Care este procedura de obtinere?
1. Completezi si semnezi cererea de eliberare a cardului european de asigurat (descarca modelul mai jos).
2. Atasezi copie BI/CI si documentele doveditoare ale calitatii de asigurat (dupa caz, adeverinta de salariat, adeverinta de asigurat, chitante de plata a contributiei de sanatate, talon de pensie, adeverinta de elev/student etc.)
Pentru copii minori, se ataseaza copia certificatului de nastere/CI, iar la cererea facuta in numele copilului se ataseaza copia actului de identitate al parintelui care semneaza cererea.
3. Depui cererea + documentele la Sediul Băneasa, etaj 2 Șos. București - Ploiești nr. 7, sector 1, București. Programul de lucru cu publicul poate fi consultat aici: click.
4. Cardul iti va fi eliberat in termen de 7 zile lucratoare de la data depunerii documentelor de mai sus.
5. In cazul in care a fost obtinut un card CEASS, dovada calitatii de asigurat se face de la data obtinerii cardului precedent si pana in prezent.
Studenții/masteranzii care studiaza în statele membre UE pot obține CEASS numai dacă beneficiază de bursă a statului român
NOTĂ
În cazul în care pentru depunerea / ridicarea documentelor nu se prezintă beneficiarul direct, persoana imputernicită de catre acesta va prezenta următoarele documente:
copie după Cartea de identitate sau Buletinul de identitate (pagina 2, 3, 4 și mutația dacă este cazul) a/al persoanei împuternicite și procură notarială.
Persoanele salariate pot fi reprezentate de o terță persoana, care prezintă delegație în acest sens semnată și ștampilată de către angajator.
Documentele pot fi transmise și prin poștă / servicii de curierat.
Sabry16 întreabă:
Marian2314 întreabă: