Întrebare recomandată | Sebastian539 a întrebat:


Sunt gestionar (3 gestionari cu mine) la o firma, si in data de 10 Aprilie 2019 am depus o cerere de incetarea a C.I.M. cu perioada de preaviz de 20 de zile lucratoare incepand din data depunerii demisiei (10.04.2019). Normal firma ar trebui sa inceapa sa faca demersurile pentru inceperea inventarierii, totusi nu o fac si de la contabilitate mi se spune ca nu imi vor da lichidarea si decizia de incetare a C.I.M. de la ei pana nu e gata inventarul (cand o fii si cand se va gasi persoana sa primeasca gestiunea, nu ar dori sa faca doua inventare intr-un an, cu alte cuvinte vor sa ma blocheze, sa nu pot sa merg la celalalt loc de munca gasit). Lucrez aici de 2 ani si in fiecare luna m-i s-au retinut aproximativ 130 lei din salariu pebtru garantie materiala.
Eu am gasit alt loc de munca, nu e in acelasi domeniu, nu ca si gestionar sau functionar public, si cand imi expira preavizul aici trebuie sa merg dincolo.
Ce procedura legala sau cum sa fac sa ii determin sa inceapa procedura de inventariere?! Exista posibilitatea sa nu imi dea acea decizie de incetare a C.I.M? Noul angajator ma poate angaja daca nu am aceasta decizie de incetare?

8 răspunsuri:
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

In plus de ce a spus, foarte bine, utilizatorul sonya, te sfatuiesc sa depui la conducerea firmei o cerere scrisa de inventariere si predare a gestiunii si atunci esti acoperit, chiar daca firma nu da curs cererii tale. Cererea o faci in 2 ex. si soliciti numar de inregistrare la depunere.
Dupa terminarea perioadei de preaviz te prezinti la firma si soliciti lichidarea.
Daca nu ti-o dau ii poti reclama la ITM sau chiar sa-i dai in judecata.

| Sebastian539 explică (pentru Ioandelasal):

Nu stiu daca vor accepta astfel de cerere.

| Sebastian539 explică (pentru Ioandelasal):

Oare acest tip de cerere sa fie adresata catre directorul general, sau catre directorul economic. Lucrez la o firma de transport public. Si am mai multi sefi.
Este seful de autobaz, si serviciu de co tabilitate la punctul de lucru unde activez eu si sunt gestionar (primitor-distribuitor piese si materiale, asa sunt incadrat) si avem directorul general si alti directori pe acolo.

| Ioandelasal a răspuns (pentru Sebastian539):

Depui cerere la secretariatul directorului general.

| sonya a răspuns:

Salut,

Iti cam rad in fata. Cererea de incetare este sau nu semnata de ambele parti? Daca este semnata, stampilata si ai si tu o copie atunci nu ai de ce sa iti faci griji. Cand se termina perioada de preaziv nu te mai prezinti la munca. Ai nevoie de acea decizie de incetare, insa nu iti trebuie la noul loc de munca.
Ei vor trebui sa te scoata de pe statul de plata, sa te scoata din revisal, sa iti completeze acolo datele de incetare. Altfel s-ar vedea in sistem ca nici salariu nu primesti, nici contributiile la stat nu ti le vireaza si nici contractul nu ti l-au inchis.

Legal sa ii faci sa isi inceapa procedura de evaluare nu stiu daca gasesti ceva sau daca te poti lega de ceva, uite aici.
OMFP 2861/2009 – Organizarea si efectuarea inventarierii activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
art.2 din NORME privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii

(1) În temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.


In plus, te poti duce si tu cu decizia de incetare sa ti-o semneze. O poti face tu, ei doar sa isi treaca informatiile (nr, semnatura, etc.).

Nu te lasa intimidat de ceea ce iti spun, nu au nici un temei legal sa te tina cu forta. Pot incepe inventarierea si dupa demisia ta.

| Sebastian539 explică (pentru sonya):

Eu am depus acea cerere de incetare a C.IM. (demisie) si a fost inregistrata la unitate, am primit numar de inregistrare de acolo. Nu am primit niciun raspuns pana azi, am vorbit la contabilitate, si de acolo au zis ca ei nu imi semneaza nimic pana nu e gata inventarul, nicio decizie de incetare nicio lichidare, au spus ca daca suma adunata ca si garantie de catre mine in 2 ani nu acopera pagubele constatate la inventar, cu toate ca la ultimul inventar a fost un minus de 36 lei, niste suruburi incurcate, la resurse umane nu vor sa ma primeasca la o discutie.
Ei nu dau drumul la inventar deoarece inca nu au om care sa vina in locul meu, si nu vor sa faca inventar de iesire din gestiune si dupa unul de intrare.
Eu sunt prins la mijloc, si pus in sah. Nu vreau sa raman aici deoarece se plateste foarte prost pentru munca pe care o depun si lipsa de respect.

| Țoglă a răspuns:

Inventarierea este o procedură internă și nu are vreo legătură cu contractul de muncă. Ai preaviz și în data de final menționată te
vei prezenta pentru actele de lichidare. Ție, ca să înțelegi, nu-ți pasă de ce se va întâmpla după ce vei pleca tu.
Tu nu trebuie decât să aștepți acea dată și dacă ei o țin pe a lor, chemi ITM-ul. Înainte să-l chemi, asigură-te că ai primit și ultima tranșă de bani ca să vezi dacă sunt mai puțini, să adaugi și asta la fișa postului.

| Sebastian539 explică (pentru Țoglă):

Eu am si o garantie materiala adunata in 2 ani, undeva la 2700 lei. Am impresia ca ravnesc la banii astia.