la adresa
http://www.ase.ro/......0A.S.E.pdf