@adolf: hai sa te corectez si eu. In primul rand nu e vorba de o masina cu schimbat-orUL de viteze, ci de o masina cu schimbat-or de viteze, adica definitia (ciudata ce-i drept) pe care a dat-o autorul chestionarului masinii cu cutie manuala. Dar daca ne luam de semantica, nici expresiile "asigurarea masinii cu schimbat-orul", "introduceti maneta intr-o treapta", "bagand masina in marsarier" nu sunt foarte tehnice.
Cu siguranta insa nu vei gasi nicaieri recomandarea de a asigura autoturismul cupland marsarierul, recomandarea tipica fiind de a cupla o treapta inferioara (de preferat treapta I) si de a cupla frana de parcare. Apropo, @ardnaxur1961, treapta I este o treapta inferioara si ea continua sa existe chiar si atunci cand stai pe loc (doar daca ti s-a spart cutia si ai pierdut-o intre timp pe drum ).
Virarea rotilor spre bordura (daca nu cumva bordura este marginea unei prapastii), calarea rotilor din spate sau orice alte solutii de ancorare a masinii, sunt masuri de precautie suplimentare, utile dar nu obligatorii.
Iar ca sa nu uitam de unde s-a plecat, raspunsul corect la acest chestionar este c), pana la urma asta fiind partea care il interesa pe loving3112.
Nu m-ar mira ca OchiVerzi92 sa aiba dreptate. La logica unui politist, asigurarea autoturismului pentru a nu se deplasa in panta este tot una cu oprirea lui. Eu unul consider masina ASIGURATA numai si numai atunci cand nu mai depinde de o actiune din partea soferului, altfel o putem considera oprita sau stationata, dar nicidecum asigurata.
Ma rog, mai am cunostinte care fac scoala de soferi si nu e prima intrebare tampita pe care am intalnit-o. Era una de mecanica care imi vine acum in minte, al carei raspuns corect spunea ca primul lucru pe care trebuie sa il faca soferul cand ies aburi de sub capota este sa verifice cureaua care antreneaza pompa de apa si ventilatorul. Cine are putin habar despre ce poti gasi pe sub capota masinii, stie ca la majoritatea autoturismelor pompa de apa este actionata de cureaua de distributie, pe care nu numai ca nu o prea poti verifica la marginea drumului, dar chiar nu este recomandat unui amator sa isi bage nasul pe acolo. Asta lasand la o parte faptul ca daca aceasta s-a rupt, nu prea mai apuci sa vezi aburi... Iar despre ventilator nici nu mai pomenesc, pana si la daciile de la 1310 incoace acestea sunt antrenate de un motoras electric, nu de o curea, iar pentru a verifica functionarea lui ar trebui sa pornesti motorul, lucru contraindicat atunci cand ai un gheizer sub capota.
Probabil cei care au conceput aceste chestionare nu si-au dat inca seama ca acum au in dotare masini de 78. 000 de euro (sic!), ramanand la nivelul de ARO 243, parca special creat pentru politisti si pentru "crescatorii de animale din zona Sibiului".
Adolf, imi pare rau sa te contrazic, dar masina se asigura si in panta, si in rampa, introducand maneta schimbat-orului de viteza in viteza (ca treapta inferioara cand stai pe loc, nu exista) si, pentru mai multa siguranta, actionanad frana de ajutor (adica frana de mana).
Permite-mi ca, dupa 30 de ani de condus masina, sa stiu atata lucru.
Ph3onNx / foarte inteligent scris! : " scoti din viteze si bagi in viteze "! Tu ai carnet de conducere? ( adolf )
Hai sa va luminez!
Intrebarea suna clar : Cum se ASIGURA un autoturism cu schimbat-oRUL de viteze pentru a nu se deplasa in panta?
In panta cobori in rampa urci! deci masina oprita in PANTA, adica cu fata in vale! ( pentru a fi clar ) se asigura bagind masina in marsarier.
Concluzia? Toare raspunsurile sint gresite. ( adolf )
Ardnaxur1961 / nu ma contraziceti cu nimic. Tot in viteza se numeste si marsarierul. Daca vreti sa ne referim la mai mult decit in intrebare, da, se trage frina de mina si se vireaza rotile spre bordura. Asta daca vreti sa enumaram toate metodele de asigurare. Bine, mai ramine sa punem cale la roti... ( adolf )
Te invata la scoala.scoti pe liber cand stationezi, tragi frana de stationare, opresti motorul si intr-oduci intr-o treapta inferioara. te asigur ca asa e