Inainte de a cumpara motocicleta trebuie sa te asiguri ca totul e in regula. Pentru asta poti citi ghidul de aici ( https://www.facebook.com/......2640139723 ) si eventual poti lua un mecanic cu tine sau un prieten priceput.
Daca totul este in regula urmeaza partea cu actele.
Pe scurt…
Vanzatorul trebuie:
sa completeze rubrica de "instrainat catre" din talon si sa se semneze
sa iti dea:
cartea de identitate
talonul
asigurarea lui
fisa de inmatriculare cu viza de la Administratia Financiara (e bine sa ti-o dea in aceeasi zi in care faceti actul de vanzare cumparare).
chei
Cumaparatorul trebuie:
sa se duca la circa financiara de care apartine si sa treaca motocicleta pe numele lui
sa faca programare la RAR pentru identificare (de preferat ar fi inainte de a face contractul de vanzare-cumparare/cumparat motocicleta)
sa se duca la politie sa depuna actele si sa ia numerele, talonul si cartea de identitate.
Si vanzatorul si cumparatorul trebuie sa:
incheie un contract de vanzare-cumparare
Intermediari
In cazul in care motocicleta o iei de la un intermediar care nu a inmatriculat-o, acesta trebuie sa iti dea fiscalul lui + fiscalul celui de la care a cumparat motorul (vezi sa fie semnate fiscalele) si contractul de vanzare-cumparare. De exemplu daca au fost 2 intermediari, va trebui sa ai 3 fiscale + contract de vanzare (1 al vanzatorului initial + 2 ale intermediarilor).
Cheltuieli
Cat costa:
intocmire acte vanzare-cumparare = 45 RON
RCA = 171 RON / 6 luni (Carpatica sau care e mai ieftin)
ITP = 100 ron (daca nu are, evident)
autentificare = 98.20 RON
taxa talon = 37 RON (la CEC)
taxa de inmatriculare = 52 RON (la Financiar – cel putin eu acolo am platit)
taxa numere (la intamplare) = 17 RON
xerox + eventual aranjare dosar politie ~= 20 RON
Deci in total 520.2 RON (inclusiv cu ITP).
In detaliu…
In continuare voi detalia pasii enumerati anterior.
Deci ai vazut motocicleta, totul e ok si vrei sa o cumperi. Pentru asta te duci cu vanzatorul la un chiosc unde se dactilografiaza acte (de regula sunt pe langa sectiile financiare). Acolo faci cu vanzatorul un contract de vanzare cumparare (in urma caruia iti da toate actele motocicletei – si ambele chei) si fisa de inmatriculare. Dupa ce ati facut actele trebuie facute copii dupa cartea de identitate, contractul de vanzare-cumparare, fisa de inmatriculare si ambele buletine.
Acum va duceti la circa financiara de care apartine vanzatorul pentru a stampila fisa de inmatriculare si pentru Certificatul de Atestare Fiscala.
In momentul acesta motocicleta este al ta, insa, din pacate, abia a inceput alergatura.
Trebuie sa te duci la circa financiara de care apartii pentru a trece motocicleta pe numele tau. Tot aici poti plati si taxa de inmatriculare (o sa iti trebuiasca mai tarziu la politie).
Dupa ce ai rezolvat si cu asta fa-ti o programare la RAR pentru autentificare. Daca ai toba aftermarket neomologata si fara silencer, fa-ti rost de silencer sau o toba omologata ca sa nu ai probleme.
La RAR, desi programarea e facuta pentru o anumita ora nu te astepta sa intri la ora respectiva (eu am fost, din pacate, de 2 ori si nu am intrat niciodata la ora programata). Dupa ce ai completat cererea si te-a chemat inauntru o sa iti zica sa ii dai cartea de identitate, si daca totul e ok o sa iti zica sa te duci sa platesti, la casierie, taxa pentru autenticitate. Dupa ce ai platit-o, exemplarul verde al facturii si cererea va trebui sa i-o dai celui care a verificat motocicleta, dupa care te va pune sa astepti afara "pana e gata motocicleta" (de fapt nu ii mai face nimic). Dupa ce "e gata" o sa o duci in parcare si va trebui sa astepti in sala de asteptare pana te striga sa iei actele.
Urmeaza drumul la politie. Daca numarul se prinde in suruburi, intereseaza-te sa vezi ce serviceuri sunt prin zona sau ia cu tine ceva cu care sa gauresti noul numar (bine probabil merge sa lasi si vechiul numar sau sa scrii numarul pe o hartie, dar nu stiu cum merge treaba cu politia – daca ai ghinion sa te opreasca pana sa ajungi acasa).
Pentru inmatriculare iti trebuie:
actele in original
cartea de identitate a vehiculului
certificatul de autenticitate
taxa inmatriculare auto
taxa certificat de inmatriculare
certificatul de inmatriculare vechi
copii dupa toate actele
buletin
act de vanzare cumparare
copie dupa asigurare (si partea alba si cea verde)
daca vechiul proprietar isi pastreaza numerele, o copie dupa chitanta cu care a rezervat numerele.
placuta veche de inmatriculare
Dosarul poti ori sa ti-l faci singur sau sa le dai niste bani alora care fac actele auto ca sa ti-l faca (adica sa faca copii si sa ti le "arunce" intr-un dosar/folie de plastic).
Dupa ce ai depus dosarul la un ghiseu va trebui sa astepti aproximativ 2 ore ca sa poti sa iti iei numerele, talonul si cartea de identitate.
O zi buna!
anonim_4396 întreabă:
AndreiAndrei123454 întreabă:
sabin89 întreabă: