anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum pot deveni asigurata la medic desi nu sunt studenta si nici angajata? va rog sa-mi spuneti pasii pe care trebuie sa-i urmez (unde trebuie sa merg, ce acte imi trebuie, etc). Va multumesc!

Răspuns Câştigător
| ileanaurs a răspuns:

Deci,mergi la casa de asigurari, de acolo te vor trimite in alta parte sa platesti o asigurare, eu am platit pe 6 luni inapoi cate 50lei/luna, adica 300 lei, te intorci cu dovada platii la casa de asigurari si in aproximativ 2 saptamani trebuie sa te intorci iar pentru a-ti ridica fisa aceea precum ca esti asigurata, dar e fff multa bataie de cap, se calca lumea in picioare la casa de asigurari acolo, nebunie totala, trebuie sa ai multa rabdare.

2 răspunsuri:
| alessia5158 a răspuns:

Poti sa fii asigurata numai dupa ce vei incheia un contract de asigurare cu Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate si vei plati lunar contributia la sistemul de asigurari de sanatate( 5, 5% din salariul minim brut pe tara---vezi care va fi acela in Hotararea de Guvern nr. 1091/2014:http://codfiscal.net/......015).Deci, de la 1 ian. 2015 pana la 1 iulie 2015 vei plati 5, 5% din 975 lei, adica 53, 6 lei/luna. Incepand cu 1 iulie 2015 vei plati 5, 5% din 1050 lei, adica 57, 8 lei.

In cazul in care esti o persoana care in ultimii 5 ani NU ai avut niciun fel de venit impozabil:
1.te duci la organul fiscal(ANAF/Administratia Judeteana a Finantelor Publice)in a carui raza teritoriala ai domiciliul, la un birou pentru contribuabili avand asupra ta cartea de identitate(buletinul) si bani( cu ceva mai mult decat ti-am calculat->297 lei).Vei plati suma exact calculata intr-un anumit cont al Trezoreriei Statului.Intreaba functionarul ANAF daca contul indicat este contul in care, in 2015, va trebui sa platesti contributia lunara pentru sanatate(se plateste pana la data de 25 a fiecarei luni).