| AnielAn a întrebat:

Bună ziua! Am achiziționat o pereche de încălțăminte, dintr-un magazin din mall. Din păcate nu au buni si a trebuit să le fac retur. Politica de retur este de a veni cu bonul și produsul in 30 de zile. Am fost acolo in termen, insa bonul era sters, nu se mai vedea nimic aproape pe el, iar doamna de acolo trebuia sa introducă un nr de pe bon pentru a-mi putea face returul. Mi s-a spus ca nu am avut grija de bon si nu am ce sa fac in cazul aceasta. Eu de cand am cumparat produsul, am pus bonul in portofel, pentru ca stiam ca e posibil sa i returnez, deoarece nu i-am luat pentru mine si ma gandeam ca e posibil sa nu fie ceva bine. Eu acum nu pot dovedi ca intr adevar bonul nu l am atins deloc, de cand am achiziționat produsul, doar ca mi se pare revoltător ca eu am respectat intocmai procedura de retur si nu am reusit sa l fac, mai ales ca știu ca am pastrat bonul. Ca mi s-a sters aproape tot de pe el, nu e vina mea, dar nu am cum sa demonstrez. Am încercat sa vorbesc cu un responsabil, pentru ca managerul nu era acolo, nu a vrut sa mă ajute cu nimic, mai sa ma dea afara din magazin. Se poate face ceva in aceast sens?

15 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Nu mai poti face nimic.
Pastrarea bonului in stare buna face parte tot din procedura de retur. Mă indoiesc sa se fi sters bonul daca l-ai avut in portofel.

| AnielAn explică (pentru darrio2007):

In portofel l am tinut si doar acolo. Daca nu era asa, nu mi mai bateam capul sa scriu atat

| dullcat a răspuns:

Buna.Aceasta e problema cu bonurile actuale, chiar si daca le tii intr-un plic, frumos, in sertar, tot se sterg dupa un an sau doi.Eu asta am observat si e chiar enervant. Explicatia e ca nu sunt facute din hartie obisnuita ci hartie termica si de aceea nici nu pot fi macar reciclate alaturi de alte tipuri de hartie.

Oricum ar fi, sa tii bonurile in portofel e o idee proasta, fiindca tot le atingi si se freaca de alte hartii, de bani, stergandu-se mult mai repede.Cel mai intelept in astfel de cazuri e sa faci poza, eu asa procedez si sunt mai impacata vizavi de situatiile in care se intampla sa returnez sau sa apelez la garantie.

| ReddY25 a răspuns:

Nu mai poți face nimic în acest sens, din păcate

| VoidEternal a răspuns:

OPC. Ce trebuia să ii faci bonului? Să-l plastifiezi? Să-l pui într-o ramă?

| Furnicuta000 a răspuns:

Astia folosesc hartie din aia de pe care se sterge repede scrisul, nu e vorba ca il atingi ci ca dispare pur si simplu in timp. Eu le faceam putin scandal pe tema asta. Care e magazinul? Daca sa zicem ca de ex e CCC, atunci da-le mesaj pe Facebook, da-le mail, cauta nr de telefon pe site-ul lor si suna la ei. Sigur o sa-ti raspunda cineva si poate se rezolva

| ReddY25 a răspuns (pentru Furnicuta000):

Mă gândeam că scrii hârtie igienică rolling on the floor

| AnielAn explică (pentru Furnicuta000):

Magazinul e Half Price?, dar cica pot face reclamatie si la CCC, doar ca nu stiu daca ajuta cu ceva reclamatiile. Am facut putina „gura", dar n am rezolvat nimic, am plecat tot cu încălțămintea dupa mine

| Furnicuta000 a răspuns (pentru AnielAn):

Nu neaparat reclamatie, mai mult sa fii insistent. Sa stii ca magazinele fizice nu au obligatia sa accepte retur pentru ca se presupune ca tu vezi ce cumperi si se returneaza doar daca ceva e defect, dar ei fac retururi ca sa-si castige clienti. Totusi poti fi putin insistent si poate iti accepta

| mODIN a răspuns:

"Ca mi s-a sters aproape tot de pe el, nu e vina mea" - Dar a cui crezi ca e?

| AnielAn explică (pentru mODIN):

Pai nu am sters eu datele de pe el ca să fie vina mea

| mODIN a răspuns (pentru AnielAn):

L-ai tinut in portofel?

| KovacsB a răspuns:

Toatre imprimantele folosesc acelasi tip de hartie termica si toata lumea stie ca se deterioreaza rapid.
Ca sa beneficiez de garantie trebuie sa-l pastrez minim 2 ani sau 3-4 cu extra garantie.
Tu nu ai reusit sa-l pastrezi intact nici 2 saptamani.

| AnielAn explică (pentru KovacsB):

Eu inteleg, dar daca mi s-a sters, ce pot sa fac ….

| ValentinMihai78 a răspuns:

Simplu, mergi la protecția consumatorului și dacă este nevoie la parchet pentru înșelăciune.
Căci, ceea ce fac este înșelăciune. Folosirea unui sistem de retur pe baza unui simplu bon fiscal, iar la tipărirea bonului să se folosească tuș biodegradabil rapid e înșelăciune.
Plus, produsul cumpărat, e posibil ca să nu fie găsit în alt magazin. Dar, cel mai important, de aceea am vorbit despre parchet, în interiorul oricărui magazin există camere de supraveghere video, deci faci plângere penală împotriva magazinului și ceri probarea faptului că ai cumpărat produsul din acel magazin prin proba video cu înregistrarea din ziua când ai cumpărat produsul.
Eu să fi fost în locul tău, individei respective îi spuneam în față: vrei să îmi schimbi produsul sau să mergi la închisoare, căci nu am nevoie de bon să îți demonstrez că l-am cumpărat din acest magazin, sunt înregistrat video când l-am cumpărat!