Astazi nivelul invatamantului este mult mai scazut decat in trecut pentru ca nimeni nu a atacat probelemele de fond, problemele adevarate din scoala romaneasca. Si nu oricum, ci intr-o maniera unitara avand la baza o viziune care sa treaca peste ciclurile electorale, care sa dea elevilor, studentilor si profesorilor predictibilitate si stabilitate. Tocmai predictibilitatea si stabilitatea au lipsit cu desavarsire in acesti ani.
Ce a mai lipsit pana acum a fost si o dezbatere reala, cu cartile pe masa, cu sindicatele, cu asociatiile de parinti, cu asociatiile studentesti. Nu putem exclude sindicatele de la masa discutiilor iar daca le includem in discutii trebuie sa le ascultam punctul de vedere, nu sa le dam cu flit.
Acum, avem de-a face cu o rasturnare de valori, cu o adevarata dictatura a non valorilor care promoveaza impostori veleitari si semidocti. Avem o criza de modele autentice, o metastaza generalizata care a cuprins intreaga societate romaneasca, cu multe probleme sociale. Iar aceste realitati au dus la scaderea dramatica a interesului fata de scoala si fata de procesul de invatamant. Regula acum pare sa fie ca nu mai e nevoie sa inveti pentru a reusi in viata. Daca "afara" o diploma obtinuta la Yale, Harvard, MIT, la Oxford sau Cambridge valoreaza enorm de mult, in Romania este aproape inutila daca nu ai pile sau nu faci parte din nu stiu ce gasca sau grupuri de interese. Si mai avem pretentia ca tinerii scoliti sa ramana sau sa se intoarca in tara…
Sistemul de educatie a fost supus la mult prea multe schimbari in ultimii 20 de ani care au creat o instabilitate cronica in ceea ce priveste programa scoalara, modul de examinare, salarizarea dascalilor, criteriile de admitere si multe altele.
Este nevoie de stabilitate si predictibilitate pentru cel putin o generatie de elevi! In momentul in care a intrat in scoala, elevul trebuie sa stie la ce materii trebuie sa dea examen, nu sa le afle la inceptului anului terminal.
Poate ati auzit de profesoare de limba romana care facusera Educatie fizica si sport si care au intrat ca suplinitoare pentru ca "nu erau altii disponibili" si care raman mai multi ani. Sau de notele cu adevarat incredibile pe care le iau alte tanti la definitivat, mai ales la mate, romana si fizica si care au pretentia sa invete pe altii ceva. Dar ce daca, exista manuale, si daca un copil poate sa invete dupa ele, un adult trebuie sa fie nespus de prost ca sa nu priceapa. Si sunt destui.
Eu nu-mi suport scoala. Dar pana la urma, sunt o trecatoare prin ea, si daca pe mine nu ma intereseaza, instiga gandul sa aflu cat mai multe, pe profesori (unii!) nici atat. Sa fim seriosi! (ora de matematica, care pentru mine este baza ) este geva in genul "Aveti manuale uitati-va acolo, eu nu va mai spun nimic, demonstrati-va singuri teoremele, daca nu invatati problema voastra, fraierilor, aveti maini puteti sa munciti, sa dati cu sapa, cine nu vrea sa invete, e destul loc si pentru el " Ia, poftim?! Culmea cinismului, noi vrem sa invatam, DAR N-ARE CINE sa se ocupe de noi!
Insa sunt si profi de nota 20, care niciodata nu si-au plans of-urile noua (si pe noi), si ora este ora si greva e problema strict a lor.
E sub nivelul marii
Era mult mai bun sistemul de invatamant de pe vremuri.Macar de acolo ieseai cu notiuni de cultura generala din scoala, de aici iesi cu mintea ciuruita de banalitati
In ultima vreme s-a tot modificat si a devenit de nerecunoscut mai ales instabilitatea care se intampla la clasele de a 8-a cu privire la examenele finale.Ca gene el a fost constituit cu cap dar cu atatea reforme... oricum nu imi place unde s-a ajuns
Este la pamant, nu se mai investeste in cultura, traditie si invatamantul superior.Nu se mai dau fonduri pentru renovarea sau construirea scolilor, cei din noua genreatie nu mai sunt incurajatis a urmeze o facultate de litere cu toate ca ar fi buni profesori, si profesorii care deja lucreaza sunt platiti si tratati foarte prost in romania.Nu se mai merita sa studiezi in Romania, numai in cazul in care te ocupi personal de colilul tau sa-l educi si sa lucrezi suplimenbtar intensiv cu el acasa. CeI de la parlament se gandesc de unde s amai fure bani pentru as umple buzunarele si nu-i intreseaza de generatiile care urmeaza ce se va intampla. Daca va disparea in totalitate cultura si sistemul educational va fi lasat in paragina atunci va fi voi de noi, si atunchi chiar se va schimba lumea, mentalitatea si educatia total.
Randament mic, bani pentru cercetare putini, programa se schimba anual si nu in bine, iar in momentul de fata legea educatiei nationale se vrea schimbata (vezi edu.ro).
Sistemul educational romanesc se schimba dupa cum se schimba si nazuintele ministrilor. Eu sunt in clasa a11a si daca pricopsitii astia de la minister nu vor face ceva sa ajusteze sistemul care sta pe o craca putreda, nu stiu ce praf si pulbere se va alege de elevi. Au eliminat o multitudine de probe si au introdus acele competente la care toata lumea se alege cu "excelent" Iar acea lume in timpul anului avea simptome de chiulangita cronica, scaderea notei la purtare, nota lebedei, medii stalcite. Pe cand partea cealalta care mai si invata ajung sa fie comparati in final cu opusul, si chiar nu merita crede-ma! Nu ti se mai recunoaste un merit o valoare, toate se iau de-a gata si te trezesti cu cei mai prosti doctori si parlamentari carora sa le spui offul!
Totul e numai GUNOI!
Ce se viseaza noaptea se pune in aplicare ziua
Ei doresc un sistem de invatamant care sa scoata din elevii romanii pana si untu' adica stiai ca de la anul elevii de clasa a8a vor da examen la toate materiile pentru a intra la liceu? chiar si T. I. C. -ul Adica din clasa a8-a vor da teza la informatica
Este la pamant. Ministrii astia nici nu stiu pe ce criterii sunt alesi ca nu fac nimic bun.
Grigore666 întreabă:
anonim_4396 întreabă: