| Alexluchi20 a întrebat:

Buna ziua.Am o întrebare.Am auzit pe un site ca jobul de șofer de autobuz va dispărea peste 5 ani.Aicia se referă și la șoferii de tramvaie,metrou,troleibuz, tren sau doar la autobuz

13 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

Si cine va conduce autobuzele?

| ReddY25 a răspuns (pentru suntserios):

Pilot automathappy

| suntserios a răspuns (pentru ReddY25):

Pe la noi inca se face naveta cu asa ceva

https://www.ziuacargo.ro/wp-content/uploads/2018/06/roman_111rd-3.jpg

spor la pilot automat

| Mosotti a răspuns (pentru suntserios):

El zice de calculator, sa conduca el autobuzele. Nu va fi asta prea curand.
Sistemele au mari probleme in recunoasterea obiectelor.
Eu nu m-as urcat in asa ceva.
La tanc m-as urca, ca ala pe unde trece, rupe tot, dar in rest in orice clipa pot sa ma nenorocesc.

Si nici tancu, nu stim ce se intampla daca cade de pe vreun pod, sau vine trenu si il izbeste frontal pe linie.
Dar asa in oras, m-as urca in el condus de calculator.

| Mosotti a răspuns:

Nu are cum sa dispara in 5 ani, poate in 50 de ani, nu avem tehnologia ca sa se conduca singura automat. S-a testat si au fost n accidente.

Sunt sisteme puse pe n masini care sa invete ce fac soferii, dar tot nu se va intampla curand ce vrei tu.

| johnnny123 a răspuns:

Nici cele mai avansate țări nu vor avea tot transportul autonom în următorii 30 de ani. Pentru că nu este vorba doar de tehnologie, ci și de implementarea unor legislații noi, de înlocuire a vehiculelor vechi, de modificare a infrastructurii, practic de o regândire totală a ceea ce înseamnă transport.

Tu chiar crezi că în România, unde 43% din populație încă se încălzește cu lemne, vom avea peste 5 ani numai mijloace de transport autonome?

| Lioana a răspuns:

Nu dispar autobuzele. Stai linistit! Deci nici soferii. Nu in 5 ani.

Răspuns utilizator avertizat
| DovleacTurbat a răspuns:

Poate peste vreo 50 de ani in țările puternic dezvoltate și în vreo 125 la noi.

| BeingSelfless a răspuns:

Nu va dispărea din moment ce în multe orașe nici nu există alternative mai bune pentru transportul public. Dacă vor dispărea autobuzele, vor fi înlocuite cu alternative electrice sau hibrid, dar nu pot fi implementate în fiecare oraș.

Posibil să fie realizabil în 20-30 de ani, dar nicidecum în 5 ani. Ce ai citit tu, este doar un clickbait cu aspirații, dar nu realitatea în sine.

| Alexluchi20 explică (pentru BeingSelfless):

Pai și peste 20-30 de ani șoferii de autobuz vor rămâne fără job? Si încă o întrebare peste 20-30 de ani aceasta regele se va aplica doar pe autobuze sau și pe tramvaie și trenuri

| BeingSelfless a răspuns (pentru Alexluchi20):

Transportul public are mai multe forme. Oamenii pot și ar trebui să aibă dreptul să aleagă modalitățile de transport. Mașină personală sau taxi (ambele cu gaz, diesel, electric, hibrid, hydrogen sau ce va mai apărea) sau autobuz, tramvai, avion, tir, tren, dube, etc.
Autobuzele, ca modalitate de transport, nu va dispărea prea curând, pentru că va fi cerere de autobuze electrice, automate, etc. Șoferii vor fi nevoiți să se obișnuiască, posibil să învețe din nou, pentru noile modalități de a lucra.
Nu se va scoate sub nici-o formă un lucru care are cerere extrem de mare din partea oamenilor, și de asemenea ar putea face profit.
Șoferii vor pierde locurile de muncă doar dacă aceștia nu vor să se obișnuiască la modalitățile noi de transport (dacă vor fi autobuze 100% electrice și automate sau semi-automate) SAU firma de autobuze la care lucrează intră în faliment, și gata povestea.

| MarinDaniel a răspuns:

Este posibil ca jobul de şofer de autobuz să fie afectat de tehnologiile automate în viitorul apropiat, cum ar fi conducerea autonomă. Totuși, acest lucru nu înseamnă neapărat că va dispărea complet în 5 ani sau că se va aplica şi la alte tipuri de vehicule precum tramvaie, metrou, troleibuz sau tren.

Este important de menționat că acest scenariu variaza de la tara la tara, de la regiune la regiune, in functie de infrastructura, bugetul si tehnologia utilizata.

Este posibil ca unii șoferi să fie înlocuiți de tehnologii automate, dar este probabil ca alți șoferi să fie necesari pentru a gestiona aceste tehnologii și a asigura siguranța pasagerilor