Presedintele asociatiei de proprietari este ales, prin votul adunarii generale, dintre membrii comitetului executiv al acesteia.
(2) Presedintele asociatiei de proprietari urmareste si asigura respectarea statutului si a hotararilor asociatiei de proprietari, realizarea contractelor angajate de aceasta, indeplinirea in conditiile legii a prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli, respectarea de catre asociatia de proprietari a ordinii publice si a reglementarilor autoritatilor publice centrale si locale.
(3) Presedintele asociatiei de proprietari convoaca si conduce sedintele de lucru ale comitetului executiv si ale adunarii generale.
(4) Presedintele asociatiei de proprietari angajeaza prin semnatura sa asociatia de proprietari in relatiile acesteia cu tertii.
(5) Presedintele asociatiei de proprietari pastreaza si urmareste tinerea la zi a cartii tehnice a constructiei, precum si celelalte documente privitoare la activitatea asociatiei de proprietari.
In afara de presedinte si administrator dupa lege trebuie sa fie si un comitet executiv si o comisie de cenzori.
Cei care indruma asociatiile
"in realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, se efectueaza prin compartimentele specializate in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari, create in cadrul aparatului propriu al consiliilor locale ale municipiilor, oraselor, comunelor si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, conform prevederilor O. G. 85/2001, aprobata cu modificari prin Legea 234/2002.
ARTICOLUL 59
Compartimentele specializate in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari vor lua in evidenta toate asociatiile infiintate potrivit prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si asociatiile de locatari care, pana la data intrarii in vigoare a O. G. 85/2001, aprobata cu modificari prin Legea 234/2002, nu au fost transformate in asociatii de proprietari.
ARTICOLUL 60
Compartimentele specializate din cadrul aparatului propriu al consiliilor locale vor actiona pentru:
a) indrumarea si sprijinirea asociatiilor de locatari prin consilierea proprietarilor apartamentelor de bloc si spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta in scopul infiintarii asociatiilor de proprietari, in conditiile legii;
b) indrumarea si sprijinirea asociatiei de proprietari pentru indeplinirea de catre acestea a obligatiilor ce le revin pentru intretinerea si repararea constructiilor si instalatiilor din condominiu;
c) intocmirea si distribuirea materialelor informative de interes pentru asociatia de proprietari prin care sa contribuie la buna desfasurare a acestora;
d) organizarea, in colaborare cu organizatii neguvernamentale, a seminariilor de instruire pentru presedintii si administratorii de condominii;
e) organizarea si asigurarea exercitarii controlului financiar-contabil si gestionar asupra activitatii asociatiilor de proprietari, in conditiile legii. In situatia descoperirii unor fraude sau lipsuri in gestiune de catre comisia de cenzori a asociatiei de proprietari, vor fi sesizate organele competente, iar comitetul executiv al asociatiei de proprietari va fi indrumat sa foloseasca caile legale pentru recuperarea prejudiciului si pentru a actiona in justitie impotriva celui care se face vinovat;
f) confirmarea achitarii la zi a cheltuielilor prin dovada eliberata de presedintele comitetului executiv si de administratorul asociatiei de proprietari, in situatia in care proprietarii doresc sa-si instraineze apartamentele sau spatiile cu alta destinatie decat cea de locuinta, avand la baza extrasul din ultima lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, precum si copia chitantei de plata de pe ultima luna;
g) indrumarea si sprijinirea asociatiilor de proprietari pentru respectarea de catre acestea a prevederilor O. G. 85/2001, aprobata cu modificari prin Legea 234/2002, si ale prezentelor norme metodologice;
h) in situatia in care comitetul executiv al asociatiei de proprietari si presedintele acesteia nu isi indeplinesc obligatiile legale ce le revin potrivit prevederilor legale si statutului, consiliile locale, prin compartimentele de specialitate ale acestora, vor organiza cu sprijinul unui comitet de initiativa din cadrul asociatiei de proprietari o adunare generala care va dezbate probleme ivite in activitatea asociatiei de proprietari si, daca este cazul, vor organiza chiar noi alegeri."
Ultima fraza te intereseaza direct. Deci cum zicea samur1 se da o lovitura de stat... ca asa-i legal.
Iti tin pumnii.
eu cred ca asociatiile de proprietari sunt sub autoritatea primariilor. deci orice problema cu administratorii ar trebui sa se rezolve la instanta de contencios administrativ (unde dureaza mult, costa timp si nervi). exista si legea asociatiilor de proprietari unde cu siguranta sunt mentionate conditiile in care un administrator poate fi inlocuit. faceti sedinta si cu majoritate simpla/absoluta (nu stiu care o fi in cazul asta) il schimbati! sau esti singura nemultumita ?
Va multumesc pentru raspunsuri si informatii! As alege toate raspunsurile castigatoare, dar nu se poate asa ca panglicuta merge la rroxi43, careia ii multumesc pentru "mura in gura"
Samur1, am incercat cu vorba buna, dar e ca-n reclama aia, "n-ai cu cine"... Sunt pe cale sa fac reclamatie la consiliul local pentru un banner pus fara acordul meu pe bloc...
Cristi21, nu cred ca sunt singura nemultumita, dar cred ca sunt cea mai "activista" Vecinii mei par genul "las' ca merge si nu conteaza, ca ma fac eu mare si ma mut la Corbeanca".
Mersi inca o data tuturor!
Nu exista asa ceva in Romania totul este la bunul plac al unor "DESTEPTI" pe care noi ii platim
anonim_4396 întreabă: