| buditza a întrebat:

Ce acte sunt necesare pentru. depunerea dosarului de alocatie pentru nou-nascuti si vreau sa stiu daca alocatia de stat este aceeasi cu alocatia pentru. nou- nascuti?
va rog, raspundeti urgent!

Răspuns Câştigător
Ioandelasal
| Ioandelasal a răspuns:

Conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.61/1993, norme ce au fost aprobate prin HG nr.577/2008, este vorba de alocatia de stat pentru copii, doar ca pana la 2 ani aceasta este in suma de 200 lei iar de la 2 ani este de 40 lei. Actele necesare, in functie de situatie, sunt prevazute la art.3, citez:
"ART.3.(1) Alocaţia de stat pentru copiii în vârstã de pânã la 18 ani se acordã pe bazã de cerere completatã şi semnatã de reprezentantul legal al copilului, definit la art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr.61/1993, însoţitã de originalul şi copia certificatului de naştere al copilului şi a actului de identitate al reprezentantului legal, precum şi de documentele din care sã rezulte situaţia juridicã a copilului faţã de reprezentantul legal, şi de orice alte documente justificative, dupã caz.
(2) În cazul persoanei singure care are copii în întreţinere şi nu a împlinit vârsta de 18 ani, reprezentantul legal este pãrintele minor, dacã are capacitate deplinã de exerciţiu. În situaţia în care pãrintele minor nu are capacitate deplinã de exerciţiu, plata alocaţiei de stat pentru copii se face reprezentantului legal al copilului, respectiv al pãrintelui minor, stabilit în condiţiile legii. În situaţiile menţionate dreptul la alocaţia de stat pentru copii acordatã pãrintelui minor nu înceteazã.
(3) Documentele din care rezultã situaţia juridicã a copilului faţã de reprezentantul legal, eliberate în condiţiile legii, se prezintã în copie şi sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) livretul de familie;
b) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare a copilului, în caz de divorţ;
c) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare în vederea adopţiei;
d) hotãrârea judecãtoreascã de încuviinţare a adopţiei;
e) hotãrârea judecãtoreascã sau, dupã caz, hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului pentru mãsura de protecţie specialã a plasamentului;
f)dispoziţia directorului general/directorului executiv al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, hotãrârea judecãtoreascã pentru mãsura de protecţie specialã a plasamentului în regim de urgenţã;
g) hotãrârea judecãtoreascã de instituire a tutelei sau, dupã caz, dispoziţia autoritãţii tutelare, emisã pânã la 31 decembrie 2004;
h) dispoziţia autoritãţii tutelare de instituire a curatelei;
i) actul de deces al unuia dintre pãrinţi;
j) alte documente, la solicitarea direcţiei teritoriale.
(4) Pentru copilul cu handicap, cererea prevãzutã la alin. (1) este însoţitã şi de copia certificatului de încadrare a copilului într-un grad de handicap. În situaţia în care încadrarea într-un grad de handicap intervine dupã stabilirea dreptului la alocaţia de stat pentru copii, solicitantul depune la primãrie numai copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, fãrã a se completa o nouã cerere.
(5) În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de actul constatator al naşterii sau de extrasul de naştere. Copia certificatului de naştere al copilului va fi depusã în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 12 luni de la naşterea copilului, în caz contrar dreptul la alocaţia de stat pentru copii se suspendã pânã la depunerea acestuia, cu reluarea plãţii drepturilor restante.
(6) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi documentele din care rezultã identitatea reprezentantului legal, domiciliul sau reşedinţa acestuia şi a copiilor sãi pe teritoriul României, precum şi situaţia juridicã a copiilor sunt cele eliberate de autoritãţile din ţara de origine, traduse şi confirmate de autoritãţile române, şi/sau, dupã caz, cele eliberate de autoritãţile române.
(7) Cererile pentru stabilirea alocaţiei de stat pentru copii şi actele din care rezultã îndeplinirea condiţiilor legale de acordare a acestui drept se depun şi se înregistreazã la primãria comunei, oraşului, municipiului, respectiv sectoarelor municipiului Bucureşti, pe a cãrei/cãrui/cãror razã teritorialã îşi au domiciliul sau reşedinţa, dupã caz, reprezentanţii legali ai copiilor. Pentru aceste cereri se realizeazã o evidenţã separatã."
In mod normal reprezentantul legal al copilului minor este mama sa. Numai bine!

0 răspunsuri: