| Unity02 a întrebat:

Bună ziua. Ieri am primit o amendă contravențională pentru depășirea liniei dublu-continue și mers pe contrasens.

În procesul verbal scrie:
Act normativ: OUG 195/2002
Articol Sancționare 102/2.

Act normativ: OUG 195/2002
Articol Sancționare 101/3 6 puncte penalizre 990 lei amenda.

Am căutat în codul rutier la articolele respective și liniile respective, dar nu am găsit legi care să aibă legătură cu ce am pățit eu. Scrie de ce legi abrogate.

Vă rog frumos, dacă mă puteți ajuta... poate pot să anulez procesul verbal cumva. sunt student și sunt vai capul meu.

Mulțumesc!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Probabil n-ai nimerit Codul rutier actualizat la zi, respectiv OUG 195/2002, rep. in 2006, cu md. si compl. ulterioare.
De altfel politistul care te-a sanctionat a indicat doar articolul si alineatul, nu si punctul.
Citez prevederile:
"ART. 101
(3)Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a următoarelor fapte:
d) circulaţia pe sens opus, cu excepţia cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depăşire.
ART. 102
  (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
  (2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 6 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. d)."
Poti depune plangere contraventionala, in maximum 15 zile de la data p.-v.c., desi nu cred ca vei avea succes.
Parerea mea este sa platesti amenda in maximum 15 zile, vei plati numai jumatate din minim.

1 răspuns:
suntserios
| suntserios a răspuns: