Dacă nu trimiți în fiecare lună indexul real citit de pe contor, atunci factura lunară îți vine pe un consum estimat, nu pe consumul real.
O dată la câteva luni, vine echipa lor să citească consumul real. "Regularizarea" reprezintă diferența dintre ce au estimat ei și ce ai consumat în mod real.
În cazul tău, această regularizare înseamnă că ai consumat mult mai mult decât au estimat ei în lunile trecute, iar acum trebuie să plătești diferența. Totuși, 2000 de lei este o sumă enormă pentru o regularizare, deci e posibil să fie o eroare. Asta dacă nu cumva ai o pensiune sau multe echipamente extrem de consumatoare.
Corect. Am experimentat asta. Obișnuiesc să trimit indexul în contul online. Într-o lună când am uitat mi-a venit factura mai mare așa încât în următoarele vreo două luni n-a mai trebuit să plătesc.
Doua luni dintr-un trimestru se plateste energia electrica pe baza de estimare ia in a treia luna pe baza de citire a contorului si se emite facutura de regularizare pe intreaga perioada de 3 luni.
De ce platesti 2.000 lei si nu 200 lei n-avem de unde sti exact, posibil sa fie o greseala a emitentului facturii. Ca sa afli exact du-te la sediul lui si intreaba, sunt obligati sa-ti dea explicatii, daca acestea nu rezulta din factura.
Pot sa fie mai multe cauze:
-plateai 150-200 lei dar ai consumat ( in 6 luni pentru ca ei verifica contoarul la 6 luni mai nou) mai mult in fiecare luna si s-a adunat;
-ai defectiune la contoar;
-ai uitat in priza un aparat care consuma curent sau ai uitat un bec (sau mai multe) aprins luni de zile;
-au uitat ei sa-ti bage accize si certificate verzi la alte facturi;
-iti fura cineva curent dupa contoar.
In final poate fi si un cumul de cauze.
Sfaturi (daca vrei sa le accepti!);
-verifica daca sunt consumatoare, uitate inpriza sau aprinse;
-mergi la ei, la sediu, cu citirea contoarului sa-ti explic ei daca nu ai inteles factura. Chiar daca este o mica diferenta fata de cand ti-au citit ei contoarul. Verifica, cu aceasta ocazie, si cat ti-au bagat ei lunar (daca n-ai pastrat facturile anterioare) si vezi cam care-i consumul tau in comparatie cu ce ti-au bagat astia;
-fa o cerere de verificare metrologica la contoar. Prima cerere este gratuita in 12 luni. Adica daca se constata ca este contoarul bun, nu platesti nimc dar daca faci reclamatie a doua oara in 12 luni te taxeaza pe tine;
-foloseste o foaie de calcul in Office pe care, la o data aleasa de tine (de obicei in ultima zi din luna, sau prima zi din luna urmatoare, sau in data in care au ei obiceiul sa citeasca contoarul) sa citesti contoarul si sa vezi cat ai consumat;
-foloseste MyENEL si raporteaza lunar cat ai consumat!
In final: te rog nu mai scrie propozitia aia inepta si inutila "Va rog, fără răspunsuri inutile sau păreri personale."
Mai tot ce este aici sunt pareri personale si pot fi utile sau inutile. Oricum, nu poti obliga (interzice) pe nimeni sa nu-ti raspunda o data ce ai intrebat. Sa ai o zi buna!
Mergi cu factura la Enel si întreaba acolo, se poate sa fie o greseala de tipar a vrut sa scrie 200 lei si a scris 2000 de lei, omul este supus greșelii, deci numai mergînd cu factura la sediul Enel si cu buletinul tau ( al proprietarului casei) se rezolvă situatia.
Tu ai contract cu ei pentru X kW/h, daca depasesti cei X kW/h platesti cu cat ai depasit + ceva penalitati.
Spre ex ai contract 200 kW/h, si tu consumi 400 kW/h(poate ai un boiler nou de 3kW, sau drujba electrica), tu lunar platesti pentru cei 200 kW/h, dar ceilalti 200 kW/h raman neplatiti, la sfarsitul perioadei(atunci cand vine sa citeasca contorul) dupa 6 luni, se aduna 2.4MW. Tu trebuie sa platesti ce ai consumat in plus + penalitatile din contract, si nu mi se pare putin deloc.
Pe facturile obișnuite plătești consumul estimat. Adică atât cât ai declarat tu că urmează să consumi într-o lună. O dată la 6 luni vin cei de la Enel și citesc contorul atunci plătești consumul real. Adică tot ce ai consumat în cele 6 luni din care se scad sumele plătite pe facturile obișnuite!
Asta ar fi explicația pe scurt!
Și mie mi se pare factura ta de regularizare cam mare 2000 lei. Eu am avut de plătit la regularizare 850 lei
Poți merge la sediul Enel, la biroul de relații cu publicul, unde poți solicită factura detaliată. Ai acest drept!
Am mai patit si eu asa. Este o greseala de la ei. Prezinta-te la un centru enel si arata-i factura. Se va remedia problema
Salut. Este o factura extimativa. Adica ei estimeaza cat ai consuma tu in 6 luni sau la 1 an. Mie imi vine odata la 6 luni si nu platesc mai mult de 200 de lei. Cel mai indicat ar fi sa suni la nr de contact al lor. Il ai pe factura si este apel gratuit. Ei o sa iti explice cum sta treaba. Si mie imi pare o suma foarte mare. Asta daca nu ai o vila?
La regularizare nu vine factura estimativa ci prin citire!
Dragosdoar întreabă:
GrigorasAurel întreabă:
efspactsy întreabă: