Buna ziua,
Nu vad de ce ar trebui ce-i de la fosta firma sa emita adeverinte noi, decat in cazul in care model de adeverinta nu este cel actual. In acest caz cei de la Resurse umane sunt obligati sa emita o noua adeverinta pe formatul corect. Daca acesta e motivul pentru care cei la AJOFM au solicitat o noua adeverinta, cei de la firma sunt OBLIGATI sa o emita. Multa sanatate
HG nr.80/2018 a modificat si completat Normele metodologice de aplicare a L.76/2002, aprobate prin HG nr.144/2002. In aceasta HG nu se prevede un anumit termen de valabilitate a adeverintei emise de angajator pentru somaj, de altfel un asemenea termen nu se prevede nici in L.76/2002, cu md. si compl. ulterioare si nici in Normele metodologice de aplicare a legii.
Poate s-a schimbat modelul acelei adeverinte si de aceea te-au trimis la angajator pentru o alta adeverinta si acesta este obligat sa-ti dea o adeverinta completata corect.
Du-te la angajator si spune sa caute modelul actual de adeverinta, prevazut de Normele metodologice, astfel cum au fost modificate si prin HG 80/2018 si daca nu vor spune-le ca o sa-i reclami la ITM, somaj si apoi sa-i dai in judecata, cerandu-le despagubiri pentru perioada cat ai fost lipsit de indemnizatia de somaj.