Pai simplu. daca are maxim 35 kw sau limitare din fabrica la kw aceia, fara ca inainte de limitare sa aiba mai mult de 70 (2x35) o poti conduce cu A2. nu se pune limita de cmc pentru ca un GN250 se incadreaza in limita asta la fel cum se incadreaza si un aprilia pegaso de 650 (29 kw). pentru A1 te limiteaza atat in cmc (125) cat si in kw (11 parca) pentru ca este o categorie ceva mai speciala (alaturi de B1, AM o iei de la 16 ani, nu 18).
in concluzie: cat timp are 35 kw sau inainte de limitarea la aceasta valoare nu avea peste 70, o poti conduce cu A2. de ex FZ6 meu are 72 kw, chiar si cu limitare, depaseste 35x2, deci nu o poti conduce, dar un hornet de 1999-2002 parca, are pe la 90 cai putere, deci sub 70 kW. daca il limitezi (nu cred ca in Romania ai voie sa limitezi o motocicleta, asa trebuie sa fie ea prin constructie: limitata) poti sa conduci hornet de 600 cmc, cu A2. singura limita este puterea in kW
Conform OUG 195/2002, cu md. si compl. ulterioare, citez:
"c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0, 2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;"
Rezulta ca este prevazuta doar puterea si greutatea, aceasta nu trebuie sa depaseasca 175 kg. Nu conteaza capacitatea cilindrica a motorului, atata timp cat se incadreaza in cele doua caracteristici tehnice prevazute.
Pai cum nu conteaza capacitatea cilindrica? LOL, pai daca are 1000 cm cubi nu ai voie cu a2 cu a2 ai voie doar pana in 6009 cm cubi
Nu mai spune! Ai citit ce spune Codul rutier? Unde ai vazut sa scrie de capacitatea cilindrica? Si dupa tine 1000 cmc sunt mai mult decat 6009 cmc?
Si unde ai vazut tu, in prevederea legala pe care am citat-o, ca se prevede capacitatea cilindrica?
fundata32332 întreabă: