| Jigokunokishi a întrebat:

Am 16 ani sunt la liceu si am parul lung. La liceul meu se poarta uniforma. Astazi m-a oprit directoarea si s-a legat de mine pentru ca am parul lung (l-am lasat mai putin de 2 ani sa creasca si am mai tuns de atunci din varfuri). Nu am avut nimic in neregula la uniforma, sunt un elev care a terminat cu media de 9.50, 10 purtare si n-am creat pana cum probleme in scoala. Are voie sa imi ceara sa ma tund? Sau sa ma ameninte ca imi scade nota la purtare sau ca ma exmatriculeaza daca nu ma tund? Multumesc anticipat pentru raspunsuri

16 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform ROFUIP, citez:
"ART.138. (1) Beneficiarii primari ai educaţiei trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ, cât şi în afara ei."
Regulamentul propriu al liceului tau poate sa prevada ce inseamna o tinuta decenta, inclusiv in ce priveste tunsoarea si lungimea parului si, daca exista asemenea prevederi, ele trebuie respectate de catre toti elevii.
Daca regulamentul propriu nu are asemenea prevederi atunci nu te poate pedepsi disciplinar, cu nici o sanctiune, cu atat mai putin cu exmatricularea.

| Daniellllll1 a răspuns (pentru Ioandelasal):

"tinuta" = imbracaminte, nu are legatura cu parul..deci nu are ce sa-i faca

| Ioandelasal a răspuns (pentru Daniellllll1):

Este doar un sens al cuvantului "tinuta", mai exista si altele.

| Daniellllll1 a răspuns (pentru Ioandelasal):

Potrivit dexului acest cuvat nu se refera la par..si mi se pare total absurd sa-ti spuna cineva sa te tunzi =)

| J0B0MAT a răspuns:

Si la noi amenintau profesorii cu scăderea mediei, dar nu au făcut niciodată asta. Nu pot sa iți scadă media pentru ca nu te tunzi, încearcă doar să sperie elevii cu amenintari crezând că așa vor obține ce își propun.

| Dismally a răspuns: