Conform Ordinului MAI nr. 1501/2006, citez:
"ART. 7
(1) Înmatricularea permanentã sau înmatricularea temporarã se efectueazã pe baza urmãtoarelor documente:
a) cererea solicitantului. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menţiona solicitarea explicitã în cerere;
b) fişa de înmatriculare a vehiculului, al cãrei model este stabilit conform reglementãrilor legale, completatã cu datele proprietarului şi având viza organului fiscal competent al autoritãţii administraţiei publice locale. În cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane, se va depune şi fişa de înmatriculare completatã cu datele acesteia. În cazul înmatriculãrii temporare pentru export nu este necesarã viza organului fiscal competent al autoritãţii administraţiei publice locale;
c) cartea de identitate a vehiculului, în original şi în copie;
d) documentul care atestã dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie;
e) actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie. În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmeazã a fi înscrisã şi o altã persoanã, se vor prezenta actul de identitate sau, dupã caz, documente care sã ateste dobândirea personalitãţii juridice, denumirea şi sediul, în copie;
f) dovada efectuãrii inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia, cu excepţia autovehiculelor şi remorcilor noi;
g) copia documentului de asigurare obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie, în termenul de valabilitate a acesteia;
h) dovada efectuãrii formalitãţilor vamale de import definitiv sau temporar pentru înmatricularea temporarã, în cazul autovehiculelor şi al remorcilor dobândite din strãinãtate, în cazurile prevãzute de lege, în original sau copie legalizatã a acesteia;
i) dovada plãţii taxei de înmatriculare, stabilitã potrivit legii;
j) începând cu data de 1 ianuarie 2007, dovada plãţii taxei speciale pentru autoturisme şi autovehicule, stabilitã potrivit legii;
k) dovada plãţii contravalorii certificatului de înmatriculare;
l) dovada plãţii contravalorii plãcuţelor cu numãrul de înmatriculare;
m) certificatul de autenticitate al vehiculului, cu excepţia vehiculelor noi, a autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi a vehiculelor istorice;
n) procura specialã, dupã caz.
(1^1) Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent verificã dacã din documentele prevãzute la alin. (1) rezultã cã persoana care solicitã înmatricularea a realizat achiziţia intracomunitarã a vehiculului, în sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. În acest caz, serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent verificã pe cale informaticã dacã persoana care solicitã înmatricularea mijlocului de transport achiziţionat din alt stat membru al Uniunii Europene este înregistratã în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, situaţie în care nu mai este necesarã prezentarea altor documente. Verificarea pe cale informaticã se realizeazã în condiţii stabilite prin protocol încheiat între Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
(1^2) Dacã persoana care a realizat achiziţia intracomunitarã a mijlocului de transport şi solicitã înmatricularea acestuia nu este înregistratã în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe lângã documentele prevãzute la alin. (1) aceasta trebuie sã depunã, dupã caz:
a) formularul «Certificat privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi», prevãzut în anexa nr. 1 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.128/2009 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor «Certificat privind atestarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi» şi «Certificat», precum şi a procedurii de eliberare a acestora, dacã mijlocul de transport este nou în sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; sau
b) formularul «Certificat», prevãzut în anexa nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 1.128/2009, dacã mijlocul de transport nu este nou în sensul titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Documentele originale prevãzute la alin. (1) lit. d) şi e) se restituie pe loc, dupã confruntarea copiilor cu acestea. Cartea de identitate a vehiculului se restituie odatã cu predarea certificatului de înmatriculare a vehiculului şi a plãcuţelor cu numãrul de înmatriculare.
(3) În cazul vehiculului de provenienţã strãinã care a mai fost înmatriculat în alt stat şi care se înmatriculeazã pentru prima datã în România, solicitantul trebuie sã prezinte, pe lângã documentele prevãzute la alin. (1), şi documentele de înmatriculare eliberate de autoritãţile strãine, în original, precum şi plãcuţele cu numãrul de înmatriculare.
(4) În cazul existenţei unor indicii cu privire la falsificarea documentelor prevãzute la alin. (1) sau (3) ori în absenţa celor prevãzute la alin. (3), se vor efectua verificãri prin intermediul structurilor specializate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor cu competenţe în domeniu, la solicitarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, în condiţii stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) În cazul absenţei documentelor prevãzute la alin. (3), serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent va înmatricula un vehicul care provine dintr-un stat membru al Uniunii Europene numai dupã obţinerea confirmãrii de la acest stat a faptului cã solicitantul este îndreptãţit sã reînmatriculeze vehiculul în România. Procedura de solicitare a confirmãrii statului membru al Uniunii Europene din care provine vehiculul care urmeazã a fi înmatriculat în România se stabileşte prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(6) Pânã la clarificarea situaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (5), solicitantului i se pot atribui succesiv mai multe autorizaţii de circulaţie provizorii."
sabin89 întreabă: