| PetroBlack a întrebat:

as avea si eu 2 nelamuriri

1: sunt eleva, am facut 18 ani, am un copil de 5 luni, necasatorita, despartita de fostul concubin, locuiesc in 2 camere cu bunica mea, 2 surori si sora bunicii, eu si noul pui de om nu mai avem loc aici si as vrea sa intru in posesia unei locuinte. Fosta mea soacra avea "femeile" ei, dupa cum spunea ea si isi lua foarte usor o casa de la primarie, a luat una pentru ea si una pentru fiul ei in foarte scurt timp. Eu daca nu am "femeile mele" in interiorul primariei sa-mi bage dosarul in fata... Ce sanse as avea sa iau o locuinta si pentru mine, care stiu ca dupa 5 ani o pot chiar cumpara.
2:Am citi noul cod civil in mare, dar nu am fost lamurita cu o anumita chestie: Casatoria dintre un major si o minora este sau nu legala?

26 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In legatura cu locuinta nu-ti pot spune sansele, dar depune-ti dosarul la primarie.
Casatoria unui minor se poate face de la 16 ani dar numai cu un aviz medical, incuviintarea parintilor si autorizarea instantei de tutela de la judecatoria in circumscriptia careia are domiciliul minorul, conform art.272 Cod civil, citez:
"ART.272.Varsta matrimoniala
(1) Casatoria se poate incheia daca viitorii soti au implinit varsta de 18 ani.
(2) Pentru motive temeinice, minorul care a implinit varsta de 16 ani se poate casatori in temeiul unui aviz medical, cu incuviintarea parintilor sai sau, dupa caz, a tutorelui si cu autorizarea instantei de tutela in a carei circumscriptie minorul isi are domiciliul. In cazul in care unul dintre parinti refuza sa incuviinteze casatoria, instanta de tutela hotaraste si asupra acestei divergente, avand in vedere interesul superior al copilului.
(3) Daca unul dintre parinti este decedat sau se afla in imposibilitate de a-si manifesta vointa, incuviintarea celuilalt parinte este suficienta.
(4) De asemenea, in conditiile art. 398, este suficienta incuviintarea parintelui care exercita autoritatea parinteasca.