Nu cred ca America e formata din viata usoara si placeri nelimitate, oriunde merge omul va intampina scumpiri & greutati. Mie de ex mi-ar placea in California sa stau, dar stiu ca in state se mai umbla cu pistolul la curea, mancarea nu e cine stie ce multe semipreparate au, viza alta problema care duce 10.000$ valabila 20 de ani - salariile sant mai bune dar costurile si traiul vietii mai scump. Ca sa o duci bine in viata oriunde mergi trebuie sa fi afacerist multimilionar, proxenet, traficant de droguri, un interlop cautat de CIA - FBI - DEA etc. Aia invart bani care depasesc multe zerouri, sant sub acoperire mana in mana cu guvernele si invart femei, droguri, arme alaturi de politicieni nu noi care castigam 1000£ - 5000£ pe luna sau un roman cu 1500 lei salariu. Asta nu se pune. Politicienii sant corupti indiferent de tara toti invart manevre, de ce crezi ca drogurile si armele - prostitutia inca se mai practica? Pt ca e permisa treaba asta sa fluidizeze placeriile celor bogati si banii sa se invarta intre toti.
Spui lucrul asta fara sa stii de fapt nimic despre America sau alte tari occidentale.
Dupa ce traiesti intr-una cativa ani, vezi instantaneu diferenta enorma dintre Romania si occident si nu te-ai mai intoarce sa traiesti in tara.
Stau în Europa de Vest la momentul actual.
Știu că e de un milion de ori mai bine decât în România.
Vorbeam doar despre cazul Statelor Unite, în care mașina este neapărat necesară.
Și chiar dacă nu aș fi stat în Occident, chiar cel care arată videoclipul arată cazul Olandei, care este OPUSUL TOTAL al orașelor făcute pentru mașini din SUA.
Până și în cazurile în care vorbim mai „prietenoase" pentru pietoni, cum ar fi New York, am avut colegi din SUA, care studiau cu mine în Olanda și care îmi spuneau de cazurile în care au fost loviți de mașini, și de câte ori au riscat accidente grave.
Iar New York, din punct de vedere al chiriilor, nu este cel mai ieftin loc din SUA, în special când vorbim de NYC, cam singurul loc care s-ar compara lejer cu orășelele din Olanda sau din Flandra.
Sincer, m-aș întoarce în țară doar dacă m-aș călugări printr-o pustie prin munți, altfel nu văd ce aș avea de câștigat la noi în țară: orașe super-poluate, corupție din plin, birocrație ineficientă, oameni total lipsiți de speranță și de motivație etc.
America nu-i periculoasa din cauza masinilor, China si Asia sunt periculoase, ca colo nu se respecta nici un semn de circulatie. Chinezii iti spun clar, daca vrei sa treci strada, chiar daca esti pe trecerea de pietoni, sa nu te opresti si nici sa nu te intorci din drum, ca te feresc soferii, care oricum nu opresc la nici un semn pietonal sau semafor.
Am vizitat New yorkul si nu am vazut nici un pericol.
Locuiesc la Sydney de 30 de ani si sofez zilic pe distante lungi, dar nu vad nici aici vreun pericol.
Sincera sa fiu, cred ca a fost un caz izolat ce ti s-a intamplat tie, dar nu vad de ce generalizezi cu occidentul, cand nu ai habar ce se intampla in America ori pe alte contienente din occident.
Este vreun termen te comparație între lumea regulilor din Europa și SUA, pe de o parte, și Asia, unde nu este un haos total, pe de altă parte?
În China am auzit și de cazuri mai rele, în care șoferii călcau pietoni și îi omorau, și nu li se întâmpla nimic, pentru că erau oameni influenți. În cel mai rău caz, dădeau o mică sumă familiei decedatului, și scăpau fără cazier și alte probleme, nici măcar o singură zi în arest.
La fel pentru Asia de Sud-Est.
Până și Rusia are un minim de respect pentru regulile de circulație, nu treci pe roșu, și trebuie să dai prioritate la pietoni. Se mai dă poate mită polițistului când cineva depășește limita de viteză, ca da, e totuși o țară coruptă, dar un minim de reguli se respectă în țările „albe".
Din câte știu, doar Japonia și Coreea au ajuns să aibă un nivel similar de control asupra circulației în trafic.
Problema la americani nu este nerespectarea regulilor, ci faptul că nu sunt aproape deloc treceri de pietoni în orașele făcute pentru mașini (NYC este o excepție, desigur, dar e un oraș al milionarilor și al turiștilor, nu al oamenilor de rând, pentru că chiriile pornesc de la 3000 de dolari în sus pentru apartamente).
Acel om în videoclipul de pe Youtube arăta că nu putea merge nici măcar 800 de metri până la magazin fără mașină, pentru că nu era trecere de pietoni, nici trotuar. A trebuit se balanseze la capătul străzii, de parcă făcea echilibru pe o frânghie.
Mi se pare absolut penibil: fac câte 7 benzi pentru mașini, dar nu includ în buget o mică pistă de biciclete și un trotuar pentru pietoni. De asemenea, au distrus nenumărate clădiri și au băgat miliarde de dolari an de an pentru noi străzi pentru mașini.
Cazul Australiei, nu îl știu prea bine ca să pot să mă pronunț. Am cunoscut australieni care vizitau Europa de Vest, i-am întrebat despre diverse lucruri cum erau incendiile, dar nu mi-a venit nicio dată prin cap să-i întreb despre cum e acolo; poate într-o bună zi, voi face o vizită prin Australia să văd cu ochii mei.
Australia este a doua tara din lume la calitatea vietii!
Deci o tara civilizata, cu conditii de trai foarte bune.
Nu mă îndoiesc.
Într-un fel, și SUA sunt o țară cu condiții de trai bune: mulți americani au case foarte mari, salarii destul de mari, posibilitatea de a deschide o afacere foarte ușor, cele mai reputate universități din lume (scumpe, dar accesibile americanilor prin împrumuturi studențești).
Mă refeream la planificarea urbană: sunt piste de bicicletă extinse în toate orașele, treceri pentru pietoni la tot pasul, un nivel de poluare sonoră minim etc?
Olanda, de exemplu, a construit piste de bicicletă peste tot, orice loc este ușor de accesat pe jos, iar în legătură cu poluarea sonoră, zonele unde trec foarte multe mașine, au asfalt amortizat, iar zonele rezidențiale au limită de viteză de 30 km/h, făcând locuri sigure pentru pietoni. Cele mai aglomerate orașe din Olanda au o liniște asemănătoare cu cea dintr-o pădure, dând o senzație de liniște profundă, atât exterioară cât și interioară.
Nu compara Olanda cu restul tarilor occidentale.
Olanda este o tarisoara foarte mica, care are propriile ei reguli de trai si propria structura de urbana, cu starzi f vechi si inguste.
America are spatiu, strazile sunt largi, loc de mai multe benzi de sofat samd.
Australia este la fel.
In ce privesc casele in care locuiesc americanii, as spune ca sunt in proportie mult mai mica ca a austraienilor, deoarece in orasele foarte mari primeaza blocurile, fata de Australia, unde populatia sta in propotie de 90% la case.
E la fel pentru Belgia, la fel pentru orașele Germaniei. Idem pentru Danemarca, iar restul țărilor europene merg toate în această direcție: până și Iașiul la noi, care nu e un oraș făcut pentru biciclete din cauza pantelor abrupte, a construit piste de bicicletă, și transport în comun.
Tot restul țărilor europene au început să interzică mașinile în centrele orașelor. Deja în Iași, au făcut exact ca în Occident, și cam toată zona centrului e acum ocupată de clădirile istorice și traversată exclusiv de pietoni.
Dacă mă gândesc la Occident, în primul rând mă gândesc la Europa de Vest, și cam toate țările din Europa de Vest devin similare cu Olanda din acest punct de vedere, și nu doar cele din Europa de Vest, ci și în Est. Până și Rusia a văzut avantajele modelului olandez, iar acum în Moscova și St. Petersburg au construit la greu piste de bicicletă, plus că au transport în comun de calitate vest-europeană.
America a avut și ea străzi pe modelul european, nu știu dacă v-ați uitat la videoclip.
Problema la americani nu e că se apucă să contruiască benzi mari pentru șoferi în locuri care erau înainte neocupate, adevărata problemă este că AU DISTRUS VECHILE ORAȘE CU BULDOZERE, CA SĂ FACĂ BENZI PENTRU ȘOFERI.
Australia, Canada și SUA ar trebui să adopte și ele modelul vest-european: mai multe autobuze peste tot în orașele mari, eventual și tramvaie, piste de bicicletă la tot pasul, ca bicicliștii să nu fie puși în pericol și să împartă strada comună cu mașinile, să facă centrele orașelor exclusiv zone pietonale, să pună o limită de viteză de 30 km/h pentru zonele rezidențiale pentru a evita accidentele și poluarea sonoră, iar când pot, să construiască în metropole metrouri.
Vezi, daca nu ai ajuns niciodata in Australia, Canada sau SUA nu ai idee ce se intampa colo, de aceea vorbesti in necunostinta de cauza.
Australia si USA sunt 2 tari care se intind pe multe sute zeci de km si practic este impsoibil sa acoperi cu autobuze peste tot.
Tarile europene mentionate de tine sunt tari micute, aglomerate, unde se ajunge usor cu bicicleta dintr-un loc in altul, ori cu tramvaiul sau cu autobuzul, dar nu acelasi lucru se intampla in Australia, unde calatoresti 50-100 km pana la munca si inapoi zilnic si asta nu se poate pe bicicleta sau cu autobuzul, fiidca faci mulet ore, nefiind nici linii directe, iar distantele sunte enorme in orase, intre cartiere si centrele de afaceri sau cele comerciale.
Asa ca, hai nu mai vorbi cand nu ai habar ce este posibil sau nu in tarile occidentale, in speta pe continentul American si Australian.
Aici bicicletele sunt pentru sport si plimbare in weekend, ca nimeni nu merge la munca cu bicicleta, fiind distante mult prea mari de starbatut.
Apoi, pe autostrazi nu sunt permise bicicletele, fiindca acolo se circula numai cu masini, la peste 100km pe ora.
Sunt trenuri si metrouri care fac legatura inter acrtiere si orase importante, dar imposibil sa acopere o suprafata imensa cum a este a unui continent australian.
Soluții există: cu sumele enorme de bani investiți în construirea și repararea drumurilor pentru mașini ar trebui construite zone blocuri mari în jurul șinelor de tren, care leagă orașele mari, adică între Melbourne și Canberra, între Canberrra și Sydney etc.
După ce se construiesc zone foarte puternic populate, trebuie să se construiască în imediata apropiere școli și spitale.
Universitățile trebuie să fie încurajate să construiască corpuri noi în aceste zone supra-populate, unde se vor instala în principal tinerii, deoarece prețurile pentru apartamente vor fi mult mai mici decât cele pentru case.
Ulterior, în mod automat, acolo se vor instala și centre comerciale, restaurante, mall-uri etc., pentru că firmele vor încerca să atragă câți mai mulți clienți, în special tineri.
Din prima, aceste zone trebuie planificate pentru a include străzi înguste, restricții pentru mașini, cum ar fi o viteză de 30 km/h maxim, care vor fi încurajate să folosească centura din jurul orașelor și să evite orașul în sine.
Trebuie neapărat incluse linii de tramvai, piste de bicicletă, gări de tren, stații de autobuz etc., pe model european.
Cu timpul, singurele străzi care ar trebui întreținute bine ar trebui să fie autostrăzile, iar străzile din orașe cu case mari precum Perth ar trebui să rămână neglijate, astfel încât populația, în special tinerii, să fie descurajați din a sta în astfel de zone și să emigreze, pentru că vor avea străzi cu gropi.
Abia când se vor popula zonele cu blocuri mari în nodurile importante de transport feroviar, și va fi chiar un exces de populație, se pot începe reparațiile pentru gropi în orașele și orășelele cu case mari.
Astfel, se poate realiza o dezvoltare mai sustenabilă.
Acest mod de viață sedentar creat de mersul cu mașina produce enorm de multe probleme: probleme cardiace, de colon, obezitate, poluare foarte multă, consum enorm de energii fosile etc., nu e ceva sustenabil. Iar dorința acestor țări de a-și apăra stilul de viață a dus la invazia multor state din Orientul Mijlociu, pentru preluarea petrolului, deci acest mod de viață super confortabil poate produce și război.
Cel puțin la americani, situația nu a fost așa dintotdeauna: primele orașe ale americanilor, în timp ce britanicii colonizau continentul american, erau pe model european: străzi înguste, zone foarte dens populate etc.
Motivul pentru care se construia așa era pentru că aceste orașe erau mult mai bine adaptate comerțului maritim cu țările mamă, și în același timp asigura și o anumită protecție față de nativii americani.
Sunt și state cu întindere foarte mare, care au orașe pe model european: Rusia, deși este foarte întinsă, mare parte din populație se înghesuie în blocuri mari în orașele mari precum Moscova, St. Petersburg, Samara, Novosibirsk etc.
Acest lucru asigură o utilizare mai eficientă a energiei: pentru că în Rusia este frig iarna, chiar și -40 de grade Celsius, populația trebuie să se adune în blocuri mari, cu căldură centralizată.
Dacă fiecare stătea într-o vilă enormă și spațioasă, costurile pentru a încălzi vila în timpul iernii ar fi enorme, iar dacă se strică centrala, camerele mari pot deveni extrem de friguroase.
Până și rușii care au case mari la țară se mută în oraș în timpul iernii, pentru a putea face față frigului.
Se vede ca esti afon si nu ai habar despre ce vorbesti!
Nu exista zone libere langa sinele de tren!
Imaginatia ta este inutila aici, ca s-au costruit catve ablocuri pe langa garile de tren dar cum cartierele sunt in oproportie de 90% compuse din case, nu se distrug casele oamenilor ca sa se construiasca blocurile.
Melbourne și Canberra, între Canberrra și Sydney sunt sute si mii de km intre aceste orase si nu afce sens propuenrea ta, ca nu ai cum sa intelegi, ca este un contient imens, nu o tarisoara ca Romania sau Olanda.
Sydeny - Melbourne sunt peste 1000km care se fac in 10-12 ore de sofat.
Intre aceste doua orase mari sunt mii de pogoane de paduri si ape ori desterturi nelocuibile!
Nu am spus între Sydney și Melbourne. Între aceste două orașe se află Canberra.
Mă refeream între Canberra și Sydney. Uite unde se poate construi o zonă rezidențială:
https://www.google.ro/......14t/data=! 3m7! 1e1! 3m5! 1spKPR8P1r2VYyG_2t4vARYw! 2e0! 6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DpKPR8P1r2VYyG_2t4vARYw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D169.28326%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100! 7i16384! 8i8192
Zona aceasta se află cam pe la mijloc în Marulan, sătuc extrem de mic, la intersecția dintre M31 și drumul care duce din Sydney către Canberra. Populația este de doar 1000 și ceva de oameni, și nu prea este mult loc ocupat, ca să împiedice construirea unui oraș mare acolo, se pot chiar ocoli casele locuite de oameni, dacă nu, pot fi recompensați, că sunt case minuscule.
„Nu exista zone libere langa sinele de tren!"
În Australia, Canada, și SUA, există enorm de multe. Este încă spațiu neocupat.
Singurul loc unde știu că nu prea există este Olanda.
Între Melbourne și Canberra, avem Bowna:
https://www.google.ro/......49t/data=! 3m7! 1e1! 3m5! 1sUMpO14hNe0pKWDxC6G3-5w! 2e0! 6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DUMpO14hNe0pKWDxC6G3-5w%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D202.91963%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100! 7i3328! 8i1664
Foarte aproape de Lake Hume, loc perfect pentru instalarea unui oraș mare, datorită apei potabile. Parcuri enorme, zone de vizitat, potențial turistic. Trebuie după făcută legătura cu Albury. Albury nu poate fi distrus, ar fi prea costisitor, de aceea trebuie construit un oraș cu blocuri mari puțin mai departe.
Mai baiete, nu mai bate campii!
Am circulat destul Sydney-Canberra si Sydney-Melbourne si cu exceptia a cateva locuinte razlete pe sosea nu se pot face constructii acolo, asa cum vrei tu.
vad ca nu ai citit nimic si nu ai habar despre relieful Australiei, clima si conditiile de trai prin padurile australiene, tinutul argilos si nisipos, caldurile foarte mari care se dezvolta ziua si frigul de peste noapte in unele zone, padurile care se aprind si ard din cauza caldurilor mari, paduri unde sunt cei mai veninosi serpi si paianjeni din lume!
Lumea are nevoeid e orase, ca sa poata merge la munca, nu sa locuiasca in padure, intre orase, ca nu circula nimeni sute de km ca mearga la servici si inapoi, locuind apoi in pustie.
Ia-ti ceva de munca, fa ceva util in viata si nu mai veni cu idei prostesti care nu se pot aplica, dupa imaginatia ta.
Salut!
Păi cel mai probabil din cauza,, visului american"promovat de Hollywood.
Houston nu este un oras reprezentativ pentru toata SUA. Intr-adevar, majoritatea oraselor nu sunt pietonale, asa cum regasim in Europa. Dar asta se datoreaza faptului ca SUA este foarte foarte mare, cu clime si reliefuri diferite. Populatiile sunt imprastiate. Metropole gen New York City, Chicago, L.A, Seattle sunt pietonale si au mijloace de transport. In SUA fiecare membru al familiei are nevoie de masina pentru a se deplasa. Distantele sunt mari. E de inteles ca vor sa faca autostrazi cat mai multe. Cat despre Houston, e un oras destul de affordable pentru oameni. Preturile caselor sunt mai mici decat alte metropole, si nu ai nici impozit pe venit la salariu. Ai diversitate culturala, spatii verzi, parcuri, oportunitati de job-uri o groaza, si intr-o ora esti pe plaja la ocean.
Oamenii ar visa sa se mute in SUA fiindca este o tara care iti ofera foarte multe posibilitati. Nu toata lumea isi doreste aceleasi lucruri, logic, dar pentru unii educatia e mai buna decat in Romania. Exista industrii, domenii si job-uri care probabil aici sunt abia la inceput sau nu exista. Ai atatea locuri frumoase de vazut si vizitat. Ai munti, desert, ocean, lacuri, clima tropicala la sud si artica la nord. Poate unii oameni se regasesc intr-una din culturile de acolo, mentalitatea oamenilor si stilurile de viata. Exista si multi oameni sunt spalati pe creier de Hollywood. Dupa ce ai trait in comunism sau in saracia anilor 2000, evident ca iti doresti sa mergi unde umbla cainii cu covrigi in coada. Secretul e sa realizezi ca SUA nu e deloc perfecta, viata e grea pentru imigranti si e foarte diferita de Romania. Diferenta e ca acolo mentalitatea oamenilor e diferita si daca muncesti din greu poti realiza *aproape* orice. Crezi ca daca Anastasia Soare statea in Romania ar fi putut sa lanseze Anastasia Beverly Hills si sa ajunga milionara de la zero? Nu ar fi reusit niciodata. America i-a oferit resursele si canalele necesare pentru a face milioane din pensatul sprancenelor.
New York City nu este puțin prea scump pentru omul de rând? Știu că o chirie acolo, pentru un apartament, ajunge la minim 3000 de dolari.
Și în plus, orașul are destule probleme pentru că e plasat pe o insulă care riscă să se scufunde dacă s-ar mai construi sgârie-nori. Mulți am auzit că au plecat pe continent, și aleg să facă naveta către NYC pentru muncă (într-un fel, aceste provocări îmi amintesc de Veneția).
Sincer, s-ar putea ca mediul din SUA să favorizeze crearea de noi afaceri de la zero încă și acum.
Am crescut pe perioada adolescenței în Europa de Vest, cred că educația de acolo m-a spălat într-un fel pe creier, și mi-a scos din cap orice potențială idee de afaceri, și m-a făcut să mă axez pe mediul academic, sau să fiu angajat în cercetare de o companie, nu să-mi fac eu propria companie.
Nu toți au acceleasi preferințe. Unii tânjesc la salariile mai mari, libertatea mai mare. Dar asta vine și cu mai multe dezavantaje - nici eu nu as putea sa ma mut in alta țara.
Felicitări pentru gândire! România este cel mai frumos loc de pe Pământ. Trebuie să ai ochi să vezi asta.