Întrebare recomandată | Popescus a întrebat:

Buna ziua,
Asoc Poprietari s-a debransat, in 2019, de la furnizorul de agent termic fara a ne consulta (inclusiv nici pe mine). Am constatat lipsa apei calde la sfarsitul lui 2021, fiind unul din putinii ramasi conectati la apa calda menajera, (nu si la incalzire). In plus, achitasem anticipat cca 10 mc a.c. (~280 lei) pe care acum refuza sa mi-i restituie pe motivul ca este "tardiv", fara a raspunde care este baza legala a acestei "tardivitati". Practic, locuinta nu mai ofera conditia minima de confort a apei calde, iar eu le contest urmatoarele trei puncte, insa am primit un raspuns cu totul evaziv de la subiect :
1) Debransarea apei calde fara a consulta abonații,
2) Necomunicarea acestei debransari. Actiuni pe care le vad ca neregulamentare si abuzive.
3) Nerestituirea banilor anticipati pentru 10 mc a.c.
Va rog, cum se poate solutiona situatia, inclusiv rebransarea la apa calda?
Multumesc.

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Din ce spui debransarea a fost facur doar de presedintele asociatiei, fara a exista o hotarare a adunarii generale.
Situatia expusa poate fi remediata in 3 moduri:
1.Adunarea generala a Asociatiei de proprietari hotaraste rebransarea si obliga presedintele sa faca demersurile necesare, fixandu-i un termen pentru aceasta.
2. Daca presedintele nu se conformeaza atunci poate fi schimbat de catre Adunarea generala si noul presedinte sa fie insarcinat cu obtinerea rebransarii.
3.Presedintele poate fi dat in judecata, ca sa fie obligat prin hotarare judecatoreasca sa obtina rebransarea.

1 răspuns:
Salontanul
| Salontanul a răspuns:

Anexa la ce spune Ioandelasal (care are dreptate si se pricepe la chestii juridice): rebransarea se poate face pe cheltuiala presedintelui de bloc si a adminstratorului asociatiei daca ceri in instanta. Presupun ca vor fi niste cheltuieli de rebransare! Banii platiti in avans pot fi pusi la fondul de rulment, fondul de reparatii sau scazuti din lista de plata lunara.